• Посилання скопійовано

Облік отриманої ГО благодійної допомоги у валюті

Громадська організація, яка має статус неприбуткової, отримує благодійну допомогу у валюті від іноземних фондів. Як відображати в обліку надходження та використання даної допомоги?

Неприбуткові організації можуть відкривати валютні рахунки та використовувати їх для цілей своєї статутної діяльності без обмежень. Надходження на валютні рахунки також мають вписуватись в рамки статутної діяльності організації – приймання благодійних внесків у валюті, пожертв тощо.  

Це також стосується і використання валюти. Використання готівкової валюти дозволяється лише у випадках, передбачених розділом VI Положення №2.

На території України готівкові розрахунки у валюті (приймати внески, пожертви, надавати допомогу тощо) проводити не можна. Такі кошти обов'язково потрібно обмінювати у національну валюту.

При цьому дохід неприбуткової організації, отриманий у вигляді позитивного значення курсових різниць від перерахунку іноземної валюти, отриманої як дохід від статутної діяльності, не є об'єктом оподаткування податком на прибуток. 

Надходження благодійної допомоги в іноземній валюті неприбуткова організація обліковує так:

  • Дт 312 Кт 484 - надходження благодійної допомоги в іноземній валюті на валютний рахунок НО;
  • Дт 312 Кт 714 - відображено позитивну курсову різницю при переоцінці валюти
  • Дт 311 Кт 312 – продано валюту, отримано гривні (тут не показано проміжні рахунки, які може використовувати бухгалтерська програма – зокрема, рах. 333);
  • Дт 311 Кт 711 - відображено додатню курсову різницю від продажу валюти;
  • Дт 92 Кт 685, Дт 685 Кт 311 - відображено суму комісійної винагороди банку за продаж валюти;
  • Дт 791 Кт 92 - списано суму комісійної винагороди на фінрезультат;
  • Дт 711 Кт 791 - віднесено додатну різницю, що утворилася у зв'язку з продажем іноземної валюти на фінрезультат;
  • Дт 714 Кт 791 - віднесено курсову різницю за валютою на фінрезультат.

Якщо виникають витрати від зміни валютних курсів, вони обліковуються на рахунках 942 та 945. 

Надати проводки по використанню такої допомоги не можна, оскільки проведення використання в обліку залежатиме від мети використання, яке в запитанні не наведено.

Додатково пропонуємо ще одну консультацію на тему валютного обліку у неприбуткових організацій.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухгалтерський облік гарантійного та реєстраційного внеску
    Підприємство приймає участь в декількох аукціонах щодо оренди та придбання нерухомості державної та комунальної власності. Як відобразити в обліку сплату реєстраційного та гарантійного внеску?
    26.04.20246
  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024171
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.2024206
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202426
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202450