• Посилання скопійовано

Відновлення асфальтобетонного покриття: як облікувати?

Приватне підприємства, платник податку на прибуток, ПДВ, замовило у комунального підприємства роботи з відновлення асфальтобетонного покриття території бази, де знаходяться будівлі, стоянка автомобілів підприємства. Колись такий об’єкт був на балансі, але давно списаний, оскільки мав нульову залишкову вартість. Роботи виконані, вартістю 2 400 000 грн, в т.ч. ПДВ - 400 000 грн. Як відобразити в обліку?

Бухгалтерський облік

На наш погляд, такі витрати слід відобразити, як створення окремого об’єкта ОЗ.

Тому що такі витрати відповідають визначенню ОЗ.

Основні засоби - матеріальні активи, які підприємство утримує з метою використання їх у процесі виробництва або постачання товарів,виконання робіт і надання послуг, здавання в оренду іншим особам або для здійснення адміністративних і соціально-культурних функцій, очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких більше одного року (або операційного циклу, якщо він довший за рік) (пп. 4 НП(С)БО 7).

Те саме зазначено в листі Мінфіну від 15.12.2006 р. №31-34000-20-23/27008. Окрім того, в цьому ж листі пишуть, що асфальтове покриття прилеглої до виробничої споруди території як результат заходів, що спричинили зміну якісних характеристик земельної ділянки, у бухгалтерському обліку відповідно до Інструкції №291, відображається на субрахунку 103 «Будинки та споруди».

Таким чином, бухгалтерські проводки в цій ситуації:

Зміст господарської операції

Д-т

К-т

Сума, грн

Отримано виконані роботи

151

631

2 000 000

Відображено ПК з ПДВ

641

631

400 000

Оплата виконавцю робіт

631

311

2 400 000

Введено об’єкт в експлуатацію

103

151

2 000 000

Надалі амортизація такого об’єкта нараховується в загальному порядку.

 

ПДВ

ПДВ у вартості отриманих робіт включається до складу податкового кредиту в загальному порядку.

 

Податок на прибуток

Якщо підприємство коригує фінрезультат до оподаткування на податкові різниці, то тут застосовуються «амортизаційні» різниці згідно з ст. 138 ПКУ

При нарахуванні податкової амортизації мінімально допустимий строк корисного використання – 15 років (див. пп. 138.3.3 ПКУ).

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    Сьогодні 15:1823
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202546
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025164
  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202580
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    15.08.202539