• Посилання скопійовано

Витрати на транспортування матеріалів власними силами

Підприємство самостійно транспортує придбані матеріали від постачальників до місця їх зберігання (самовивіз). Як правильно відобразити витрати в бухгалтерському і податковому обліку?

Якщо підприємство-покупець самостійно транспортує придбані матеріали зі складу  постачальника до місця їх зберігання або використання (при цьому право власності на матеріали від продавця до покупця переходить ще на складі у продавця (постачальника), оформлювати ТТН, не обов’язково. Фактично покупець перевозить власні матеріали для власних потреб.

При перевезенні ТМЦ для власних потреб (власним або орендованим  транспортом для своїх же цілей) можна обійтися і без ТТН (п. 2 Переліку №207). Підійде накладна чи інший документ, що підтверджує право власності на товар.

Крім цього, для водія  юридичної особи необхідним є також дорожній лист з відмітками про проведення передрейсових медичного огляду водія  та огляду технічного стану транспортного засобу. Одночасно цей документ буде підставою для обліку роботи легкового або вантажного автомобіля і списання використаного пального.

Докладно про дорожні листи та облік витрат на пальне читайте тут>>

Витрати на перевезення матеріалів включаються до їх первісної вартості як транспортно-заготівельні витрати згідно п. 9 П(С)БО 9. Як правило, в цьому випадку до вартості доставки включаються лише паливно-мастильні матеріали, які були витрачені на певну поїздку автомобіля.

З метою оподаткування податком на прибуток жодних коригувань фінансового результату до оподаткування нормами ПКУ не передбачено.

Згідно з п. 198.3 ПКУ податковий кредит з ПДВ визначається виходячи з договірної вартості товарів/послуг, придбаних у зв’язку з транспортуванням матеріалів (зокрема, вартості пального, послуг навантаження/розвантаження),  та складається із сум ПДВ, сплачених при придбанні таких товарів/послуг. Право на податковий кредит з ПДВ надається незалежно від напрямку використання таких матеріалів (але при цьому не слід забувати про норми п. 198.5 ПКУ). 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Критерії ОЗ для ПДВ при ліквідації МНМА
    Які критерії (бухгалтерські чи податкові) застосовуються для визначення основних засобів при списанні МНМА (рахунок 112) з метою уникнення нарахування податкових зобов'язань з ПДВ при ліквідації? Чи враховується вартісний критерій 20 000 грн за ПКУ, якщо у бухобліку встановлено інший критерій віднесення до МНМА?
    Сьогодні 08:4435
  • Облік ремонту авто через страхову з франшизою
    Автомобіль обліковується на балансі ТОВ. Після страхового випадку ТОВ сплатило 3100 грн франшизи на рахунок СТО (неплатник ПДВ), решту вартості ремонту (загальна сума - 58 000 грн) сплатила страхова компанія. Як відобразити ці операції в бухобліку? На яку суму має бути складений акт виконаних робіт СТО: на 3100 грн чи на повну суму - 58 000 грн?
    11.12.202525
  • Облік ліквідації зруйнованого зерноскладу
    Зерносклад (1964 р. введення в експлуатацію, залишкова вартість 150 тис. грн) зруйнувався внаслідок обвалення перекриття. Керівництво прийняло рішення про ліквідацію об'єкта. Які дії має виконати бухгалтер у цій ситуації та як правильно відобразити операції в обліку?
    11.12.202514
  • Перенесення податкового кредиту при реорганізації: алгоритм дій та бухоблік
    У зв’язку з припиненням ТОВ «Б» шляхом приєднання до ТОВ «А» було складено передавальний акт від 01.02.2022 р. Рішенням про припинення передбачено перехід усіх активів та зобов’язань до правонаступника, у тому числі сальдо за дебетом субрахунку 641, що включає від’ємне значення з ПДВ. Як перенести цей податковий кредит (ПК) та відобразити операцію у звітності?
    11.12.202517
  • Повернення помилково виплаченої зарплати: які проведення?
    Працівник повертає на розрахунковий рахунок підприємства помилково перераховану йому заробітну плату. Які бухгалтерські проведення необхідно відобразити в обліку при поверненні зайво виплачених коштів?
    11.12.202548