• Посилання скопійовано

Строки корисного використання авто можна вибрати цілком довільно

Чи можна встановлювати триваліші строки корисного використання автомобіля ніж 5 років?

Платник податків може встановлювати і триваліші строки корисного використання ОЗ. У бухгалтерському обліку такі строки можна вибирати цілком довільно, тож вони можуть бути і меншими за встановлені Податковим кодексом. Строк корисного використання встановлює комісія під час зарахування об'єкта на баланс, і він фіксується в акті введення в експлуатацію (типова ф. №ОЗ-1), а також в інвентарних картках ОЗ (типова ф. №ОЗ-6), затверджених наказом Мінстат\у від 29.12.95 р. №352.


Згідно з пп. 145.1.4 ПКУ, строк корисного використання об'єкта ОЗ повинен переглядатися внаслідок зміни очікуваних економічних вигід від його використання. Очевидно, що загальний строк корисного використання з урахуванням його змін не може бути меншим від зазначеного у п. 145.1 ПКУ.

Приклад 1.

 

У складі ОЗ підприємства обліковується автомобіль. Його вартість, що амортизується, становить 80000,00 грн. без ПДВ. Підприємство початково встановило, що термін його корисного використання — 60 місяців і що амортизація нараховується за прямолінійним методом. Сума амортизації за кожен місяць при цьому становитиме 1333,33 грн. Протягом 24-го місяця використання цього автомобіля підприємство прийняло рішення використовувати його ще 48 місяців. Після прийняття такого рішення щомісячна сума амортизації дорівнюватиме 1000,00 грн. ((80000,00 - 31999,92) : 48 = 1000,00). Згідно з абз. 2 пп. 145.1.4 ПКУ, амортизація в сумі 1000,00 грн. почне нараховуватися з 25-го місяця використання автомобіля.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: «Дебет-Кредит»

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Куди в бухобліку віднести витрати на демонтаж старих будівель?
    Підприємство вирішило знести складські приміщення, які раніше здавались в оренду, і побудувати на їх місці торгове приміщення. Демонтаж та будівництво здійснює підрядна організація. На який рахунок бухобліку відносити витрати на демонтаж, а також поточні витрати: зарплата сторожів (охороняють будівельний майданчик), зарплата директора, електроенергія, вода (використовуються на будівельному майданчику), податки на землю, нерухомість? Іншої діяльності підприємство не здійснює
    Сьогодні 10:1022
  • Облік заборгованості за договором поруки
    Підприємство-поручитель, чиє майно було реалізовано для погашення боргу іншої компанії, обліковує дебіторську заборгованість первісного боржника. Яким документом оформити право вимоги? Чи можна створити резерв сумнівних боргів, якщо відкрито провадження про банкрутство первісного боржника? Як відобразити таку заборгованість у декларації з податку на прибуток, якщо не застосовуються податкові різниці?
    29.09.202523
  • Чи обов’язково визначати ліквідаційну вартість основних засобів?
    Чи є обов'язковим визначення ліквідаційної вартості основних засобів під час їх введення в експлуатацію відповідно до національних стандартів бухгалтерського обліку?
    29.09.2025117
  • Бухгалтерський облік витрат на усунення недоліків робіт
    Підприємство-підрядник усуває недоліки в раніше виконаних роботах з монтажу вентиляції за власний кошт згідно з умовами договору. Як документально оформити такі роботи та на якому бухгалтерському рахунку правильно відобразити понесені витрати, що пов'язані з гарантійним ремонтом?
    29.09.202546
  • Використання рахунка-фактури замість акта приймання-передачі послуг
    Чи може оплачений рахунок-фактура (інвойс), оформлений з усіма обов'язковими реквізитами первинного документа, замінити акт приймання-передачі послуг для цілей бухгалтерського та податкового обліку в Україні?
    26.09.20251 1671