• Посилання скопійовано

Облік повернутих працівнику сум по виконавчому провадженню

Після уточнення у представника юстиції сплачених сум по виконавчому провадженню, частина суми, що була раніше сплачена працівником підприємства, була повернута на поточний рахунок підприємства та перерахована працівнику під час виплати зарплати. Як правильно відобразити ці операції в бухобліку?

Згідно з ч. 1 ст. 42 Закону №1404 кошти виконавчого провадження складаються з виконавчого збору, стягнутого з боржника в порядку, встановленому ст. 27 цього Закону, або основної винагороди приватного виконавця, авансового внеску стягувача, стягнутих з боржника коштів на витрати виконавчого провадження.

Із запитання зрозуміло, що після звірки з представником Юстиції сплачених сум працівником  по виконавчому провадженню, останнім було повернуто сплату за виконавчим провадженням на поточний рахунок підприємства, яка в подальшому була перерахована працівнику під час виплати зарплати.

Повернута сума по виконавчому провадженню, яка буде перерахована працівнику, не підлягає оподаткуванню ПДФО та ВЗ, оскільки така сума не є доходом працівника та те, що із самої суми утриманих аліментів із зарплати вони не утримуються згідно з пп. 165.1.4 ПКУ. Також на цю суму не нараховується ЄСВ, оскільки вона не передбачена затвердженим переліком Порядку №1170. Відповідно не підлягає відображенню в Додатку 1 та Додатку 4ДФ об'єднаної звітності.

В обліку таке повернення та виплату підприємство має відобразити наступним чином (див. таблицю):

Таблиця

Облік повернутих працівнику сум по виконавчому провадженню та їх виплата

№з/п

Зміст операції

Кореспонденція рахунків

Сума

Дт

Кт

1.

Повернуто на поточний рахунок підприємства зайво сплачену суму по виконавчому провадженню

311

685

100,00

2.

Перераховано кошти працівнику під час виплати зарплати

685

661

100,00

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202553
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    15.08.202528
  • Облік неповоротної тари: списання та договірні умови
    Виробник паливних гранул (платник ПДВ та податку на прибуток на загальних підставах, високодохідник) використовує для затарювання продукції безпосередньо в процесі виробництва поліпропіленові мішки (біг-беги). Вартість мішків в договорі планується включати до ціни гранул, не виділяючи її окремо. В обліку вартість мішків списується на рахунок 93 «Витрати на збут» у момент виробництва. Чи є такий підхід правильним та як коректно прописати відповідні умови в договорі?
    14.08.202519
  • Заміна лізингоодержувача: облік та оподаткування у першого лізингоотрумувача
    Компанія "А" (первісний лізингоодержувач) за тристороннім договором з лізингодавцем та Компанією "Б" (новий лізингоодержувач) передає право користування автомобілями, отриманими у фінансовий лізинг. Виникають питання щодо документального оформлення, податкових наслідків (зокрема, ПДВ) та порядку відображення операції в бухобліку первісного лізингоодержувача – Компанії "А"
    14.08.202510
  • База розподілу ЗВВ між послугами та сільгоспвиробництвом
    ТОВ виконує роботи на сторону (обробка земель) та вирощує зернові. Яку базу розподілу взяти для загальновиробничих витрат?
    14.08.202532