• Посилання скопійовано

Змінюємо вартісну межу ОЗ у наказі про облікову політику: як зробити?

Оскільки з 23.05.2020 року змінено вартісний критерій ОЗ у ПКУ, підприємство хоче змінити цей критерій в бухобліку. Тому виникла необхідність внесення відповідних змін до облікової політики підприємства. Як краще прописати таку зміну в обліковій політиці? Також турбує той момент, що облікова політика змінюється не на початку, а в середині поточного року?

Перш за все зауважимо, що відповідно до листа ДПС від 04.06.2020 р. №8939/7/99-00-07-02-01-07від 05.06.2020 р.№2314/6/99-00-07-02-02-06/ІПК Законом №466 з 23 травня 2020 року змінено вартісний критерій визначення основних засобів з 6000 до 20000 гривень. Цей критерій буде застосовуватись до основних засобів, що вводяться в експлуатацію після 22 травня 2020 року. Основні засоби, введені в експлуатацію (!) до 23 травня 2020 року продовжують амортизуватись у податковому обліку, навіть, якщо їх залишкова балансова вартість не перевищує 20000 гривень.

Тобто немає жодних підстав вилучати з податкових ОЗ об’єкти з первісною вартістю від 6000 до 20000 грн, які були введені в експлуатацію до 23.05.2020. До них й надалі застосовуються податкові різниці зі ст. 138 ПКУ. Таким чином, як бухгалтерський, так і податковий облік ОЗ, які були введені в експлуатацію до 23.05.2020 року, залишається без змін.

Що стосується «нових» ОЗ, то зазначимо, що із позиції уніфікації податкового та бухгалтерського обліку зазвичай вносяться зміни до наказу про бухгалтерську політику підприємства й установлюється новий вартість критерій ОЗ і в бухгалтерському обліку. Це буде зміною облікової оцінки, а не зміною облікової політики. Адже зміни вносяться просто до наказу, яким оформлюється облікова політика, а у ній в т.ч. й затверджені облікові оцінки, зокрема, щодо вартісного критерію ОЗ (див. п. 2.6 Методрекомендацій №635, лист Мінфіну від 14.05.2012 р. №31-08410-07-25/12004). Отже, коригувань за минулі періоди не потрібно при цьому робити й у бухгалтерському обліку. А тому нова вартісна межа діятиме для «нових» введених після дати встановлення підприємством нових критеріїв.

Згідно з листом Мінфіну від 14.08.2016 р. №31-11410-07-10/23534зміни в облікову політику підприємства можна вносити на будь-яку дату, у тому числі і в середині року.

У разі настання випадків, які вимагають зміну облікової політики, підприємство має внести зміни до наказу про облікову політику. Відповідно до п. 3.4 Методрекомендацій №635 зробити це можна в один зі способів:

  • або внести зміни до діючого (базисного) наказу про облікову політику;
  • або викласти наказ про облікову політику в новій редакції, якщо зміни охоплюють переважну частину тексту розпорядчого документа чи істотно впливають на його зміст.

Таким чином, якщо підприємство бажає аби й в бухобліку вартісний критерій ОЗ був на межі 20 тис. грн із дати запровадження таких змін, то радимо внести зміни до наказу про облікову політику, датовані 23.05.2020 року.

Підприємство може й не підтягувати в бухобліку межу до 20 тис. грн, тоді змін в наказ про облікову політику не потрібно робити. Який облік у такому разі ми писали тут.  Якщо ж з плином часу підприємство все-таки вирішить змінити межу, то датою такого рішення слід внести зміни в наказ про облікову політику.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Катерина Калашян

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.202584
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202550
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025201
  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202585
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    15.08.202541