• Посилання скопійовано

Облік та відображення у формі №1ДФ одноразової допомоги

Отримано одноразову допомогу згідно з Законом №1071 та Постановою КМУ №1231. Як її правильно провести в обліку і відобразити у формі №1ДФ? Чи зобов’язане підприємство за рахунок власних коштів провести оплату за час простою, крім одноразової матеріальної допомоги?

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу ПДФО не включаються доходи у вигляді одноразової державної допомоги, які виплачуються (надаються) роботодавцем (пп. 165.1.1 ПКУ) та звільняється від оподаткування військовим збором з цієї допомоги (абз. 1.пп. 1.7 п. 16-1 підрозділ 10 розділ ХХ ПКУ). 

У формі №1ДФ така допомога, хоча вона і не оподатковується, зазначається в обох розділах за ознакою доходу 128 «Соціальні виплати з відповідних бюджетів».

Тобто, отриману від Фонду суму допомоги, роботодавець  відображає у графаз 3а та 3 форми №1ДФ за ознакою доходу «128» у тому кварталі, в якому місяць отримання та виплати допомоги працівникам  припадає саме на такий квартал.

Щодо ЄСВ, то згідно з п. 3.2 розділу ІІІ Інструкції №5 така допомога прирівнюється до допомоги по частковому безробіттю та відноситься до інших виплат, що не належать до фонду оплати праці.

Тобто, сума допомоги по частковому безробіттю, яка перераховується роботодавцям–підприємствам Фондом на випадок безробіття для виплати застрахованим особам, не включається до бази нарахування ЄСВ, відповідно у Звіті з ЄСВ не відображається.

Виплата допомоги відображається в бухобліку на підставі первинного документу про виплату, проведенням: Дт 663 Кт 311. Нарахування відображається проведенням:  Дт 378 Кт 663 (а по факту надходження коштів – Дт 311 Кт 378).

Закон №1071 передбачає надання одноразової матеріальної допомоги підприємствам для виплат найманим працівникам, щоб не скорочувати їх під час дії карантину. Ця норма стосується підприємств, які (на час набуття чинності законом) вимушено скоротили або можуть скоротити тривалість робочого часу працівників, у тому числі через простій після впровадження обмежувальних протиепідемічних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби

Тому, якщо керівником підприємства прийнято рішення про впровадження простою та видано відповідний наказ, з яким ознайомлено під підпис ту частину працівників, яких стосується простій, то відповідно до ст. 113 КЗпП роботодавець оплачує не нижче 2/3 тарифної ставки (окладу) установленої працівнику.

А якщо керівником підприємства прийнято рішення, наприклад, про ведення діяльності в режимі неповного робочого часу або якщо деякі працівники перебувають у відпустці без збереження заробітної плати на період карантину чи у щорічній оплачувальній відусці, то і оплата працівників буде проводитися відповідно до прийнятого рішення, поданих заяв та умов праці.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Втрати сировини та пакувальних матеріалів при пакуванні пластівців
    Підприємство займається пакуванням пластівців. В процесі виробництва є втрати сировини та матеріалів (частково за рахунок усушки пластівців, частково – втрати упаковки). Таке перевищення обліковується у калькуляції на виробництво продукції. Чи правильно це? Якщо ні, то як правильно списувати та обліковувати цю перевитрату, щоб мати право на витрати та на податковий кредит з придбання? Яку форму документа використовувати для списання?
    Сьогодні 08:049
  • Облік виплати аліментів готівкою з каси: кореспонденція рахунків
    Якими бухгалтерськими проведеннями (кореспонденцією рахунків) оформлюється виплата аліментів співробітнику чи стягувачу готівкою безпосередньо з каси підприємства?
    Сьогодні 07:077
  • Бухоблік збору та реалізації макулатури
    Підприємство збирає макулатуру із власних контейнерів збору. У вересні 2025 зібрано 3,85 тонн. Авто підприємства їздить та збирає макулатуру, яку населення викидає в такі контейнери. Які бухгалтерські проведення (Дт/Кт) необхідно застосувати для відображення операцій: 1) оприбуткування 3,85 т макулатури, зібраної з власних контейнерів роздільного збору (визнання запасу за справедливою вартістю/ціною реалізації 5000 грн/т: ДТ 201 КТ 718?); 2) подальшої реалізації цього обсягу (3,85 т) покупцю за ціною 5000 грн/т у вересні 2025 року?
    29.10.202519
  • Податкові різниці при нарахуванні амортизації необоротних активів: звірка з ОСВ, МНМА та заповнення додатку РІ
    Надайте роз'яснення щодо податкових різниць при нарахуванні амортизації необоротних активів у додатку РІ до декларації з податку на прибуток. Зокрема, необхідно з'ясувати: з якими рахунками ОСВ звіряти дані, чи співпадають суми амортизації в додатку РІ і балансі, як перевірити правильність нарахування різниць, чи включаються МНМА до додатків АМ та РІ, та як відображати амортизацію МНМА при співпадінні бухгалтерських і податкових строків експлуатації
    29.10.202550
  • Облік придбання мобільного захисного укриття (модульної споруди)
    Як слід класифікувати та відображати в бухгалтерському обліку придбання підприємством мобільного (модульного) захисного укриття (бетонної споруди), призначеного для захисту працівників, та який порядок відображення його вартості у податковому обліку з податку на прибуток?
    29.10.202535