• Посилання скопійовано

Списання товарів із терміном придатності, який закінчився

Підприємство (платник податку на прибуток і ПДВ) здійснює оптову торгівлю харчовими продуктами. Термін придатності товару, що планували реалізувати, закінчився. Чи має право підприємство списати товар та включити до витрат його вартість?

Перш за все потрібно зазначити, що відповідно до статті 7 Закону про захист прав споживачів, реалізація товарів, строк придатності яких минув, заборонена. Відповідно до статті 5 Закону про вилучення неякісної продукції, така продукція підлягає обов'язковому вилученню із обігу. Таке вилучення проводиться власником такої продукції за його рішенням. Тобто продавати таку продукцію не можна, вона втратила ознаки активу, а отже, має бути списана.

Списання такої продукції проводиться за дебетом рахунку 947 “Нестачі і витрати від псування цінностей” та кредитом рахунка на якому обліковуються такі товари. Також проводиться кореспонденція по дебету позабалансового рахунка 072 “Невідшкодовані нестачі і витрати від псування цінностей”. Зменшення суми невідшкодованих нестач і втрат від псування цінностей на субрахунку 072 відображається після вирішення питання про винуватців з одночасними записами за дебетом субрахунку 375 "Розрахунки за відшкодуванням завданих збитків" і кредитом субрахунку 716 "Відшкодування раніше списаних активів" в сумі, що належить до відшкодування винуватцями.

Щодо податкового обліку, зазначимо таке.

Об'єктом оподаткування податком на прибуток, згідно з пп. 134.1.1 ПКУ, є фінрезультат до оподаткування, обрахований за правилами бухобліку.

Згідно з пунктом 20 П(С)БО 16 “Витрати”, до  інших операційних витрат включаються нестачі й втрати від псування цінностей, а отже, ці витрати напряму впливають на фінрезультат, зменшуючи його суму. При цьому коригувань фінрезультату на зазначені витрати розділом ІІІ ПКУ на сьогодні не передбачено. Про це податківці говорили і раніше, зокрема, тут.

Що ж стосується ПДВ, то ситуація наступна: згідно з п. 198.5 ПКУ, підприємство зобов’язане нарахувати податкові зобов’язання з ПДВ та скласти і зареєструвати податкову накладну, оскільки списані товари не використовуватимуться у господарської діяльності підприємства. В цілому зазначена операція проводиться аналогічно до визнання ПЗ з ПДВ за нестачами товарів (див. тут).

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»

  • Дозвіл на спеціальне водокористування: хто повинен подавати декларацію з рентної плати
    Дозвіл на спеціальне водокористування видано юридичній особі - головному підприємству. Первинним водокористувачем є філія - юридична особа. Хто повинен подавати декларацію з рентної плати?
    18.07.202430
  • Повідомлення в ТЦК щодо виключеного з військового обліку працівника
    Підприємство приймає на роботу працівницю, яка виключена з військового обліку на підставі пп. "г" п. 2 ч. 4 ст. 26 Закону про військовий облік. Чи потрібно вести військовий облік щодо неї і подавати повідомлення до ТЦК?
    16.07.2024920
  • Коли вводити в експлуатацію новозбудоване приміщення?
    У 2013 році підприємство почало будівництво виробничого приміщення, накопичуючи витрати на субрахунку 151. 20.06.2024 р. отримано за зареєстровано в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва декларацію про готовність об’єкта до експлуатації (форма СС1). Ця декларація поки не зареєстрована в Реєстрі речових прав. Чи можна 20.06.2024 р. вводити в експлуатацію новозбудоване приміщення в бухобліку та починати амортизувати?
    04.07.202490
  • Як повернути постачальнику залізничний вагон з товаром, який не був прийнятий покупцем?
    ТОВ "А" – постачальник відправив ТОВ "Б" – покупцю 25.05.2024 р. товар залізничним транспортом безпосередньо з заводу виробника. Вагон прибув 04.06.2024 р. Після огляду виявлено, що товар невідповідної якості і він одразу був переадресований виробнику. Витрати з доставки оплачує постачальник. Розкредитування та переадресацію вагону проводить ТОВ "А". За результатами огляду складено акт невідповідності. Постачальник – ТОВ "А" наполягає скласти ВН на отримання від 25.05.2024 р. та 04.06.2024 р. на повернення. Чи правомірна вимога постачальника?
    24.06.2024261
  • Земельна ділянка не використовувалася протягом року, що з витратами на оренду?
    Підприємство не використовувало земельну ділянку в поточному році. Чи можна витрати на її оренду включити до складу витрат під урожай наступного року?
    11.04.202479