• Посилання скопійовано

Підтвердження витрат ТОВ на основі електронного акта від ФОП, отриманого електронною поштою

Чи є електронний акт виконаних робіт, отриманий ТОВ (на загальній системі оподаткування) електронною поштою від ФОПа в архівному файлі та підписаний лише кваліфікованим електронним підписом (КЕП) ФОП, належним первинним документом для підтвердження витрат у податковому та бухгалтерському обліку? Яким чином ТОВ має оформити зустрічний підпис такого акта?

Так, акт виконаних робіт, отриманий електронною поштою в архівному файлі з електронним підписом ФОП, може бути підставою для визнання витрат. Для цього він має відповідати вимогам до первинного електронного документа: містити всі обов'язкові реквізити та бути підписаним кваліфікованим електронним підписом (КЕП). Ваше підприємство також має підписати цей акт своїм КЕП.

Обґрунтування

Юридична сила електронного документа. Електронний документ, створений з дотриманням вимог законодавства, має таку ж юридичну силу, як і його паперовий аналог. Це прямо передбачено ст. 8 Закону «Про електронні документи та електронний документообіг».

Вимоги до первинного документа. Щоб акт був підставою для бухгалтерського обліку, він повинен мати обов'язкові реквізити первинного документа, визначені у ст. 9 Закону про бухоблік та пп.2.3 Положення №88. До них належать:

  • назва документа («Акт виконаних робіт»);
  • дата складання;
  • назва підприємства (ТОВ) та ПІБ фізичної особи-підприємця (ФОП), від імені яких складено документ;
  • зміст, обсяг та одиниця виміру господарської операції;
  • посади осіб, відповідальних за здійснення операції та правильність її оформлення;
  • особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь в операції (в даному випадку — електронний підпис).

 

Електронний підпис

Для того, щоб електронний документ був прирівняний до власноруч підписаного паперового, він має бути підписаний кваліфікованим електронним підписом (КЕП). Підпункт 2.4 Положення №88 встановлює, що електронний підпис накладається відповідно до законодавства про електронні документи та електронний документообіг.

  • Дії ФОП: ФОП наклав свій КЕП на акт;
  • Дії ТОВ: Для завершення операції уповноважена особа вашого ТОВ (директор тощо) також повинна накласти на цей електронний акт свій КЕП.

 

Формат та спосіб передачі

Отримання документа в архівному файлі (.zip, .rar тощо) електронною поштою є допустимим способом обміну. Законодавство не встановлює обмежень щодо каналів передачі електронних документів. Головне — цілісність самого документа та наявність на ньому всіх необхідних підписів.

 

Зберігання

Електронні первинні документи необхідно зберігати в електронному вигляді протягом встановленого законодавством терміну (не менше 1095 днів з дня подання відповідної звітності згідно з пп. 44.3 ПКУ). У разі перевірки ви повинні бути готові надати копії таких документів у паперовій або електронній формі на вимогу контролюючих органів (ч. 6 ст. 9 Закону «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»).

Увага! Ця відповідь надана новим сервісом ШІ-консультант від «Дебету-Кредиту» та перевірена фахівцями редакції.

Спробуйте сервіс просто зараз і переконайтесь у його зручності.

Поставте ваше запитання

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Автор: ШІ-консультант від «Дебету-Кредиту»

Рецензент: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Підтвердження витрат ТОВ на основі електронного акта від ФОП, отриманого електронною поштою
    Чи є електронний акт виконаних робіт, отриманий ТОВ (на загальній системі оподаткування) електронною поштою від ФОПа в архівному файлі та підписаний лише кваліфікованим електронним підписом (КЕП) ФОП, належним первинним документом для підтвердження витрат у податковому та бухгалтерському обліку? Яким чином ТОВ має оформити зустрічний підпис такого акта?
    Сьогодні 07:5725
  • Неповернена поворотна фінансова допомога: що в обліку?
    Підприємство отримало поворотну фіндопомогу за договором на 6 місяців. Після закінчення терміну дії договору допомога не була повернена, і договір не продовжувався. В якому податковому (звітному) періоді суму неповерненої допомоги слід включити до складу доходу платника податку: негайно (у місяці закінчення договору) чи після спливу строку позовної давності?
    28.10.202569
  • Бухоблік заміни двигуна в основному засобі: ремонт чи поліпшення?
    Як у бухобліку відобразити операції із заміни несправного двигуна (як частини виробничої лінії, що є основним засобом) на новий? Чи класифікується ця заміна як ремонт чи поліпшення і як обліковувати витрати на придбання нового двигуна та вартість ремонту старого (у разі його подальшого використання)?
    28.10.202552
  • Визначення балансової вартості частини нежитлового приміщення для продажу
    Юрособа – платник ПДВ на загальній системі придбала у 2022 році нежитлове приміщення за єдиною ціною. Приміщення функціонально поділене на складську та торговельну частини, але окрема вартість цих частин у документах відсутня. Як коректно розділити загальну балансову вартість придбаного об'єкта та визначити балансову вартість (первісну вартість) його частини (200 кв. м), що планується до продажу, для цілей бухгалтерського та податкового обліку?
    28.10.202535
  • Облік гранту від Chemоnics та Додаток ПП
    Чи зобов'язане підприємство, яке отримало грант від міжнародної технічної допомоги (наприклад, Chemоnics), подавати Додаток ПП до Декларації з податку на прибуток підприємств для цілей підтвердження неоподатковуваного статусу цих коштів
    28.10.202518