• Посилання скопійовано

Облік та оподаткування членських внесків до асоціації

Підприємство стало членом Української асоціації підприємств легкої промисловості, яке, своєю чергою, перерахувало вступний внесок на статутну діяльність асоціації в розмірі 5000,00 грн. Чи потрібно коригувати фінрезультат до оподаткування?

Документальне підтвердження

Головне – це підтвердити участь підприємства в цій асоціації та його обов’язок сплачувати членські внески. Як правило, ці моменти закріплюються у договорі між підприємством та асоціацією, або договором приєднання підприємства до асоціації тощо. Можуть оформлюватися й інші документи, що підтверджують факт вступу підприємства до асоціації та прийняття ним обов’язку щодо сплати членських внесків.

Сплата членських внесків підтверджується такими документами:

  • Банківська виписка – у разі сплати внесків та допомоги у грошовій формі;
  • Актами приймання-передачі ТМЦ, актами надання послуг або виконання робіт – у разі сплати внесків та допомоги у вигляді надання товарів, робіт, послуг.

 

Бухгалтерський облік

Витрати на членські внески та спонсорську допомогу обліковуються в залежності від того, для яких цілей підприємство бере участь в асоціації. 

Зокрема, Українська асоціація підприємств легкої промисловості здійснює представницьку діяльність в інтересах вітчизняних виробників легкої промисловості в органах державної влади з метою сприяння їх розвитку.

Таким чином, членство в асоціації сприяє інтересам підприємства в органах державної влади. У такому випадку витрати на участь в асоціації доцільно  розглядати як адміністративні витрати: Дт 92 Кт 377 – нарахування внеску, Дт 377 Кт 311 – сплата внеску.

 

Податок на прибуток

Асоціація Укрлегпром – це неприбуткова організація і вона не здійснює господарської діяльності.

Платники податку на прибуток, які прийняли рішення про незастосування коригувань фінрезультату з метою оподаткування, відповідно, не коригують фінрезультат на суму внесків.

Інші платники податку на прибуток, які коригують фінрезультат, повинні взяти до уваги норми пп. 140.5.9 ПКУ. Так, фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму коштів або вартості товарів, виконаних робіт, наданих послуг, безоплатно перерахованих (переданих) протягом звітного (податкового) року неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру неприбуткових установ та організацій на дату такого перерахування коштів, передачі товарів, робіт, послуг, у розмірі, що перевищує 4% оподатковуваного прибутку попереднього звітного року.

Для цього потрібно взяти показник оподатковуваного позитивного фінрезультату з минулого року (це рядок 04 мінус рядок 05 минулорічної декларації), розрахувати від нього 4%. Якщо сума сплачених внесків та допомоги перевищує 4% від минулорічного прибутку, то фінрезультат поточного року збільшується на суму такого перевищення. 

Підпункт 140.5.4 ПКУ в даному випадку не застосовується, адже підприємство не придбаває товари, роботи, послуги  у асоціації.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    Сьогодні 11:0312
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202544
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202530
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025239
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554