• Посилання скопійовано

Дооценивать амортизированные ОС после 2010 года нецелесообразно

На 01.04.2011 г. проведена инвентаризация. Есть объекты, которые в бухгалтерском учете имеют малую остаточную стоимость (например, компьютеры по 200 грн), но мы эти ОС используем в работе. Проводить ли дооценку в бухгалтерском учете? Как это правильно сделать и что будет с такими дооцененными ОС в налоговом учете после 01.04.2011 г.? Богдана АНДРУЩАК «Дебет-Кредит» http://consulting.dtkt.com.ua/view_question.php?id_q=8865&id_a=3480&show_clas=%CE%F2%E2%E5%F2

Обратимся к НКУ, п. 152.10 которого гласит: «Если налогоплательщик принимает решение об уценке/дооценке активов согласно правилам бухгалтерского учета, — такая уценка/дооценка для целей налогообложения не изменяет балансовую стоимость активов и доходы или расходы такого налогоплательщика, связанные с приобретением указанных активов».Кроме того, абз. 4 п. 6 подраздела 4 раздела ХХ НКУ прямо указывает, что в переоцененную стоимость основных средств не включается сумма дооценки ОС, проведенная после 1 января 2010 года. А вот если общая стоимость всех групп основных средств по данным бухгалтерского учета меньше общей стоимости всех групп основных фондов по данным налогового учета на дату вступления в силу раздела III НКУ, то временная налоговая разница, возникающая в результате такого сравнения, амортизируется как отдельный объект с применением прямолинейного метода в течение трех лет.

И раньше, согласно Закону о прибыли амортизировались фактически понесенные расходы по приобретению ОС. В НКУ также воспрещается занижать прибыль за счет амортотчислений.

Обязанность списывать полностью амортизированный компьютер не существует. Напомним, что в соответствии с п. 145.1 НКУ минимально допустимый срок амортизации ЭВМ — 2 года. Но при инвентаризации на 1 апреля предприятие может установить и больший срок, например не 2, а 4 года.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Андрущак Богдана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік витрат благодійного фонду за відсутності цільових надходжень
    Благодійний фонд отримав послуги з електроенергії у грудні з актом виконаних робіт, які було віднесено до витрат (Дт 949 Кт 685) з одночасним проведенням (Дт 48 Кт 718). Оплата за послуги не здійснювалася, що призвело до кредиторської заборгованості. Після закриття місяця виникло дебетове сальдо за рахунком 48 через відсутність цільових надходжень. Які госпоперації потрібно було провести у випадку, коли витрати понесені в одному році, а кошти від благодійників для їх оплати не надходили?
    01.04.202533
  • Чи може підприємець-"загальносистемник" використати експертну оцінку для нарахування амортизації ОЗ?
    Підприємець-платник ЄП перейшов на загальну систему оподаткування. Документи на основні засоби (вантажні автомобілі), які безпосередньо використовуються у госпдіяльності, не збереглися. Чи правомірно використовувати оціночну вартість незалежного експерта для нарахування амортизації?
    01.04.202524
  • Облік придбання державного підприємства на аукціоні
    ТОВ на загальній системі придбало держпідприємство через аукціон з умовою погашення всіх боргів ДП. Підприємство отримало майно та зобов'язання ДП за передавальними актами з балансовими сумами. Як ТОВ має відобразити в бухобліку отримані активи та зобов'язання ДП? Яку кореспонденцію рахунків слід застосувати при оприбуткуванні майна та зобов'язань? Як відобразити в обліку погашення частини боргів, що вже сплачені, та непогашені зобов'язання?
    31.03.202517
  • Прискорена амортизація автомобіля, отриманого у фінлізинг
    Підприємство, платник податку на прибуток, що коригує фінрезультат до оподаткування на податкові різниці з розділу ІІІ ПКУ, отримало у фінансовий лізинг на 5 років автомобіль (за програмою кредитування 5-7-9). Чи можна застосувати до такого автомобіля прискорену амортизацію, як в податковому обліку, так і в бухгалтерському (2 роки)?
    31.03.202578
  • Облік витрат на відрядження працівника-експерта у слідчих діях
    Працівник підприємства був залучений як спеціаліст (експерт) до проведення слідчих дій у межах кримінального провадження. Як обліковувати витрати на відшкодування витрат на відрядження: як прямі витрати, інші операційні витрати чи інші витрати?
    28.03.202549