• Посилання скопійовано

Коли визнавати витрати, якщо відсутній акт наданих послуг?

ТОВ – квартальний платник податку на прибуток придбаває послуги у нерезидента. Послуги полягають у введенні в експлуатацію товарів, що постачаються цим нерезидентом, та у навчанні персоналу. Акт на вартість послуг буде оформлений лише після закінчення постачання всього обсягу товару. Коли в обліку можна визнати витрати за такими послугами?

Про те, що витрати можна визнавати навіть тоді, коли первинні документи від постачальників товарів, робіт, послуг затримуються, ми писали тут.

На думку автора, такий підхід можна застосовувати лише тоді, коли є абсолютна впевненість в тому, що первинний документ буде складено саме у тому звітному періоді або за той звітний період, у якому фактично були отримані товари, роботи, послуги. 

В даному випадку акт на послуги введення в експлуатацію та навчання персоналу буде складено лише після закінчення процесу відвантаження всього обсягу товару покупцю, тобто щоквартально первинні документи складатись не будуть. Тому в даному випадку ми вбачаємо лише варіант визнання витрат на дату складання первинного документа – акта.

Облік витрат на оплату послуг нерезидента залежить від того, яке рішення прийняло підприємство:

  • або включити ці витрати в собівартість реалізованого товару;
  • або списати до складу витрат на збут: Дт 93 Кт 632.

На думку автора, другий варіант більш прийнятний, оскільки послуги відносяться до всіх товарів, реалізованих у декількох звітних періодах. Разом з цим, через те, що загальний акт буде складено лише після закінчення постачань, ці витрати потраплять у той звітний період, у якому буде складено акт.

Також звертаємо увагу на коригування фінрезультату, передбачене пп. 140.5.4 ПКУ – у разі, якщо це придбання товару підпадає під цю норму, потрібно буде здійснити коригування. Ми писали про це тут та тут.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухгалтерський та податковий облік операцій з оренди нерухомості в орендодавця
    Як орендодавцю правильно відобразити в бухобліку операції з надання в оренду приміщення, враховуючи нарахування орендної плати, отримання платежів, відшкодування комунальних послуг та відображення витрат, пов'язаних з утриманням об'єкта оренди? Які особливості оподаткування цих операцій?
    11.09.202527
  • Облік та оподаткування списання заборгованості нерезиденту за поставку бракованого товару
    ТОВ відвантажило товар нерезиденту. Нерезидент виявив брак та написав лист-претензію щодо якості товару. За бракований товар оплати не буде. ТОВ погоджується з умовами претензії. Як правильно оформити дану операцію в обліку?
    10.09.202539
  • Облік робіт із встановлення охоронної сигналізації в адміністративному приміщенні підприємства
    Підприємство отримало від стороннього виконавця роботи із встановлення охоронної сигналізації у своєму адміністративному приміщенні, яке належить підприємству на праві власності і обліковується у складі основних засобів, як будівля. Як ці роботи відобразити в бухобліку?
    09.09.2025586
  • Бухгалтерський облік заохочень від банку
    ТОВ отримує від банку «Монобанк» заохочення у вигляді відсотка від суми виплаченої зарплати. Ці надходження мають призначення платежу «Виплата заохочення». Як правильно відобразити ці кошти в бухобліку та як вони впливають на оподаткування (ПДВ, єдиний податок, податок на прибуток)?
    08.09.202531
  • Як обліковувати штрафи за порушення ПДР лізингоотримувачем?
    Юрособа, платник податків на загальних підставах, взяла автомобіль у фінлізинг для здійснення госпдіяльності. Водії під час використання авто інколи порушували правила дорожнього руху, за що нараховувались штрафи лізингодавцеві. Лізингоотримувач компенсував лізингодавцю такі штрафи згідно з виставленим рахунком. Як лізингоотримувачу обліковувати таку операцію? Які її податкові наслідки?
    08.09.202521