• Посилання скопійовано

Списання паперу на макулатуру: які наслідки з ПДВ?

Підприємство (платник ПДВ та податку на прибуток) займається реалізацією паперу. Через порушення умов зберігання папір втратив товарний вигляд, тому прийнято рішення його списати та оприбуткувати макулатуру з подальшою її реалізацією. Як відображається така операція в бухобліку та які податкові наслідки при цьому виникають?

Згідно з п. 3 НП(С)БО 1 активи – це ресурси, контрольовані підприємством у результаті минулих подій, використання яких, як очікується, призведе до отримання економічних вигод у майбутньому. Оскільки зіпсований папір в подальшому не може бути реалізований постачальнику, відповідно він втрачає ознаки активу і підлягає списанню на підставі акту списання. При цьому в акті списання зазначаються причини такого списання та оприбутковані залишки (в даному випадку макулатура). Такі залишки оприбутковуються за ціною можливої реалізації. Списання зіпсованого товару відображається проводкою Дт 947 Кт 281, а оприбуткування макулатури - Дт 209 Кт 719.

 

ПДВ

Відповідно до п. 198.5 ПКУ платник податку, зобов’язаний нарахувати податкові зобов’язання та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в ЄРПН податкову накладну, у разі якщо під час придбання товарів, послуг чи необоротних активів суми ПДВ були включені до складу податкового кредиту і такі товари, послуги чи необоротні активи починають використовуватись в неоподатковуваних операціях або не у господарській діяльності підприємства.

Відповідно, списання такого товару понад норму природного убутку призведе до необхідності нарахування зобов’язань з ПДВ.

Постачання макулатури (товарна позиція згідно УКТ ЗЕД 4707), згідно з п. 23 підрозділу 2 Розділу ХХ ПКУ, тимчасово до 1 січня 2019 року звільняється від оподаткування ПДВ. При цьому при постачанні такої продукції складається податкова накладна «Складена на операції, звільнені від оподаткування». Щодо порядку складання такої податкової ми писали тут>>>

 

Податок на прибуток

Об’єктом оподаткування податком на прибуток, відповідно до пп. 134.1.1 ПКУ, є фінансовий результат, розрахований за правилами бухобліку, з обов’язковим проведенням коригування на різниці, встановлені розділом ІІІ ПКУ для підприємств, річний дохід яких за останній звітний період перевищив 20 млн грн, або за власним бажанням підприємства.

У зв’язку з тим, що розділом ІІІ ПКУ не передбачено різниць, пов’язаних із неліквідною продукцією, коригувань під час здійснення операцій зі списання нереалізованої продукції не проводиться і вони проходять суто за бухгалтерським обліком.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Помилки у бухобліку через втрату даних: як виправити?
    Підприємство - платник податку на прибуток здає баланс малого підприємства. У 2021 р. внаслідок хакерської атаки була втрачена значна частина бухгалтерських даних. Майже усе відновили, але інколи при звірках з контрагентами виявляється, що не були проведені ті чи інші документи. Як виправляти помилки в бухобліку за минулі періоди? Чи потрібно уточнювати податок на прибуток? Що робити, якщо відсутня накладна на придбання ОЗ?
    27.06.2025148
  • Автомобіль замортизований, але працює: що робити бухгалтеру?
    На підприємстві є машини, які повністю замортизовані. Чи можна здійснювати перевезення товарів на замортизованих машинах? Як донарахувати вартість замортизованої машини?
    26.06.20252 312
  • Послуги від нерезидента: особливості обліку та оподаткування
    Підприємство оплатило з гривневої корпоративної картки за послуги нерезиденту згідно знаданим інвойсом у валюті. Кошти списалися у гривні за комерційним курсу на день проведення операції банком. Як відобразити таку операцію в бухобліку? Які її наслідки з ПДВ?
    25.06.2025424
  • Придбали рослини в горщиках для офісу: як обліковувати?
    Підприємство придбало рослини в горщиках для прикрашення (озеленення) офісу. Вартість однієї рослини - 26 500,00 грн без ПДВ. Як слід обліковувати ці рослини у бухгалтерському та податковому обліках?
    25.06.2025131
  • Аванс за платні дороги Латвії: як облікувати?
    Директор автотранспортного підприємства здійснив передоплату в іноземній валюті за користування платними дорогами в Литві через спеціалізований сайт https://smsvinjetes.lv/ru, використовуючи ключ до рахунку підприємства. На момент оплати невідомо, який конкретний транспортний засіб і яку суму використає. Як відобразити дану операцію в обліку?
    24.06.2025180