• Посилання скопійовано

Взаєморозрахунки за будівельні роботи здійснюються на підставі форм № КБ-2в та № КБ-3

Компанія займається встановленням систем вентиляції та кондиціювання. При виконанні робіт використовують розхідні матеріали. Чи обов'язково на такі роботи робити кошторис?Як правильно виписати податкову накладну

Як роз’яснювало Мінбудівництва, по будовах (об’єктах), що здійснюються за рахунок бюджетних коштів і коштів підприємств, установ і організацій державної форми власності взаєморозрахунки за виконані обсяги будівельних робіт здійснюються обов’язково на підставі форм №КБ-2в та №КБ-3. Для підприємств, що виконують роботи за рахунок інших джерел фінансування, застосування примірних форм №КБ-2в і №КБ-3 є рекомендованим. У цих випадках може складатися інший документ, форма якого зазначається у договорі підряду, що забезпечує отримання інформації про дату, види, обсяги та вартість виконаних робіт, обчислення прибутку, з обґрунтуванням вартості та підтвердженням витрат матеріальних ресурсів.


Отже, головне питання, чи належить встановлення систем вентиляції та кондиціювання до будівельних робіт? Згідно КВЕД 2010, діяльність з такого встановлення належить до секції F «Будівництво». Тому, на наш погляд, на це питання можна відповісти ствердно. І якщо таке встановлення відбуватиметься за рахунок бюджетних коштів, складання зазначених форм не уникнути. 

Щодо податкової накладної, то правила її складання затверджені ст. 201 ПКУ та наказом Мінфіну від 14.11.2014 р. №1129, зі змінами, внесеними наказом Мінфіну від 23.01.2015 р. №13. Але в цих документах немає жорстких правил щодо зазначення в податковій накладній номенклатури товарів або послуг. Тому платник податку заповнює цей реквізит податкової накладної на власний розсуд і виходячи з документів, якими оформлюється надання таких послуг. Зверніть увагу на те, що, згідно УНК №127 , порушенням порядку заповнення податкової накладної вважається відсутність у податковій накладній хоча б одного показника, який є обов’язковим реквізитом податкової накладної (перераховані у пункті 201.1 ПКУ), а також невідповідність показників, зазначених у податковій накладній, умовам поставки (ціна, вартість, номенклатура, кількість товару тощо). Таким чином, якщо в акті про такі роботи зазначається їх повний перелік, а в податковій накладній зазначити їх одним рядком на загальну суму, у покупця можуть виникнути проблеми із визнанням податкового кредиту за такою податковою накладною. 

Нагадаємо, що до цього питання відповідь ви зможете знайти і в інших наших консультаціях >>>

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Помилки у бухобліку через втрату даних: як виправити?
    Підприємство - платник податку на прибуток здає баланс малого підприємства. У 2021 р. внаслідок хакерської атаки була втрачена значна частина бухгалтерських даних. Майже усе відновили, але інколи при звірках з контрагентами виявляється, що не були проведені ті чи інші документи. Як виправляти помилки в бухобліку за минулі періоди? Чи потрібно уточнювати податок на прибуток? Що робити, якщо відсутня накладна на придбання ОЗ?
    27.06.2025127
  • Автомобіль замортизований, але працює: що робити бухгалтеру?
    На підприємстві є машини, які повністю замортизовані. Чи можна здійснювати перевезення товарів на замортизованих машинах? Як донарахувати вартість замортизованої машини?
    26.06.20252 097
  • Послуги від нерезидента: особливості обліку та оподаткування
    Підприємство оплатило з гривневої корпоративної картки за послуги нерезиденту згідно знаданим інвойсом у валюті. Кошти списалися у гривні за комерційним курсу на день проведення операції банком. Як відобразити таку операцію в бухобліку? Які її наслідки з ПДВ?
    25.06.2025391
  • Придбали рослини в горщиках для офісу: як обліковувати?
    Підприємство придбало рослини в горщиках для прикрашення (озеленення) офісу. Вартість однієї рослини - 26 500,00 грн без ПДВ. Як слід обліковувати ці рослини у бухгалтерському та податковому обліках?
    25.06.2025126
  • Аванс за платні дороги Латвії: як облікувати?
    Директор автотранспортного підприємства здійснив передоплату в іноземній валюті за користування платними дорогами в Литві через спеціалізований сайт https://smsvinjetes.lv/ru, використовуючи ключ до рахунку підприємства. На момент оплати невідомо, який конкретний транспортний засіб і яку суму використає. Як відобразити дану операцію в обліку?
    24.06.2025179