• Посилання скопійовано

Витрати на транспортування матеріалів власними силами

Підприємство самостійно транспортує придбані матеріали від постачальників до місця їх зберігання (самовивіз). Як правильно відобразити витрати в бухгалтерському і податковому обліку?

Якщо підприємство-покупець самостійно транспортує придбані матеріали зі складу  постачальника до місця їх зберігання або використання (при цьому право власності на матеріали від продавця до покупця переходить ще на складі у продавця (постачальника), оформлювати ТТН, не обов’язково. Фактично покупець перевозить власні матеріали для власних потреб.

При перевезенні ТМЦ для власних потреб (власним або орендованим  транспортом для своїх же цілей) можна обійтися і без ТТН (п. 2 Переліку №207). Підійде накладна чи інший документ, що підтверджує право власності на товар.

Крім цього, для водія  юридичної особи необхідним є також дорожній лист з відмітками про проведення передрейсових медичного огляду водія  та огляду технічного стану транспортного засобу. Одночасно цей документ буде підставою для обліку роботи легкового або вантажного автомобіля і списання використаного пального.

Докладно про дорожні листи та облік витрат на пальне читайте тут>>

Витрати на перевезення матеріалів включаються до їх первісної вартості як транспортно-заготівельні витрати згідно п. 9 П(С)БО 9. Як правило, в цьому випадку до вартості доставки включаються лише паливно-мастильні матеріали, які були витрачені на певну поїздку автомобіля.

З метою оподаткування податком на прибуток жодних коригувань фінансового результату до оподаткування нормами ПКУ не передбачено.

Згідно з п. 198.3 ПКУ податковий кредит з ПДВ визначається виходячи з договірної вартості товарів/послуг, придбаних у зв’язку з транспортуванням матеріалів (зокрема, вартості пального, послуг навантаження/розвантаження),  та складається із сум ПДВ, сплачених при придбанні таких товарів/послуг. Право на податковий кредит з ПДВ надається незалежно від напрямку використання таких матеріалів (але при цьому не слід забувати про норми п. 198.5 ПКУ). 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Інвентаризація окремого основного засобу, а не всієї групи: чи дозволено?
    Чи дозволяється підприємству під час проведення річної інвентаризації основних засобів здійснити інвентаризацію лише одного конкретного об'єкта, а не всієї групи (підгрупи) основних засобів, закріпленої за матеріально відповідальною особою?
    Сьогодні 08:0216
  • Перетворення складу на офіс: що в бухобліку?
    ТОВ на загальній системі орендує нежитлове приміщення, яке може викоритовувати як склад чи офіс. Частину приміщень, яку раніше використовували як складські, керівник хоче відремонтувати і використовувати як офісні. Які документи треба оформити, щоб перевести приміщення із складських в офісні? Як правильно оформити документи, щоб ремонт цих приміщень (заміна дверей, штаклювання, заміна підлового покриття) можна віднести на витрати? Які бухгалтерські проведення при переведенні складських кімнат в офісні?
    14.10.202532
  • Відображення в обліку встановлення системи вентиляції за рахунок коштів гранту
    Підприємство - платник податку на прибуток отримало грант на встановлення нової системи вентиляції у виробничому приміщенні. Як відобразити в обліку дану операцію: як модернізацію чи новий об’єкт ОЗ?
    14.10.202520
  • Облік валютного авансу на закордонне відрядження за курсом НБУ
    Чи потрібно щоденно перераховувати невикористаний залишок виданого валютного авансу на закордонне відрядження за офіційним курсом НБУ до моменту подання Звіту про використання коштів, чи достатньо застосувати курс НБУ на дату видачі авансу або на дату затвердження Звіту?
    14.10.202539
  • Облік комплекту меблів: деталізація та оприбуткування
    Чи допускається бухоблік комплекту офісних меблів (наприклад, стіл, шафа, тумба) як єдиного об'єкта основних засобів (або МНМА) без деталізації кожної складової (стіл окремо, шафа окремо) у первинних документах та бухобліку?
    13.10.202546