• Посилання скопійовано

Облік звільнення від орендної плати на період ремонту

Юрособа (платник ПДВ, податку на прибуток, без різниць) орендує авто у фізособи. Які особливості обліку, оподаткування, якщо в договорі оренди зазначити, що на період ремонту (3 міс) орендар звільняється від сплати орендної плати? А якщо вартість ремонту зараховується в рахунок оренди?

На період ремонту орендна плата не нараховується.

Якщо договором оренди на період ремонту орендованого автомобіля звільнити орендаря від сплати орендної плати, це ніяк не відображається в обліку орендаря. Тобто, якщо орендна плата не підлягає сплаті, відтак вона і не нараховується. То ж і в обліку в цей період орендна плата не відображається.

Витрати на ремонт орендованого автомобіля юрособа відносить на витрати в загальному порядку. Наприклад, якщо ремонтується автомобіль, який використовується для адмінцілей, витрати списують на рахунок 92.

Сума здійсненого ремонту не є доходом фізособи орендодавця. Тому що відповідно до ст. 776 ЦКУ:

  • поточний ремонт речі, переданої у найм, провадиться наймачем за його рахунок, якщо інше не встановлено договором або законом;
  • капітальний ремонт речі, переданої у найм, провадиться наймодавцем за його рахунок, якщо інше не встановлено договором або законом.

Тобто, за загальним правилом, поточний ремонт здійснюється орендарем. А відтак це витрати, які він здійснює власним коштом. Капітальний ремонт за загальним правилом здійснює орендодавець, якщо інше не встановлено договором. Якщо договором встановити здійснення капітального ремонту орендарем, такий ремонт буде його обов’язком і здійснюватиметься коштом орендаря.

Якщо у витратах на ремонт є ПДВ, він відноситься до складу ПК в загальному порядку. Причому підстав для нарахування компенсуючих ПДВ за пп. 198.5 ПКУ немає, якщо орендоване авто використовується в господарській діяльності орендаря.

Витрати на ремонт зменшують фінрезультат до оподаткування, а відтак, і об’єкт оподаткування податком на прибуток (див. пп. 134.1.1 ПКУ).

 

Зарахування вартості ремонту в рахунок орендної плати.

Якщо таке зарахування передбачено договором оренди, то з точки зору обліку і оподаткування потрібно відображати три господарські операції:

  1. нарахування фізособі орендної плати, з утриманням ПДФО, ВЗ в загальному порядку;
  2. передачі фізособі вартості ремонтних витрат для відшкодування, що в обліку відображається як продаж, з нарахуванням ПЗ з ПДВ;
  3. зарахування заборгованості з виплати орендної плати з заборгованістю за переданими фізособі витратами на ремонт.

Перша господарська операція відображається проводками:

  • Дт 92 тощо Кт 631 – нарахована орендна плата;
  • Дт 631 Кт 641 – утримано ПДФО;
  • Дт 631 Кт 642 – утримано ВЗ.

Друга господарська операція:

  • Дт 361 Кт 703 – передана фізособі вартість робіт з ремонту для відшкодування;
  • Дт 703 Кт 641 – нараховане ПЗ з ПДВ;
  • Дт 703 Кт 791 – дохід від продажу віднесено на фінрезультати;
  • Дт 92 Кт 13, 20, 22, 63, 66, 65 тощо – витрати на ремонт віднесено до адмінвитрат (залежно від того, в якій сфері використовується автомобіль);
  • Дт 791 Кт 92 – витрати на ремонт віднесено на фінрезультати.

Третя господарська операція:

  • Дт 631 Кт 361 – зарахована заборгованість.

Витрати на ремонт зменшують фінрезультат до оподаткування, а відтак і об’єкт оподаткування податком на прибуток, а доходи від вартості переданих ремонтних витрат збільшують такий фінрезультат і, відповідно об’єкт оподаткування податком на прибуток (див. пп. 134.1.1 ПКУ).

 ***

Читайте також:

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025129
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202550
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025207
  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202587
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    15.08.202541