• Посилання скопійовано

Розміщення Правил військового обліку на підприємстві

Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?

Відповідно до чинного законодавства, стенд з інформацією про військовий облік на підприємстві не є обов’язковим, проте на підприємстві мають бути розміщені правила військового обліку у доступному, загальнодоступному місці, де працівники можуть з ними ознайомитися. Ці правила друкують і вивішують, наприклад, у холі, офісі чи іншому місці, доступному для військовозобов’язаних співробітників.

Про правила ми писали тут.

Щодо ситуації, коли два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, законодавство не передбачає можливості спільного стенда для двох юридично окремих підприємств. Кожне підприємство є самостійним суб’єктом і має виконувати вимоги військового обліку окремо, зокрема організовувати інформування своїх працівників. Тому стенд чи інформація про військовий облік має бути розміщена безпосередньо у приміщенні кожного підприємства або у місці, де їхні працівники мають легкий доступ до цієї інформації.

Якщо стенд встановити один на обидва підприємства у загальному холі будівлі, це може вважатися порушенням вимог щодо ведення військового обліку, оскільки не забезпечується належна інформованість працівників кожного з підприємств. Наслідками такого порушення можуть бути адміністративні штрафи для керівників та відповідальних осіб підприємств. За відсутність необхідних документів і належного ведення військового обліку штрафи можуть сягати від 34 000 до 59 500 грн.

Таким чином:

1) стенд з військового обліку не є обов’язковим, але правила військового обліку мають бути розміщені на підприємстві у доступному місці;

2) для кожного підприємства, навіть якщо вони орендують приміщення в одній будівлі, має бути своя інформація (стенд або інший спосіб інформування) для працівників;

3) спільний стенд у загальному холі не відповідає вимогам і може призвести до штрафів.

Рекомендується оформити стенд або інформаційний куточок з військового обліку окремо для кожного підприємства у їхніх робочих приміщеннях, щоб уникнути порушень і штрафів.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Акт за вересень оформлено у жовтні: коли проводити в бухобліку?
    Отримали акт наданих послуг від Booking, який датовано 03.10.2025 р. В акті відображена вартість послуг за вересень 2025 р. Якою даток коректно проводити акт наданих послуг в бухобліку - 30.09.2025 р. чи 03.10.2025 р.?
    20.10.2025371
  • Облік продажу автомобіля юрособою фізособі
    Який порядок бухгалтерського та податкового обліку (ПДВ, податок на прибуток, ПДФО, ВЗ) операції продажу основного засобу (автомобіля) юридичною особою на загальній системі фізичній особі? Які первинні документи необхідно оформити?
    20.10.202555
  • Класифікація витрат: виїзд спеціаліста та транспортні послуги
    До яких витрат слід віднести вартість виїзду спеціаліста з ремонту автотранспорту в бухобліку, якщо ціна цієї послуги окремо виділена в акті? Як коректно обліковувати витрати на транспортні послуги (доставку) при придбанні бетонних кілець: включити до первісної вартості запасів (кілець), віднести до витрат на збут чи обліковувати на окремому рахунку?
    17.10.202527
  • Аудиторські послуги: коли відображати в обліку?
    Підприємство отримало аудиторські послуги від резидента України. Акт датований 2025 роком. В акті зазначено, що було проведено аудит діяльності підприємства за 2024 рік. Підприємство звітується за НП(С)БО. У якому році необхідно включити витрати за цим актом до звіту про фінрезультати (ф.№2)? У якому році необхідно включити витрати до декларації з прибутку (відкоригувати через податкові різниці)?
    17.10.202552
  • Порядок обліку надмірно утриманих аліментів після закриття виконавчого провадження
    Як правильно відобразити в бухобліку ситуацію, коли у лютому 2022 року з заробітної плати працівника були надмірно утримані та перераховані аліменти виконавцю на 400 грн, а виконавче провадження наразі закрито? Який рахунок слід використовувати для списання заборгованості: Дт 946 Кт 663 чи Дт 441 Кт 663?
    16.10.202579