• Посилання скопійовано

Договір цесії: що з податками?

Фірма-боржник перераховує кошти третій особі (юрособа на загальних підставах). Які податки платить при цьому третя особа? Як відображається в податковому обліку податок на прибуток та ПДВ?

Спочатку розберемося із бухобліком, бо саме це дасть дам інформацію про облік цих операцій в розрізі оподаткування податком на прибуток. В бухобліку нового кредитора  спочатку має бути за дебетом рахунка обліку дебіторської заборгованості ( рах. 37 або 18) зафіксована сума заборгованості боржника, а потім за кредитом рахунка обліку кредиторської заборгованості - сума заборгованості перед кредитором, яка погашається шляхом перерахування йому грошей. Таку заборгованність перед кредитором ми не рекомендуємо відображати як торгову (рах. 63), натомість радимо її обліковувати як іншу заборгованість (рах. 68, 55). Після погашення боржником суми заборгованості та оплати послуги рахунки 377 або 18 закриваються проведеннями Д-т 311, 301 К-т 377, 18.


Крім того, якщо цесія передбачає оплату послуги, то вартість наданої послуги з відступлення права вимоги (дисконт) в момент отримання документів від первісного кредитора рекомендуємо відображати проведенням за дебетом рахунка 377 (або 18) та кредитом субрахунка 733 «Інші доходи від фінансових операцій». Сума цих доходів в кінці звітного періоду закриється на рахунок 79 "Фінансові результати" і таким чином вплине на фінансовий результат в бух обліку і в розрізі оподаткування податком на прибуток. Жодних інших коригувань в податковому обліку по цих операціях робити не потрібно.

Щодо податкового обліку в частині ПДВ, то оскільки мова йде про грошові вимоги (на нового кредитора будуть заходити грошові кошти), то їх погашення в обліку у нового кредитора не призведуть до нарахуваня  ПЗ з ПДВ. Адже норми пп. 196.1.5 ПКУ виводять із об’єкту оподаткування ПДВ, зокрема, операції із відступленням права вимоги та торгівлю за грошові кошти або цінні папери борговими зобов'язаннями.

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Кловська Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    Сьогодні 11:037
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202544
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202530
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025234
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554