• Посилання скопійовано

Облік придбання ОЗ в кредит за програмою 5-7-9

Підприємство придбаває обладнання, сплачуючи 30% коштів, а 70% сплачує банк за кредитним договором на 5 років за програмою 5-7-9. Частину відсотків за кредитом сплачує підприємство, а частину - держава. Обладнання ще не виготовлене. За договором, поставка буде на 71-й день від дати оплати, яка була 08.02.2024 р. Як відображати ці операції в бухобліку?

Про особливості капіталізації відсотків ми писали тутУ консультації  зазначалося, що за загальним правилом відсотки відносяться до складу фінансових витрат – включаються до субрахунку 951. Але такі відсотки можуть також включатися до собівартості кваліфікаційних активів. Такими є активи, для створення яких потрібно більше ніж три місяці.

В даній ситуації строк створення менше трьох місяців, тому, на наш погляд, підстав для капіталізації відсотків немає. Нараховані відсотки включають до складу витрат на субрахунку 951, а не капіталізують на субрахунку 152.

Окрім того, в будь-якому разі не капіталізують фінансові витрати, а визнають їх й періоді понесення (п. 4 НП(С)БО 31):

  • суб’єкти малого підприємництва — юрособи;
  • представництва іноземних суб’єктів господарської діяльності;
  • неприбуткові організації.

 

Щодо обліку відсотків за програмою 5-7-9

Про облік таких відсотків ми писали тут.

Бухгалтерські проведення щодо відображення таких відсотків (цифри умовні):

  • Дт 951 Кт 684 – 13 700 грн (нараховано відсотки);
  • Дт 684 Кт 311 – 7 000 грн (оплачені відсотки в тій частині, що належить до сплати підприємством);
  • Дт 684 Кт 482 – 6 700 грн (отримана часткова компенсація відсотків);
  • Дт 482 Кт 718 – 6 700 грн (відображено отримання доходу на суму часткової компенсації).

 

Облік комісії за управління кредитними коштами

Згідно з пп. 18 НП(С)БО 16, плата за розрахунково-касове обслуговування та інші послуги банків включаються до складу адміністративних витрат.

Тож розглядувана комісія списується на рахунок 92.

 

Облік отримання кредиту та придбання обладнання

Бухгалтерські проведення (цифри умовні), окрім нарахування процентів і витрат комісії, які наведені вище:

  • Дт 371 Кт 501 – 700 000 грн (банк здійснив передоплату в розмірі 70% вартості обладнання);
  • Дт 641 Кт 644 – 116 666,67 грн (підприємство відобразило ПК з ПДВ на підставі ПН постачальника);
  • Дт 371 Кт 311 – 300 000 грн (підприємство оплатило 30% вартості обладнання);
  • Дт 641 Кт 644 – 50 000 грн (відображено ПК з ПДВ на підставі ПН постачальника);
  • Дт 152 Кт 631 – 833 333,33 грн (отримано обладнання);
  • Дт 644 Кт 631 – 166 666,67 грн (відображено ПДВ);
  • Дт 631 Кт 371 – 1 000 000 грн (зарахована заборгованість за передоплатою із зобов’язанням щодо поставленого обладнання).

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Відображення пільг із плати за землю на територіях активних бойових дій у бухобліку
    Яким чином середньому підприємству, що веде облік за НП(С)БО, відобразити податкові пільги з плати за земельні ділянки на територіях активних бойових дій, якщо пільга виникла після проведення нарахування та оплати або до цих операцій? Чи може підприємство самостійно передбачити облік пільг, якщо облік таких операцій не регламентовано нормативними документами?
    05.12.202520
  • Визначення собівартості при продажу вирощених курей
    Як визначити собівартість при продажу 15.11 частини живих курей, що вирощуються, якщо витрати обліковуються на рахунках 231 (витрати тваринництва) та 91 (загальновиробничі витрати)?
    05.12.202534
  • Відображення дозаправки палива в каністру в маршрутному листі
    Як правильно оформити та відобразити в маршрутному листі додаткову заправку дизельного палива водієм у каністру, щоб забезпечити коректне документальне підтвердження для списання ПММ?
    05.12.202599
  • Списання повністю замортизованого ноутбука ТОВ на ЄП
    ТОВ на ЄП з ПДВ потребує списати з балансу повністю замортизований ноутбук (первісна вартість - 4483 грн, знос - 4483 грн, залишкова вартість - 0 грн, введений у експлуатацію 2015 року), який не підлягає ремонту, але фізично не утилізується. Які документи необхідно оформити для списання, які бухгалтерські проведення здійснити та які податкові наслідки (зокрема, щодо ПДВ) виникають при такому списанні?
    05.12.20251 071
  • Оформлення наказу та акту введення МНМА групою
    Підприємство придбало 10 одиниць МНМА однієї номенклатури. Чи можна оформити один наказ про введення в експлуатацію та один акт введення в експлуатацію на всі 10 одиниць, чи необхідно складати окремі наказ і акт на кожну одиницю МНМА?
    05.12.2025475