• Посилання скопійовано

Використання теплової енергії для власних потреб: нюанси бухобліку та оподаткування

Комунальне підприємство використовує теплову енергію для власних потреб. Як таке використання відображається в бухобліку? Які податкові наслідки?

Бухоблік

У листі ДФС від 23.12.2016 р. №40753/7/99-99-15-03-01-17 незважаючи на те, що згідно з пп. 14.1.191 ПКУ теплова енергія вважається товаром з метою застосування терміну «постачання товарів». Таке постачання є складовою житлово-комунальних послуг згідно з ст. 13 Закону про житлово-комунальні послуги.

Отже, таке комунальне підприємство отримує саме комунальні послуги з постачання теплової енергії. Відповідно вартість такої теплової енергії відображається на відповідних рахунках обліку витрат. Якщо це опалення адміністративного приміщення, то відповідні витрати будуть обліковуватись на рахунку 92. Якщо ж це загальновиробничі витрати, то в такому випадку первісно вони обліковуються на рахунку 23 «Виробництво» з подальшим бухгалтерським проведенням Дт 91 «Загальновиробничі витрати» Кт 23.

 

Податок на прибуток

Відповідно до пп. 134.1.1 ПКУ, об’єкт оподаткування податком на прибуток визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінрезультату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до НП(С)БО або МСФЗ, на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ. При цьому, податкових різниць щодо використання товарів чи послуг для власної діяльності чи не у господарській діяльності ПКУ не передбачено.

 

ПДВ

Відповідно до п. 198.5 ПКУ податкові зобов’язання за раніше відображеним податковим кредитом при придбання товарів/послуг нараховуються у випадку, якщо такі товари/послуги починають використовуватись не у господарській діяльності підприємства.

При цьому, згідно з пп. 14.1.36 ПКУ господарська діяльність - діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу.

Отже, якщо теплова енергія використовується для власних потреб, але у межах господарської діяльності, то податкові зобов’язання не нараховуються.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухгалтерський облік гарантійного та реєстраційного внеску
    Підприємство приймає участь в декількох аукціонах щодо оренди та придбання нерухомості державної та комунальної власності. Як відобразити в обліку сплату реєстраційного та гарантійного внеску?
    26.04.20246
  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024171
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.2024222
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202426
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202450