• Посилання скопійовано

Змінюємо вартісну межу ОЗ у наказі про облікову політику: як зробити?

Оскільки з 23.05.2020 року змінено вартісний критерій ОЗ у ПКУ, підприємство хоче змінити цей критерій в бухобліку. Тому виникла необхідність внесення відповідних змін до облікової політики підприємства. Як краще прописати таку зміну в обліковій політиці? Також турбує той момент, що облікова політика змінюється не на початку, а в середині поточного року?

Перш за все зауважимо, що відповідно до листа ДПС від 04.06.2020 р. №8939/7/99-00-07-02-01-07від 05.06.2020 р.№2314/6/99-00-07-02-02-06/ІПК Законом №466 з 23 травня 2020 року змінено вартісний критерій визначення основних засобів з 6000 до 20000 гривень. Цей критерій буде застосовуватись до основних засобів, що вводяться в експлуатацію після 22 травня 2020 року. Основні засоби, введені в експлуатацію (!) до 23 травня 2020 року продовжують амортизуватись у податковому обліку, навіть, якщо їх залишкова балансова вартість не перевищує 20000 гривень.

Тобто немає жодних підстав вилучати з податкових ОЗ об’єкти з первісною вартістю від 6000 до 20000 грн, які були введені в експлуатацію до 23.05.2020. До них й надалі застосовуються податкові різниці зі ст. 138 ПКУ. Таким чином, як бухгалтерський, так і податковий облік ОЗ, які були введені в експлуатацію до 23.05.2020 року, залишається без змін.

Що стосується «нових» ОЗ, то зазначимо, що із позиції уніфікації податкового та бухгалтерського обліку зазвичай вносяться зміни до наказу про бухгалтерську політику підприємства й установлюється новий вартість критерій ОЗ і в бухгалтерському обліку. Це буде зміною облікової оцінки, а не зміною облікової політики. Адже зміни вносяться просто до наказу, яким оформлюється облікова політика, а у ній в т.ч. й затверджені облікові оцінки, зокрема, щодо вартісного критерію ОЗ (див. п. 2.6 Методрекомендацій №635, лист Мінфіну від 14.05.2012 р. №31-08410-07-25/12004). Отже, коригувань за минулі періоди не потрібно при цьому робити й у бухгалтерському обліку. А тому нова вартісна межа діятиме для «нових» введених після дати встановлення підприємством нових критеріїв.

Згідно з листом Мінфіну від 14.08.2016 р. №31-11410-07-10/23534зміни в облікову політику підприємства можна вносити на будь-яку дату, у тому числі і в середині року.

У разі настання випадків, які вимагають зміну облікової політики, підприємство має внести зміни до наказу про облікову політику. Відповідно до п. 3.4 Методрекомендацій №635 зробити це можна в один зі способів:

  • або внести зміни до діючого (базисного) наказу про облікову політику;
  • або викласти наказ про облікову політику в новій редакції, якщо зміни охоплюють переважну частину тексту розпорядчого документа чи істотно впливають на його зміст.

Таким чином, якщо підприємство бажає аби й в бухобліку вартісний критерій ОЗ був на межі 20 тис. грн із дати запровадження таких змін, то радимо внести зміни до наказу про облікову політику, датовані 23.05.2020 року.

Підприємство може й не підтягувати в бухобліку межу до 20 тис. грн, тоді змін в наказ про облікову політику не потрібно робити. Який облік у такому разі ми писали тут.  Якщо ж з плином часу підприємство все-таки вирішить змінити межу, то датою такого рішення слід внести зміни в наказ про облікову політику.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Калашян Катерина

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухоблік збору та реалізації макулатури
    Підприємство збирає макулатуру із власних контейнерів збору. У вересні 2025 зібрано 3,85 тонн. Авто підприємства їздить та збирає макулатуру, яку населення викидає в такі контейнери. Які бухгалтерські проведення (Дт/Кт) необхідно застосувати для відображення операцій: 1) оприбуткування 3,85 т макулатури, зібраної з власних контейнерів роздільного збору (визнання запасу за справедливою вартістю/ціною реалізації 5000 грн/т: ДТ 201 КТ 718?); 2) подальшої реалізації цього обсягу (3,85 т) покупцю за ціною 5000 грн/т у вересні 2025 року?
    29.10.202518
  • Податкові різниці при нарахуванні амортизації необоротних активів: звірка з ОСВ, МНМА та заповнення додатку РІ
    Надайте роз'яснення щодо податкових різниць при нарахуванні амортизації необоротних активів у додатку РІ до декларації з податку на прибуток. Зокрема, необхідно з'ясувати: з якими рахунками ОСВ звіряти дані, чи співпадають суми амортизації в додатку РІ і балансі, як перевірити правильність нарахування різниць, чи включаються МНМА до додатків АМ та РІ, та як відображати амортизацію МНМА при співпадінні бухгалтерських і податкових строків експлуатації
    29.10.202549
  • Облік придбання мобільного захисного укриття (модульної споруди)
    Як слід класифікувати та відображати в бухгалтерському обліку придбання підприємством мобільного (модульного) захисного укриття (бетонної споруди), призначеного для захисту працівників, та який порядок відображення його вартості у податковому обліку з податку на прибуток?
    29.10.202535
  • Підтвердження витрат ТОВ на основі електронного акта від ФОП, отриманого електронною поштою
    Чи є електронний акт виконаних робіт, отриманий ТОВ (на загальній системі оподаткування) електронною поштою від ФОПа в архівному файлі та підписаний лише кваліфікованим електронним підписом (КЕП) ФОП, належним первинним документом для підтвердження витрат у податковому та бухгалтерському обліку? Яким чином ТОВ має оформити зустрічний підпис такого акта?
    29.10.202555
  • Неповернена поворотна фінансова допомога: що в обліку?
    Підприємство отримало поворотну фіндопомогу за договором на 6 місяців. Після закінчення терміну дії договору допомога не була повернена, і договір не продовжувався. В якому податковому (звітному) періоді суму неповерненої допомоги слід включити до складу доходу платника податку: негайно (у місяці закінчення договору) чи після спливу строку позовної давності?
    28.10.2025266