• Посилання скопійовано

Чи потрібно дисконтувати кредит, якщо відсотки ринкові?

Компанія придбала у кредит автомобіль у кінці 2018 р. Кредит надано банком. Чи потрібно дисконтувати залишок заборгованості перед банком, якщо відсотки за користування кредитом відповідають ринковим?

Ні, в цьому разі дисконтувати не потрібно.

Про це ми писали, приміром, тут, тут, тут.

Цієї думки тримається і суд (див, наприклад, Рішення Дніпропетровського окружного адмінсуду від 19.08.2019 р. у справі № 160/3615/19). В цьому рішенні зазначено, що «при отриманні позики на ринкових умовах дисконтування втрачає будь-який сенс, оскільки нараховані відсотки нівелюють будь-які додаткові економічні вигоди від отримання позики, відмінні від її безпосереднього використання в господарській діяльності. Тобто, про необхідність визнання доходу можна говорити тільки у разі отримання позики не на ринкових умовах, коли ставка процентів значно нижча від ринкової».

Справа у тому, що якщо ставка кредиту ринкова, то теперішня вартість кредиту та відсотків відповідатиме номінальній.

Підтвердимо цю думку розрахунком.

Нехай підприємство взяло кредит у банку 500 000 грн. на три роки під ринковий процент 13%.

Теперішня вартість заборгованості за кредитом становитиме:

500 000 : (1 + 0,13)3 = 500 000 : 1,442897 = 346 525,08 грн.

Теперішня вартість відсотків за кредитом за три роки:

500 000 х 0,13 х (1 : 1,133 + 1 : 1,132 + 1 : 1,13) = 500 000 х 0,13 х (0,69305 + 0,783147 + 0,884956) = 500 000 х 0,13 х 2,361153 = 153 474,92 грн.

Загальна теперішня вартість заборгованості за кредитом і відсотків – 500 000 грн. (346 525,08 + 153 474,92).

Тобто, теперішня вартість відповідає номінальній вартості кредиту. А тому дисконтувати такий кредит немає сенсу.

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Допомога від Mercy Corps для ФОП-ВПО: оподаткування та облік
    Чи включається до доходу та чи оподатковується цільова благодійна допомога, отримана ФОП-"єдиноподатником" ІІ групи (який є ВПО) на свій підприємницький рахунок від іноземної неурядової організації "Mercy Corps", яка відобразила цю виплату в звітності з ознакою доходу "190"?
    07.07.202511
  • Облік безоплатно отриманого акційного товару
    Підприємство в рамках акції отримало від постачальника товар з нульовою вартістю для подальшого продажу. Як коректно оприбуткувати такий безоплатно отриманий товар у бухгалтерському обліку? Як відобразити в бухобліку його подальшу реалізацію?
    03.07.202520
  • Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    На територію України були ввезені інструменти від постачальника-нерезидента в режимі тимчасового ввезення на 3 місяці та сплачено 12% при розмитненні. На сьогодні переведено інструменти з режиму тимчасового ввезення в режим імпорту. При імпорті сплатили суму ПДВ за вирахуванням %, які було сплачено в режимі тимчасового ввезення та проценти за користування податковою пільгою (код митних платежів 057 ). Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    01.07.202534
  • Імпорт за договором комісії: які витрати включати до собівартості?
    Товари імпортуються за договором комісії. В звіті комісіонера зазначено такі витрати до початку імпорту: висновок експертизи, дозвіл на імпорт, комісія банку, витрати на доставку документів за кордон. В момент імпорту: дозвіл на імпорт, висновок експертизи , послуги транспортування, пломбування і комісія банку, окрім того - комісійна винагорода комісіонеру. Чи всі ці витрати можна віднести на собівартість товару як додаткові витрати?
    30.06.2025252
  • Як орендарю списати ОЗ, знищені внаслідок влучання шахеда?
    ТОВ орендує офісне приміщення. У приміщення влучив шахед. Унаслідок цього зруйновано стіни, перекриття між поверхами, вибито вікна та пошкоджено двері. ТОВ-орендар втратило власну комп’ютерну техніку, меблі та обладнання. Як списати знищені основні засоби?
    30.06.20251 004