• Посилання скопійовано

Як списати дисконт при достроковому погашенні заборгованості?

Підприємство отримало довгострокову позику, яку дисконтувало в обліку. Прийнято рішення на суму отриманої позики до моменту її погашення збільшити СК. Як відобразити в обліку недоамортизовану суму дисконту?

Відповідно до п. 9 НП(С)БО 11, довгострокові зобов'язання відображаються в балансі за їх теперішньою вартістю.

Теперішня вартість - дисконтована сума майбутніх платежів (за вирахуванням суми очікуваного відшкодування), яка, як очікується, буде потрібна для погашення зобов'язання в процесі звичайної діяльності підприємства (п. 4 НП(С)БО 11).

Таким чином, отримана довгострокова позика (довгострокове зобов’язання) відображається проведенням: Дт 311 Кт 50, 55.

Поряд з цим, нарахована сума дисконту: Дт 50, 55 Кт 733.

Надалі на кожну дату балансу до моменту погашення відображається амортизація дисконту: Дт 952 Кт 50, 55.

Щоправда, існує думка, що якщо позика отримується від одного з засновників, нарахування дисконту і його амортизація відображається не із застосуванням рахунків обліку доходів і витрат (733, 952), а додаткового капіталу (425). Про це ми писали, приміром, тут. На жаль, Мінфін свою думку з цього питання не озвучував. Тому кожне підприємство має самостійно вирішувати, який з цих варіантів доречніший. На нашу думку, безпечніше користуватися варіантом з відображенням доходів і витрат.

Якщо приймається рішення зарахувати зобов’язання за позикою в рахунок збільшення СК, то таке зарахування фактично є погашенням позики. А на момент погашення зобов’язання має відображатися вже за номінальною вартістю. Тобто, якщо залишається недоамортизована сума дисконту, вона має бути відображена на дату погашення: Дт 952 (чи 425, якщо підприємство обрало варіант з додатковим капіталом) Кт 50, 55.

Зарахування в рахунок збільшення СК:

  • Дт 46 Кт 404 – прийнято рішення загальних зборів про збільшення розміру СК;
  • Дт 50, 55 Кт 46 – зараховані зобов’язання по внесках до СК із зобов’язанням по позиці;
  • Дт 404 Кт 401 – зареєстровано в ЄДП зміни до статуту.

Якщо підприємство є платником податку на прибуток, то в розглядуваній ситуації податкові різниці не виникають.

Якщо підприємство є платником ПДВ, то розглядувана ситуація не впливає на облік ПДВ.

 ***

Читайте також:

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухгалтерський облік гарантійного та реєстраційного внеску
    Підприємство приймає участь в декількох аукціонах щодо оренди та придбання нерухомості державної та комунальної власності. Як відобразити в обліку сплату реєстраційного та гарантійного внеску?
    26.04.202410
  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024171
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.2024289
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202429
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202453