• Посилання скопійовано

Нюанси списання кредиторської заборгованості неприбутковою організацією

Неприбуткове підприємство (код 0032) у 2013 р. отримало товар на суму 29 тис. грн. Постачальником було підприємство з реєстрацією в м. Донецьк. Минуло 4 роки та потрібно списати цю заборгованність. Як здійснити списання і чи матиме місце податок на прибуток при списанні?

Форму Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації затверджено наказом Мінфіну від 17.06.2016 р. №553 (у редакції наказу Мінфіну від 28.04.2017 р.№469). Порядку заповнення звіту немає, тож доводиться виходити зі змісту рядків конкретних розділів. у листі від 17.10.2016 р. №33649/7/99-99-15-02-01-17  ДФСУ надала досить обширне роз'яснення щодо алгоритму заповнення неприбуткового звіту.

Кожна неприбуткова організація має визначитися з видом надходжень, які вона отримувала. Відповідно статус таких надходжень визначає і рядок, де слід відобразити такий дохід (рядки 1.1 — 1.11). Абсолютно всі доходи, отримані неприбутковою організацією протягом 2017 року, потрібно відобразити у рядках 1.1 — 1.11 звіту. Показники і доходів, і видатків мають визначатися на підставі даних бухобліку.

Аби відповісти на запитання, чи спричинятиме списання неоплаченого товару виникнення доходу, пригадаємо, як така операція відобразиться в бухобліку.

Якщо на дату балансу раніше визнане зобов'язання не підлягає погашенню, то його сума включається до складу доходу звітного періоду (п. 5 П(С)БО 11). Доходи від списання кредиторської заборгованості, за якою минула позовна давність (а у даному випадку заборгованність підприємству, що знаходиться на тимчасово окупованій території ОРДЛО, можна кваліфікувати саме так), у бухобліку відносять до інших операційних доходів. Списання заборгованості (збільшення доходу) має в обліку такий вигляд Дт 63, 685 К-т 717, 74. Оскільки в бухобліку матимемо дохід від списання, то це має знайти своє відображення і у Звіті про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації.

На нашу думку, найбільш прийнятним тут буде рядок 1.11 як інші доходи. Бо у рядку 1.5, на нашу думку, їм не місце: тут має знайти своє відображення вартість товарів (робіт, послуг), отриманих для реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених установчими документами, тобто коли з самого початку передбачалось, що товари будуть неоплачені (інакше чому вони мали б опинитися у складі доходів). У нашому ж випадку безоплатності не передбачалось, тому найбільш прийнятним є ряд.1.11.

Щодо податку на прибуток жодних наслідків списання неоплаченого товару не матиме. У загальному випадку неприбуткова організація не сплачує податок на прибуток. Аби вона стала його платником, потрібно порушити приписи п. 133.4 ПКУ. Оскільки жодного порушення цих норм не було і під час списання неоплаченого товару немає жодної комерційної складової, підстав для сплати податку на прибуток за такою операцією немає.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Кловська Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    22.08.202537
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202549
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202535
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025249
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554