• Посилання скопійовано

Облік передплати на електронний журнал

Підприємство (річний платник податку на прибуток) передплатило електронний журнал на наступний рік та нарахувало в кінці року витрати майбутніх періодів на всю суму. В який період включати акт на передплату, датований січнем та як списувати витрати майбутніх періодів? В якому розмірі зазначати дохід у ф. №1ДФ, якщо оплата була здійснена ФОПу?

1. Визначення витрат майбутніх періодів.

Витрати майбутніх періодів – це відстрочені у часі визнання витрати. Вони виникають в одному звітному періоді, але пов’язані у часі з іншим звітним періодом або доходом, який буде отриманий в такому періоді. Як правило, витрати майбутніх періодів виникають у результаті попередньої оплати за роботи чи послуги.

Чому необхідно визнавати витрати майбутніх періодів, пояснює ст. 4 Закону "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999 №996. За принципом нарахування, визначеним цим законом, витрати попадають в облік витрат майбутніх періодів в момент їх виникнення без прив’язки до їх оплати грошовими коштами.

Найпоширенішою помилкою є віднесення одразу всієї суми на витрати (якщо передплачено періодику більш ніж на один місяць). Така операція призводить до викривлення обліку шляхом завищення витрат та заниження фінрезультату до оподаткування.

Потрібно вартість передплати віднести на рахунок 39 та рівномірно списувати її на витрати протягом строку передплати. Залежно від призначення періодики витрати списуються на відповідні рахунки: Дт 23, 91, 92, 93, 94 Кт 39.

 

2. Відображення витрат майбутніх періодів в бухобліку.

Розглянемо облік витрат майбутніх періодів на прикладі. Підприємство у грудні 2019 р. передплатило  електронний журнал на 2020 р. для потреб бухгалтерії. Вартість передплати — 1 200 грн (без ПДВ), тобто 100 грн/міс.

з/п

 

Зміст господарської операції

Дебет

Кредит

Сума, грн

1

Здійснено передплату видання на 2020 р.

(100 грн/міс. × 12 міс.)

371

311

1200,00

2

Віднесено вартість передплати до витрат майбутніх періодів

 

39

631

1200,00

3

Проведено залік заборгованості

631

371

1200,00

4

Щомісячне віднесення на витрати вартості журналу

(100 грн щомісяця протягом 2020 р.)

92

39

100,00

 

3.  Відображення розрахунків з ФОП в звіті №1ДФ.

Розрахунки з постачальниками ФОП відображаються в звіті №1ДФ в тому періоді, коли вони відбулися. Наприклад, якщо оплата була здійснена в IV кварталі 2019 року, то оплата буде відображена в звіті за IV квартал 2019 року. Нарахована сума в такому разі — вартість товарів/робіт/послуг, які отримані за накладними або актами. Якщо акт надійшов в I кварталі 2020 року, покупець повинен показати нарахований дохід у графі 3а розділу I ф. №1ДФ за I квартал 2020 року, а в графі 5 зазначити ознаку доходу «157».

 

Висновки:

1. Витрати майбутніх періодів мають бути списані пропорційно та поступово протягом року на витрати періоду.

2. Якщо акт від постачальника ФОП наданий в іншому періоді, ніж була здійснена оплата, то нарахований дохід в обсязі акту відображається в звіті за ф. №1ДФ у тому періоді, яким датований акт.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Новікова Марія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    22.08.202536
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202548
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202534
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025247
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554