• Посилання скопійовано

Безнадійна дебіторська заборгованість: як облікувати?

Згідно з постановою про повернення виконавчого документа стягувачу, державним виконавцем встановлено, що у боржника відсутнє майно, на яке може бути звернено стягнення. Підприємством ця постанова не оскаржена. Чи має право підприємство списати цей борг? Якщо так, то як відобразити в обліку?

Чи має право підприємство списати цей борг?

Так, має. І ось чому:

Безнадійна дебіторська заборгованість - поточна дебіторська заборгованість (п. 4 НП(С)БО 10):

  1. щодо якої є впевненість про її неповернення боржником або
  2. за якою минув строк позовної давності.

Безнадійна дебіторська заборгованість списується з балансу з відображенням у складі інших операційних витрат чи на зменшення величини резерву сумнівних боргів (якщо підприємство створювало такий резерв).

Якщо підприємство отримало постанову про повернення виконавчого документа, і підприємство не планує надалі оскаржувати таку постанову чи застосовувати якісь інші заходи стягнення, значить, воно впевнене про неповернення боржником боргу. А, значить, це є підставою для списання заборгованості.

Оформити таке списання можна наказом керівника, додатком до якого буде постанова.

Або рішення про списання може прийняти спеціальна комісія, призначена для такого випадку керівником підприємства. Рішення комісія оформляє протоколом, до якого додатком йде постанова про повернення виконавчого документа. Керівник затверджує таке рішення (протокол). Тоді затверджений протокол з доданою постановою будуть підставою для списання.

Окрім того, списання може бути здійснено на підставі рішення інвентаризаційної комісії. Оформляється аналогічно, як зазначено вище.

 

Як відобразити списання безнадійної дебіторської заборгованості в обліку?

Це питання ми розглядали, наприклад, тут, тут.

Якщо підприємство коригує фінрезультат з метою оподаткування, йому потрібно з’ясувати, чи є така заборгованість безнадійною для податкових цілей. Більш докладно про це  - тут.

Зокрема, безнадійною є прострочена заборгованість фізичної або юридичної особи, не погашена внаслідок недостатності майна зазначеної особи, за умови, що дії щодо примусового стягнення майна боржника не призвели до повного погашення заборгованості.

Про те, як коригувати фінрезультат на  безнадійну заборгованість в податковому обліку, ми писали тут.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухгалтерський облік гарантійного та реєстраційного внеску
    Підприємство приймає участь в декількох аукціонах щодо оренди та придбання нерухомості державної та комунальної власності. Як відобразити в обліку сплату реєстраційного та гарантійного внеску?
    26.04.202410
  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024171
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.2024281
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202429
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202452