• Посилання скопійовано

Коли визнавати витрати, якщо відсутній акт наданих послуг?

ТОВ – квартальний платник податку на прибуток придбаває послуги у нерезидента. Послуги полягають у введенні в експлуатацію товарів, що постачаються цим нерезидентом, та у навчанні персоналу. Акт на вартість послуг буде оформлений лише після закінчення постачання всього обсягу товару. Коли в обліку можна визнати витрати за такими послугами?

Про те, що витрати можна визнавати навіть тоді, коли первинні документи від постачальників товарів, робіт, послуг затримуються, ми писали тут.

На думку автора, такий підхід можна застосовувати лише тоді, коли є абсолютна впевненість в тому, що первинний документ буде складено саме у тому звітному періоді або за той звітний період, у якому фактично були отримані товари, роботи, послуги. 

В даному випадку акт на послуги введення в експлуатацію та навчання персоналу буде складено лише після закінчення процесу відвантаження всього обсягу товару покупцю, тобто щоквартально первинні документи складатись не будуть. Тому в даному випадку ми вбачаємо лише варіант визнання витрат на дату складання первинного документа – акта.

Облік витрат на оплату послуг нерезидента залежить від того, яке рішення прийняло підприємство:

  • або включити ці витрати в собівартість реалізованого товару;
  • або списати до складу витрат на збут: Дт 93 Кт 632.

На думку автора, другий варіант більш прийнятний, оскільки послуги відносяться до всіх товарів, реалізованих у декількох звітних періодах. Разом з цим, через те, що загальний акт буде складено лише після закінчення постачань, ці витрати потраплять у той звітний період, у якому буде складено акт.

Також звертаємо увагу на коригування фінрезультату, передбачене пп. 140.5.4 ПКУ – у разі, якщо це придбання товару підпадає під цю норму, потрібно буде здійснити коригування. Ми писали про це тут та тут.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Знецінення активів на окупованій території: що в обліку?
    Підприємство є високодохідним, його активи розташовані на окупованій території. Чи може підприємство застосувати НП(С)БО 28 для зменшення корисності таких активів, прирівнявши суму очікуваного відшкодування до нуля? Чи будуть податкові різниці?
    Сьогодні 07:055
  • Як списати безнадійну дебіторську заборгованість?
    ТОВ здійснило передоплату ФОПу за обладнання. Обладнання фактично не отримано і достеменно відомо, що не буде отримано в майбутньому. Повернення коштів також не очікується. Як оформити та списати цю безнадійну заборгованість у бухгалтерському та податковому обліках, уникнувши податкових різниць та дисконтування? Чи можна зараз створити резерв сумнівних боргів під цю суму, якщо раніше резерв не створювали?
    Сьогодні 06:1117
  • Різниця амортизації після дооцінки та зміни терміну використання ОЗ
    Проведено дооцінку основних засобів та збільшено термін корисного використання в бухгалтерському обліку. У податковому обліку терміни використання залишилися попередніми, тому податкова амортизація перевищує бухгалтерську. Чи є це помилкою та як виправити ситуацію?​
    17.12.202520
  • Проведення з обліку з утримання за виконавчим провадженням
    Якими бухгалтерськими проведеннями слід відобразити утримання із заробітної плати працівника 20% від чистого доходу за постановою виконавця у межах виконавчого провадження? Які рахунки використовувати для відображення операцій утримання та перерахування коштів?
    17.12.202515
  • Товар, що мав бути експортований, знищено рф: наслідки для продавця
    ТОВ є експортером і 07.10.2025 р. було оформлено ВМД і за нею зареєстровано ПН за ставкою 0%. 09.10.2025 р. внаслідок ракетної атаки на порт товар було пошкоджено. 18.11.2025 р. анульовано ВМД аркушом коригування. Згідно з контрактом право власності переходить до покупця (нерезидента) на складі у продавця. Які ПДВ–наслідки для продавця? Як відобразити операцію в бухобліку?
    17.12.202524