• Посилання скопійовано

Списання паперу на макулатуру: які наслідки з ПДВ?

Підприємство (платник ПДВ та податку на прибуток) займається реалізацією паперу. Через порушення умов зберігання папір втратив товарний вигляд, тому прийнято рішення його списати та оприбуткувати макулатуру з подальшою її реалізацією. Як відображається така операція в бухобліку та які податкові наслідки при цьому виникають?

Згідно з п. 3 НП(С)БО 1 активи – це ресурси, контрольовані підприємством у результаті минулих подій, використання яких, як очікується, призведе до отримання економічних вигод у майбутньому. Оскільки зіпсований папір в подальшому не може бути реалізований постачальнику, відповідно він втрачає ознаки активу і підлягає списанню на підставі акту списання. При цьому в акті списання зазначаються причини такого списання та оприбутковані залишки (в даному випадку макулатура). Такі залишки оприбутковуються за ціною можливої реалізації. Списання зіпсованого товару відображається проводкою Дт 947 Кт 281, а оприбуткування макулатури - Дт 209 Кт 719.

 

ПДВ

Відповідно до п. 198.5 ПКУ платник податку, зобов’язаний нарахувати податкові зобов’язання та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в ЄРПН податкову накладну, у разі якщо під час придбання товарів, послуг чи необоротних активів суми ПДВ були включені до складу податкового кредиту і такі товари, послуги чи необоротні активи починають використовуватись в неоподатковуваних операціях або не у господарській діяльності підприємства.

Відповідно, списання такого товару понад норму природного убутку призведе до необхідності нарахування зобов’язань з ПДВ.

Постачання макулатури (товарна позиція згідно УКТ ЗЕД 4707), згідно з п. 23 підрозділу 2 Розділу ХХ ПКУ, тимчасово до 1 січня 2019 року звільняється від оподаткування ПДВ. При цьому при постачанні такої продукції складається податкова накладна «Складена на операції, звільнені від оподаткування». Щодо порядку складання такої податкової ми писали тут>>>

 

Податок на прибуток

Об’єктом оподаткування податком на прибуток, відповідно до пп. 134.1.1 ПКУ, є фінансовий результат, розрахований за правилами бухобліку, з обов’язковим проведенням коригування на різниці, встановлені розділом ІІІ ПКУ для підприємств, річний дохід яких за останній звітний період перевищив 20 млн грн, або за власним бажанням підприємства.

У зв’язку з тим, що розділом ІІІ ПКУ не передбачено різниць, пов’язаних із неліквідною продукцією, коригувань під час здійснення операцій зі списання нереалізованої продукції не проводиться і вони проходять суто за бухгалтерським обліком.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    Сьогодні 14:4320
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    Сьогодні 09:5525
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025221
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202552
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025217