• Посилання скопійовано

Списання паперу на макулатуру: які наслідки з ПДВ?

Підприємство (платник ПДВ та податку на прибуток) займається реалізацією паперу. Через порушення умов зберігання папір втратив товарний вигляд, тому прийнято рішення його списати та оприбуткувати макулатуру з подальшою її реалізацією. Як відображається така операція в бухобліку та які податкові наслідки при цьому виникають?

Згідно з п. 3 НП(С)БО 1 активи – це ресурси, контрольовані підприємством у результаті минулих подій, використання яких, як очікується, призведе до отримання економічних вигод у майбутньому. Оскільки зіпсований папір в подальшому не може бути реалізований постачальнику, відповідно він втрачає ознаки активу і підлягає списанню на підставі акту списання. При цьому в акті списання зазначаються причини такого списання та оприбутковані залишки (в даному випадку макулатура). Такі залишки оприбутковуються за ціною можливої реалізації. Списання зіпсованого товару відображається проводкою Дт 947 Кт 281, а оприбуткування макулатури - Дт 209 Кт 719.

 

ПДВ

Відповідно до п. 198.5 ПКУ платник податку, зобов’язаний нарахувати податкові зобов’язання та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в ЄРПН податкову накладну, у разі якщо під час придбання товарів, послуг чи необоротних активів суми ПДВ були включені до складу податкового кредиту і такі товари, послуги чи необоротні активи починають використовуватись в неоподатковуваних операціях або не у господарській діяльності підприємства.

Відповідно, списання такого товару понад норму природного убутку призведе до необхідності нарахування зобов’язань з ПДВ.

Постачання макулатури (товарна позиція згідно УКТ ЗЕД 4707), згідно з п. 23 підрозділу 2 Розділу ХХ ПКУ, тимчасово до 1 січня 2019 року звільняється від оподаткування ПДВ. При цьому при постачанні такої продукції складається податкова накладна «Складена на операції, звільнені від оподаткування». Щодо порядку складання такої податкової ми писали тут>>>

 

Податок на прибуток

Об’єктом оподаткування податком на прибуток, відповідно до пп. 134.1.1 ПКУ, є фінансовий результат, розрахований за правилами бухобліку, з обов’язковим проведенням коригування на різниці, встановлені розділом ІІІ ПКУ для підприємств, річний дохід яких за останній звітний період перевищив 20 млн грн, або за власним бажанням підприємства.

У зв’язку з тим, що розділом ІІІ ПКУ не передбачено різниць, пов’язаних із неліквідною продукцією, коригувань під час здійснення операцій зі списання нереалізованої продукції не проводиться і вони проходять суто за бухгалтерським обліком.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Горбовцов Станіслав

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік самостійно виготовленого вібросита як ОЗ
    Підприємство самостійно виготовило вібросито для власних потреб, яке відповідає критеріям основних засобів. Які бухгалтерські проведення необхідно виконати для відображення створення та введення в експлуатацію цього об'єкта ОЗ?
    19.12.202513
  • Адміністративні витрати благодійного фонду: відображення в бухобліку
    Які бухгалтерські проведення застосовує благодійний фонд для обліку отримання коштів на статутну діяльність та їх витрачання на адміністративні витрати? Надайте типові кореспонденції рахунків від моменту надходження цільового фінансування до відображення адміністративних витрат
    19.12.202511
  • Оприбуткування товару за умовами EXW з доставкою "Новою Поштою": період та обґрунтування
    Постачальник передає товар на умовах EXW Incoterms 2020 через Нову Пошту. Право власності переходить при отриманні від НП. Видаткова та податкова накладні датовані 27.10.25, товар отримано 05.11.25. В якому періоді оприбуткувати товар та врахувати ПДВ?
    19.12.202517
  • Придбання обладнання частково фінансує ЮНІСЕФ: облік та ПДВ-наслідки
    Підприємство «А» (платник ПДВ) уклало договір на придбання у підприємства «Б» (платника ПДВ) обладнання на суму 1 200 000 грн (у т.ч. 200 000 грн). За умовами договору оплату за обладнання без ПДВ (1 000 000 грн) здійснює Дитячий фонд ООН. Решту суми (200 000 грн) оплачує підприємство «А». ПН зареєстрована на підприємство «А». Як оприбуткувати обладнання в бухобліку? Чи має право підприємство «А» на податковий кредит з ПДВ? Чи потрібно реєструвати ПН на компенсуючі податкові зобов'язання?
    19.12.202521
  • Оренда за неповний місяць: як відобразити в обліку?
    ТОВ (ТРЦ) здає в оренду приміщення. У договорі вказано орендну ставку за м² за повний місяць. Якщо орендар починає користуватися приміщенням з 16 числа місяця, то як коректно відобразити послугу в акті: змінювати ціну за м², площу чи застосовувати інший підхід для розрахунку вартості оренди пропорційно фактичній кількості днів користування?
    18.12.2025270