• Посилання скопійовано

Списання витрат на орендоване авто

У вересні оформили страхування автомобіля, який орендуємо у фізособи з 06.10.2021 до 06.10.2022 рр. Витрати віднесли на рахунок 39 з щомісячним списанням на витрати (92 рахунок). Термін дії договору оренди – до 13.10.2021 р., забули продовжити договір. Новий договір оренди укладено з 20.12.2021 року. Як правильно списати витрати на страхування?

Відповідно до ст. 802 ЦКУ, порядок страхування відповідальності орендаря за шкоду, яка може бути завдана іншій особі у зв'язку з використанням автомобіля, встановлюється законом. 

За визначенням п. 1.6 ст. 1 Закону №1961 власником автомобіля на підставі договору оренди є орендар.

Отже, перед використанням орендованого автомобіля орендар повинен застрахувати свою цивільну відповідальність.

Нагадаємо, що витрати орендаря на страховку обліковуються аналогічно орендній платі.

Із запитання випливає, що орендар при отриманні в оренду автомобіля, окрім орендної плати, мав нещодавні витрати на страхування цього автомобіля і через те, що договір оренди не було продовжено виник залишок на рахунку 39, який необхідно списати. Для проведення списання в обліку слід зробити проведення: Дт 949 Кт 39.

Водночас згідно до пп. «е» 164.2.17 ПКУ до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий платником як додаткове благо (крім випадків, передбачених ст. 165 ПКУ), зокрема, у вигляді вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг), визначеної за правилами звичайної ціни, а також суми знижки звичайної ціни (вартості) товарів (робіт, послуг), індивідуально призначеної для такого платника податку.

Тобто, якщо договір оренди на автомобіль не був продовжений після закінчення дії його терміну, то сума страховки буде додатковим благом для фізичної особи і підлягатиме оподаткуванню ПДФО за ставкою 18 % і ВЗ за ставкою 1,5 % та підлягатиме відображенню у відповідному місяці кварталу в Додатку 4ДФ об'єднаної звітності за ознакою «126».

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Відображення пільг із плати за землю на територіях активних бойових дій у бухобліку
    Яким чином середньому підприємству, що веде облік за НП(С)БО, відобразити податкові пільги з плати за земельні ділянки на територіях активних бойових дій, якщо пільга виникла після проведення нарахування та оплати або до цих операцій? Чи може підприємство самостійно передбачити облік пільг, якщо облік таких операцій не регламентовано нормативними документами?
    05.12.202520
  • Визначення собівартості при продажу вирощених курей
    Як визначити собівартість при продажу 15.11 частини живих курей, що вирощуються, якщо витрати обліковуються на рахунках 231 (витрати тваринництва) та 91 (загальновиробничі витрати)?
    05.12.202534
  • Відображення дозаправки палива в каністру в маршрутному листі
    Як правильно оформити та відобразити в маршрутному листі додаткову заправку дизельного палива водієм у каністру, щоб забезпечити коректне документальне підтвердження для списання ПММ?
    05.12.2025103
  • Списання повністю замортизованого ноутбука ТОВ на ЄП
    ТОВ на ЄП з ПДВ потребує списати з балансу повністю замортизований ноутбук (первісна вартість - 4483 грн, знос - 4483 грн, залишкова вартість - 0 грн, введений у експлуатацію 2015 року), який не підлягає ремонту, але фізично не утилізується. Які документи необхідно оформити для списання, які бухгалтерські проведення здійснити та які податкові наслідки (зокрема, щодо ПДВ) виникають при такому списанні?
    05.12.20251 093
  • Оформлення наказу та акту введення МНМА групою
    Підприємство придбало 10 одиниць МНМА однієї номенклатури. Чи можна оформити один наказ про введення в експлуатацію та один акт введення в експлуатацію на всі 10 одиниць, чи необхідно складати окремі наказ і акт на кожну одиницю МНМА?
    05.12.2025487