• Посилання скопійовано

Дисконтування кредиту за програмою 5-7-9%

ТОВ отримало кредит в липні 2020 р. - 820 тис. грн. за держпрограмою 5-7-9% на 3 роки. На 01.01.2020 р. неповернений залишок - 660 тис. грн. Ставка кредиту в договорі 16%, в додатку на держпідтримку 13,7%, з них для підприємства 7%. Як дисконтувати, якщо ТОВ здає річну фінзвітність?

Чи потрібно дисконтувати?

Дисконтувати потрібно тільки ту заборгованість за отриманим кредитом, яка отримана під ставку відсотку, яка є неринковою. Про це ми писали тут.

У запитанні зазначено, що ставка кредиту в договорі 16%. По суті це відповідає середній ставці у липні, згідно із статистичними даними на сайті НБУ тут – «Вартість кредитів за даними статистичної звітності банків України (без урахування овердрафту)». Таким чином, ринкова ставка кредиту – 16%.

А отримано кредит за ставкою 13,7%, з яких держава (в особі Фонду розвитку підприємництва) компенсує ТОВ 6,7% (13,7 - 7). Таким чином, ринкова ставка відрізняється від фактичної на 2,3% (16 – 13,7). Тому дисконтувати зазначену в запитанні кредитну заборгованість потрібно. Причому для розрахунку дисконту потрібно брати відсоток як різницю між ринковою і фактичною ставкою – 2,3%.

 

На яку дату відображати заборгованість за дисконтованою вартістю – дату отримання кредиту чи на дату балансу (яка настає на кінець року)?

Тут ми писали, що є дві точки зору на це питання. Є аргументи як на користь відображення вже на дату отримання кредиту. І є аргументи на користь відображення на дату балансу.

З нашого погляду, доречніше відображати вже на дату отримання кредиту, з подальшою амортизацією дисконту на кожну наступну дату балансу.

 

Як дисконтувати, якщо заборгованість за кредитом погашається частинами?

У запитанні зазначено, що кредит отримано в сумі 820 000 грн, а на кінець року залишилося 660 000 грн. Тобто, 160 000 грн кредиту вже погашено.

Це означає, що заборгованість за кредитом погашається частинами. Тому з метою дисконтування всю суму кредиту потрібно розбити на такі частини, які погашаються окремо.

Якщо погашення здійснюється щомісяця, і буде 36 окремих частин, які погашатимуться, то всі ці частини дисконтують окремо. Суму дисконту потрібно буде розраховувати окремо для кожної частини. Детальніше про процедуру розрахунку див. тут.

Причому не дисконтують ті з частин, які будуть погашені протягом 12 календарних місяців з дати балансу, тобто, ті частини, які відповідають поняттю поточної заборгованості. Таким чином, якщо кредит отримано в липні 2020 року, то на дату отримання кредиту не потрібно дисконтувати частини, які будуть погашені до червня 2021 року включно.

Нарахування дисконту відображають проведенням: Дт 501 Кт 733.

Щодо частин, які погашатимуться з липня 2021 року по грудень 2021 року. На дату балансу 31.12.2020 р. ці частини набудуть ознак поточної заборгованості. Тому нарахований за ними дисконт показують у складі витрат: Дт 952 Кт 501. Так само станом на 31.12.2020 р. показують нараховану амортизацію дисконту тих частин заборгованості за кредитом, які погашатимуться після 31.12.2021 р.: Дт 952 Кт 501.

Те саме слід робити на кожну наступну дату балансу, на 31.12.2022 р. і на 31.12.2023 р.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Імпорт за договором комісії: які витрати включати до собівартості?
    Товари імпортуються за договором комісії. В звіті комісіонера зазначено такі витрати до початку імпорту: висновок експертизи, дозвіл на імпорт, комісія банку, витрати на доставку документів за кордон. В момент імпорту: дозвіл на імпорт, висновок експертизи , послуги транспортування, пломбування і комісія банку, окрім того - комісійна винагорода комісіонеру. Чи всі ці витрати можна віднести на собівартість товару як додаткові витрати?
    30.06.202524
  • Як орендарю списати ОЗ, знищені внаслідок влучання шахеда?
    ТОВ орендує офісне приміщення. У приміщення влучив шахед. Унаслідок цього зруйновано стіни, перекриття між поверхами, вибито вікна та пошкоджено двері. ТОВ-орендар втратило власну комп’ютерну техніку, меблі та обладнання. Як списати знищені основні засоби?
    30.06.202554
  • Які суми коштів з держбюджету відображати в рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва?
    У рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва слід зазначати суми одержаних з держбюджету коштів фінансової підтримки. Які саме суми слід там відображати, бо в податковій службі отримали відповідь, що зараз цей рядок взагалі не заповнюється?
    30.06.202522
  • Помилки у бухобліку через втрату даних: як виправити?
    Підприємство - платник податку на прибуток здає баланс малого підприємства. У 2021 р. внаслідок хакерської атаки була втрачена значна частина бухгалтерських даних. Майже усе відновили, але інколи при звірках з контрагентами виявляється, що не були проведені ті чи інші документи. Як виправляти помилки в бухобліку за минулі періоди? Чи потрібно уточнювати податок на прибуток? Що робити, якщо відсутня накладна на придбання ОЗ?
    27.06.2025228
  • Автомобіль замортизований, але працює: що робити бухгалтеру?
    На підприємстві є машини, які повністю замортизовані. Чи можна здійснювати перевезення товарів на замортизованих машинах? Як донарахувати вартість замортизованої машини?
    26.06.20252 771