• Посилання скопійовано

Облік придбання ОЗ в кредит за програмою 5-7-9

Підприємство придбаває обладнання, сплачуючи 30% коштів, а 70% сплачує банк за кредитним договором на 5 років за програмою 5-7-9. Частину відсотків за кредитом сплачує підприємство, а частину - держава. Обладнання ще не виготовлене. За договором, поставка буде на 71-й день від дати оплати, яка була 08.02.2024 р. Як відображати ці операції в бухобліку?

Про особливості капіталізації відсотків ми писали тутУ консультації  зазначалося, що за загальним правилом відсотки відносяться до складу фінансових витрат – включаються до субрахунку 951. Але такі відсотки можуть також включатися до собівартості кваліфікаційних активів. Такими є активи, для створення яких потрібно більше ніж три місяці.

В даній ситуації строк створення менше трьох місяців, тому, на наш погляд, підстав для капіталізації відсотків немає. Нараховані відсотки включають до складу витрат на субрахунку 951, а не капіталізують на субрахунку 152.

Окрім того, в будь-якому разі не капіталізують фінансові витрати, а визнають їх й періоді понесення (п. 4 НП(С)БО 31):

  • суб’єкти малого підприємництва — юрособи;
  • представництва іноземних суб’єктів господарської діяльності;
  • неприбуткові організації.

 

Щодо обліку відсотків за програмою 5-7-9

Про облік таких відсотків ми писали тут.

Бухгалтерські проведення щодо відображення таких відсотків (цифри умовні):

  • Дт 951 Кт 684 – 13 700 грн (нараховано відсотки);
  • Дт 684 Кт 311 – 7 000 грн (оплачені відсотки в тій частині, що належить до сплати підприємством);
  • Дт 684 Кт 482 – 6 700 грн (отримана часткова компенсація відсотків);
  • Дт 482 Кт 718 – 6 700 грн (відображено отримання доходу на суму часткової компенсації).

 

Облік комісії за управління кредитними коштами

Згідно з пп. 18 НП(С)БО 16, плата за розрахунково-касове обслуговування та інші послуги банків включаються до складу адміністративних витрат.

Тож розглядувана комісія списується на рахунок 92.

 

Облік отримання кредиту та придбання обладнання

Бухгалтерські проведення (цифри умовні), окрім нарахування процентів і витрат комісії, які наведені вище:

  • Дт 371 Кт 501 – 700 000 грн (банк здійснив передоплату в розмірі 70% вартості обладнання);
  • Дт 641 Кт 644 – 116 666,67 грн (підприємство відобразило ПК з ПДВ на підставі ПН постачальника);
  • Дт 371 Кт 311 – 300 000 грн (підприємство оплатило 30% вартості обладнання);
  • Дт 641 Кт 644 – 50 000 грн (відображено ПК з ПДВ на підставі ПН постачальника);
  • Дт 152 Кт 631 – 833 333,33 грн (отримано обладнання);
  • Дт 644 Кт 631 – 166 666,67 грн (відображено ПДВ);
  • Дт 631 Кт 371 – 1 000 000 грн (зарахована заборгованість за передоплатою із зобов’язанням щодо поставленого обладнання).

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    22.08.202537
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202549
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202534
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025248
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554