• Посилання скопійовано

Коли визнавати витрати, якщо відсутній акт наданих послуг?

ТОВ – квартальний платник податку на прибуток придбаває послуги у нерезидента. Послуги полягають у введенні в експлуатацію товарів, що постачаються цим нерезидентом, та у навчанні персоналу. Акт на вартість послуг буде оформлений лише після закінчення постачання всього обсягу товару. Коли в обліку можна визнати витрати за такими послугами?

Про те, що витрати можна визнавати навіть тоді, коли первинні документи від постачальників товарів, робіт, послуг затримуються, ми писали тут.

На думку автора, такий підхід можна застосовувати лише тоді, коли є абсолютна впевненість в тому, що первинний документ буде складено саме у тому звітному періоді або за той звітний період, у якому фактично були отримані товари, роботи, послуги. 

В даному випадку акт на послуги введення в експлуатацію та навчання персоналу буде складено лише після закінчення процесу відвантаження всього обсягу товару покупцю, тобто щоквартально первинні документи складатись не будуть. Тому в даному випадку ми вбачаємо лише варіант визнання витрат на дату складання первинного документа – акта.

Облік витрат на оплату послуг нерезидента залежить від того, яке рішення прийняло підприємство:

  • або включити ці витрати в собівартість реалізованого товару;
  • або списати до складу витрат на збут: Дт 93 Кт 632.

На думку автора, другий варіант більш прийнятний, оскільки послуги відносяться до всіх товарів, реалізованих у декількох звітних періодах. Разом з цим, через те, що загальний акт буде складено лише після закінчення постачань, ці витрати потраплять у той звітний період, у якому буде складено акт.

Також звертаємо увагу на коригування фінрезультату, передбачене пп. 140.5.4 ПКУ – у разі, якщо це придбання товару підпадає під цю норму, потрібно буде здійснити коригування. Ми писали про це тут та тут.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухгалтерський облік гарантійного та реєстраційного внеску
    Підприємство приймає участь в декількох аукціонах щодо оренди та придбання нерухомості державної та комунальної власності. Як відобразити в обліку сплату реєстраційного та гарантійного внеску?
    26.04.202412
  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024171
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.2024315
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202429
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202453