• Посилання скопійовано

Виготовлення рекламної продукції та білбордів: як правильно облікувати?

Підприємство хоче розмістити рекламу на білборді. Для цього замовляє в рекламному агентстві виготовлення як реклами, так і самої конструкції та її розміщення. Як в обліку підприємства відображаються такі витрати?

Запитання: Підприємство хоче розмістити рекламу на рекламних конструкціях (білборді). Для цього воно замовляє в рекламному агентстві виготовлення як реклами, так і самої конструкції білборда та розміщення його для здійснення реклами свого товару. Своєю чергою, рекламна агенція звертається до виконавця робіт і розповсюджувача послуг.

1) Як у податковому та бухгалтерському обліку підприємства відображаються витрати:

 - на виготовлення рекламної конструкції (чи оприбутковується підприємством отримана рекламна конструкція як об’єкт основного засобу)?

 - на виготовлення та розміщення реклами?

2) Що потрібно врахувати у договорі із рекламним агентством, аби не втратити податкових витрат (чи права на амортизацію)?

Відповідь: 

1) Виготовлення рекламної продукції, як в бухгалтерському, так і в податковому обліку є витратами на збут.

Отже, в бухгалтерському обліку на підставі акту виконаних робіт ці витрати списуватимуться

на рахунок 93. Якщо ж рекламна продукція буде передана виконавцем на підставі накладної, то її слід буде оприбуткувати на субрахунку 209, а вже потім, після розміщення цієї продукції на білборді, на підставі акту про списання списати на рахунок 93.

В податковому обліку в тому податковому періоді, в якому підприємство визнає витрати на збут в бухгалтерському обліку, будуть визнані і податкові витрати на збут у вартості такої рекламної продукції і її розміщення на білборді.

Сам білборд, виготовлений на замовлення підприємства, якщо право власності на нього переходить до підприємства,  є його основним засобом (якщо він відповідає ознакам ОЗ – зокрема, передбачається, що він буде використовуватися підприємством більш, ніж один рік, а у податковому обліку – ще і відповідає вартісному критерію 2500 грн без ПДВ).

Тому витрати на його створення і розміщення сформують первісну вартість такого ОЗ і підлягатимуть амортизації за обраним підприємством методом. Суми нарахованої амортизації також підлягатимуть списанню на рахунок 93, оскільки білборд використовуватиметься з метою реклами підприємства;

2) Такий договір має відповідати усім вимогам як щодо укладання договорів, встановлених вітчизняним діловодством, так і містити чітко визначені ціну робіт, спосіб і строки виконання та оплати за роботи, передачі результату робіт.

Слід також врахувати і де саме буде встановлено такий білборд і хто його буде встановлювати – рекламне агентство чи сам замовник. Адже розміщення зовнішньої реклами потребує від власника білборду отримання відповідного дозволу від органів місцевої влади (докладніше про порядок отримання такого дозволу можна дізнатися за місцем розміщення такого білборду. При цьому можна прочитати і про те, які документи для цього подаються і протягом якого часу дозвіл можна отримати, наприклад, ось тут http://tmr.if.ua/content/207). 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024111
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.202435
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202423
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202436
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    24.04.202410