• Посилання скопійовано

Чи можна визнати МНМА в бухобліку основними засобами?

Чи можна для однотипних необоротних активів (морозильні вітрини) визнати в бухобліку, що вони відносяться до основних засобів незалежно від вартості і підлягають амортизації протягом терміну корисного використання (60 міс), а всі інші необоротні активи до 20 тис. є МНМА і амортизація 100% в момент введення в експлуатацію?

Відповідно до абз. 8 п. 4 П(С)БО 7, основні засоби - матеріальні активи, які підприємство утримує з метою використання їх у процесі виробництва або постачання товарів, надання послуг, здавання в оренду іншим особам або для здійснення адміністративних і соціально-культурних функцій, очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких більше одного року (або операційного циклу, якщо він довший за рік). 

Подібні (однорідні) об'єкти - об'єкти, які мають однакове функціональне призначення та однакову справедливу вартість.

Також у п. 6 П(С)БО 7 зазначено, що об’єкт основних засобів визнається активом, якщо існує ймовірність того, що підприємство/установа отримає в майбутньому економічні вигоди від його використання та його вартість може бути достовірно визначена.

Малоцінні необоротні матеріальні активи для цілей бухгалтерського обліку є однією із груп основних засобів (пп. 5.2.2 П(С)БО 7). 

Крім того, П(С)БО 7 дає можливість підприємству установлювати вартісні ознаки предметів, що входять до складу малоцінних необоротних матеріальних активів – див. п. 5.2 НП(С)БО 7.

Тобто, підприємство самостійно може установити у наказі про облікову політику критерій малоцінності. Відповідно до такого критерію, у разі якщо вартість малоцінних активів буде нижче цього критерію та строк використовуються більше року, то у бухобліку вони потраплять до складу МНМА. А якщо вартість таких активів вище критерію малоцінності і строк  використання більше року, то у бухобліку вони включатимуться до основних засобів.

При цьому норми НП(С)БО 7 прямо не передбачають, що можна встановлювати різні вартісні критерії для різних груп ОЗ, тобто вартісний критерій має бути один для всіх ОЗ всіх груп. 

Також вартісний критерій в розмірі 20 тис грн не є обов’язковим для цілей бухобліку, підприємства можуть встановлювати цей критерій виключно на власний розсуд. Тож якщо, наприклад, найменша варість морозильної вітрини становить 7000 грн, саме цей  критерій можна встановити в бухобліку, щоб всі морозильні вітрини потрапили до ОЗ.

Але при цьому всі об’єкти інших груп вартістю більше 7000 грн, а не тільки морозильні вітрини, будуть вважатися ОЗ, а не МНМА.

Якщо в майбутньому буде придбано морозильну вітрину вартістю 6500 грн при встановленому критерію 7000 грн, то її доведеться віднести до МНМА. Тому при визначенні критерію МНМА/ОЗ слід врахувати найменшу можливу вартість вітрини.

Для цілей податкового обліку ОЗ (якщо підприємство коригує фінрезультат) потрібно виконувати приписи ПКУ, а саме – всі об’єкти вартістю більше 20000 грн вважати ОЗ, а менше 20000 грн – МНМА.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік придбання мобільного захисного укриття (модульної споруди)
    Як слід класифікувати та відображати в бухгалтерському обліку придбання підприємством мобільного (модульного) захисного укриття (бетонної споруди), призначеного для захисту працівників, та який порядок відображення його вартості у податковому обліку з податку на прибуток?
    Сьогодні 10:1016
  • Підтвердження витрат ТОВ на основі електронного акта від ФОП, отриманого електронною поштою
    Чи є електронний акт виконаних робіт, отриманий ТОВ (на загальній системі оподаткування) електронною поштою від ФОПа в архівному файлі та підписаний лише кваліфікованим електронним підписом (КЕП) ФОП, належним первинним документом для підтвердження витрат у податковому та бухгалтерському обліку? Яким чином ТОВ має оформити зустрічний підпис такого акта?
    Сьогодні 07:5743
  • Неповернена поворотна фінансова допомога: що в обліку?
    Підприємство отримало поворотну фіндопомогу за договором на 6 місяців. Після закінчення терміну дії договору допомога не була повернена, і договір не продовжувався. В якому податковому (звітному) періоді суму неповерненої допомоги слід включити до складу доходу платника податку: негайно (у місяці закінчення договору) чи після спливу строку позовної давності?
    28.10.202573
  • Бухоблік заміни двигуна в основному засобі: ремонт чи поліпшення?
    Як у бухобліку відобразити операції із заміни несправного двигуна (як частини виробничої лінії, що є основним засобом) на новий? Чи класифікується ця заміна як ремонт чи поліпшення і як обліковувати витрати на придбання нового двигуна та вартість ремонту старого (у разі його подальшого використання)?
    28.10.202556
  • Визначення балансової вартості частини нежитлового приміщення для продажу
    Юрособа – платник ПДВ на загальній системі придбала у 2022 році нежитлове приміщення за єдиною ціною. Приміщення функціонально поділене на складську та торговельну частини, але окрема вартість цих частин у документах відсутня. Як коректно розділити загальну балансову вартість придбаного об'єкта та визначити балансову вартість (первісну вартість) його частини (200 кв. м), що планується до продажу, для цілей бухгалтерського та податкового обліку?
    28.10.202537