• Посилання скопійовано

Коли визнавати витрати, якщо відсутній акт наданих послуг?

ТОВ – квартальний платник податку на прибуток придбаває послуги у нерезидента. Послуги полягають у введенні в експлуатацію товарів, що постачаються цим нерезидентом, та у навчанні персоналу. Акт на вартість послуг буде оформлений лише після закінчення постачання всього обсягу товару. Коли в обліку можна визнати витрати за такими послугами?

Про те, що витрати можна визнавати навіть тоді, коли первинні документи від постачальників товарів, робіт, послуг затримуються, ми писали тут.

На думку автора, такий підхід можна застосовувати лише тоді, коли є абсолютна впевненість в тому, що первинний документ буде складено саме у тому звітному періоді або за той звітний період, у якому фактично були отримані товари, роботи, послуги. 

В даному випадку акт на послуги введення в експлуатацію та навчання персоналу буде складено лише після закінчення процесу відвантаження всього обсягу товару покупцю, тобто щоквартально первинні документи складатись не будуть. Тому в даному випадку ми вбачаємо лише варіант визнання витрат на дату складання первинного документа – акта.

Облік витрат на оплату послуг нерезидента залежить від того, яке рішення прийняло підприємство:

  • або включити ці витрати в собівартість реалізованого товару;
  • або списати до складу витрат на збут: Дт 93 Кт 632.

На думку автора, другий варіант більш прийнятний, оскільки послуги відносяться до всіх товарів, реалізованих у декількох звітних періодах. Разом з цим, через те, що загальний акт буде складено лише після закінчення постачань, ці витрати потраплять у той звітний період, у якому буде складено акт.

Також звертаємо увагу на коригування фінрезультату, передбачене пп. 140.5.4 ПКУ – у разі, якщо це придбання товару підпадає під цю норму, потрібно буде здійснити коригування. Ми писали про це тут та тут.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Оренда за неповний місяць: як відобразити в обліку?
    ТОВ (ТРЦ) здає в оренду приміщення. У договорі вказано орендну ставку за м² за повний місяць. Якщо орендар починає користуватися приміщенням з 16 числа місяця, то як коректно відобразити послугу в акті: змінювати ціну за м², площу чи застосовувати інший підхід для розрахунку вартості оренди пропорційно фактичній кількості днів користування?
    18.12.202539
  • Як писати витрати, що накопичувалися на рахунку 23 у 2022–2023 роках?
    Підприємство продає імпортне обладнання та здійснює його гарантійне та післягарантійне обслуговування. Понесені витрати відображаються на рахунку 23 «Виробництво» до моменту їх компенсації нерезидентом. Однак протягом 2022–2023 років витрати, накопичені на 23-му рахунку, не були компенсовані нерезидентом, а в 2025 році він офіційно повідомив листом, що компенсація цих витрат здійснена не буде. Як та у якому періоді списати витрати з 23-го рахунку? Які наслідки з податку на прибуток та ПДВ?
    18.12.202544
  • Знищено майно та документи: як відобразити в акті інвентаризації та в акті на списання?
    Внаслідок пожежі знищено майно підприємства, а також первинні документи та регістри бухобліку. Як відобразити вартість знищеного майна в акті інвентаризації та в акті на списання?
    18.12.202558
  • Знецінення активів на окупованій території: що в обліку?
    Підприємство є високодохідним, його активи розташовані на окупованій території. Чи може підприємство застосувати НП(С)БО 28 для зменшення корисності таких активів, прирівнявши суму очікуваного відшкодування до нуля? Чи будуть податкові різниці?
    18.12.202528
  • Як списати безнадійну дебіторську заборгованість?
    ТОВ здійснило передоплату ФОПу за обладнання. Обладнання фактично не отримано і достеменно відомо, що не буде отримано в майбутньому. Повернення коштів також не очікується. Як оформити та списати цю безнадійну заборгованість у бухгалтерському та податковому обліках, уникнувши податкових різниць та дисконтування? Чи можна зараз створити резерв сумнівних боргів під цю суму, якщо раніше резерв не створювали?
    18.12.2025350