• Посилання скопійовано

Виготовлення рекламної продукції та білбордів: як правильно облікувати?

Підприємство хоче розмістити рекламу на білборді. Для цього замовляє в рекламному агентстві виготовлення як реклами, так і самої конструкції та її розміщення. Як в обліку підприємства відображаються такі витрати?

Запитання: Підприємство хоче розмістити рекламу на рекламних конструкціях (білборді). Для цього воно замовляє в рекламному агентстві виготовлення як реклами, так і самої конструкції білборда та розміщення його для здійснення реклами свого товару. Своєю чергою, рекламна агенція звертається до виконавця робіт і розповсюджувача послуг.

1) Як у податковому та бухгалтерському обліку підприємства відображаються витрати:

 - на виготовлення рекламної конструкції (чи оприбутковується підприємством отримана рекламна конструкція як об’єкт основного засобу)?

 - на виготовлення та розміщення реклами?

2) Що потрібно врахувати у договорі із рекламним агентством, аби не втратити податкових витрат (чи права на амортизацію)?

Відповідь: 

1) Виготовлення рекламної продукції, як в бухгалтерському, так і в податковому обліку є витратами на збут.

Отже, в бухгалтерському обліку на підставі акту виконаних робіт ці витрати списуватимуться

на рахунок 93. Якщо ж рекламна продукція буде передана виконавцем на підставі накладної, то її слід буде оприбуткувати на субрахунку 209, а вже потім, після розміщення цієї продукції на білборді, на підставі акту про списання списати на рахунок 93.

В податковому обліку в тому податковому періоді, в якому підприємство визнає витрати на збут в бухгалтерському обліку, будуть визнані і податкові витрати на збут у вартості такої рекламної продукції і її розміщення на білборді.

Сам білборд, виготовлений на замовлення підприємства, якщо право власності на нього переходить до підприємства,  є його основним засобом (якщо він відповідає ознакам ОЗ – зокрема, передбачається, що він буде використовуватися підприємством більш, ніж один рік, а у податковому обліку – ще і відповідає вартісному критерію 2500 грн без ПДВ).

Тому витрати на його створення і розміщення сформують первісну вартість такого ОЗ і підлягатимуть амортизації за обраним підприємством методом. Суми нарахованої амортизації також підлягатимуть списанню на рахунок 93, оскільки білборд використовуватиметься з метою реклами підприємства;

2) Такий договір має відповідати усім вимогам як щодо укладання договорів, встановлених вітчизняним діловодством, так і містити чітко визначені ціну робіт, спосіб і строки виконання та оплати за роботи, передачі результату робіт.

Слід також врахувати і де саме буде встановлено такий білборд і хто його буде встановлювати – рекламне агентство чи сам замовник. Адже розміщення зовнішньої реклами потребує від власника білборду отримання відповідного дозволу від органів місцевої влади (докладніше про порядок отримання такого дозволу можна дізнатися за місцем розміщення такого білборду. При цьому можна прочитати і про те, які документи для цього подаються і протягом якого часу дозвіл можна отримати, наприклад, ось тут http://tmr.if.ua/content/207). 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    22.08.202548
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202553
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202540
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025261
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202558