• Посилання скопійовано

Витрати на поліпшення орендованого приміщення: як облікувати?

Підприємство - платник податку на прибуток здійснює торгівлю хімічними продуктами. Орендоване приміщення було оснащено решітками на вікна, металевими дверима, сигналізацією. Чи можна включати до складу витрат зазначені вище поліпшення, а також вартість оренди такого приміщення та його охорону?

Відповідно до пп. 134.1.1 ПКУ, об’єкт оподаткування податком на прибуток визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до НП(с)БО або МФСЗ, на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ.

При цьому, ПКУ не передбачено коригувань фінансового результату до оподаткування на суму понесених витрат підприємства не залежно від їх характеру. Тому понесені витрати на охорону приміщення та його оренду включаються до складу витрат підприємства (тобто в обліку зменшують фінансовий результат до оподаткування) без подальших податкових різниць.

А от щодо встановлення решіток на вікна і металевих дверей в орендованому приміщення та обладнання його сигналізацією, то вважаємо, що такі витрати відносяться не до складу поточних витрат підприємства, а повинні бути капіталізовані як окремий об’єкт ОЗ з подальшим нарахуванням амортизації (оскільки призводять до збільшення майбутніх економічних вигод, які первісно очікувалися від використання такого приміщення).

Зокрема, відповідно до п. 8 П(С)БО 14 незалежно від суми витрати на поліпшення орендованих об’єктів ОЗ орендар відображає як капітальні інвестиції у створення (будівництво) інших НМА, тобто акумулює на субрахунку 153.

Після закінчення поліпшення та початку експлуатації об’єкта оренди капіталізовані витрати зараховуються до складу групи «Інші необоротні матеріальні активи» (субрахунок 117). По кожному об’єкту оренди створюється окремий об’єкт таких НМА. Нарахована амортизація включається до складу витрат підприємства.

Якщо таке підприємство податкові різниці не застосовує, то витрати на амортизацію таких поліпшень враховуються при визначенні об’єкта оподаткування лише за правилами бухобліку (у складі витрат).

Якщо ж підприємство податкові різниці застосовує, то тут слід звернути увагу, що з метою нарахування податкової амортизації відповідно до ст. 138 ПКУ такий об'єкт відноситься до групи 9 з мінімально допустимим строком корисного використання 12 років. В свою чергу, в Декларації з податку на прибуток на підставі п. 138.1 та 138.2 ПКУ необхідно відобразити наступні коригування ФР:

  • фінансовий результат до оподаткування збільшується на суму нарахованої амортизації ОЗ (поліпшення) відповідно до бухобліку;
  • фінансовий результат до оподаткування зменшується на суму розрахованої амортизації ОЗ (поліпшень) відповідно до п. 138.3 ПКУ.

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Горбовцов Станіслав

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Відображення пільг із плати за землю на територіях активних бойових дій у бухобліку
    Яким чином середньому підприємству, що веде облік за НП(С)БО, відобразити податкові пільги з плати за земельні ділянки на територіях активних бойових дій, якщо пільга виникла після проведення нарахування та оплати або до цих операцій? Чи може підприємство самостійно передбачити облік пільг, якщо облік таких операцій не регламентовано нормативними документами?
    Сьогодні 18:505
  • Визначення собівартості при продажу вирощених курей
    Як визначити собівартість при продажу 15.11 частини живих курей, що вирощуються, якщо витрати обліковуються на рахунках 231 (витрати тваринництва) та 91 (загальновиробничі витрати)?
    Сьогодні 15:4017
  • Відображення дозаправки палива в каністру в маршрутному листі
    Як правильно оформити та відобразити в маршрутному листі додаткову заправку дизельного палива водієм у каністру, щоб забезпечити коректне документальне підтвердження для списання ПММ?
    Сьогодні 13:5346
  • Списання повністю замортизованого ноутбука ТОВ на ЄП
    ТОВ на ЄП з ПДВ потребує списати з балансу повністю замортизований ноутбук (первісна вартість - 4483 грн, знос - 4483 грн, залишкова вартість - 0 грн, введений у експлуатацію 2015 року), який не підлягає ремонту, але фізично не утилізується. Які документи необхідно оформити для списання, які бухгалтерські проведення здійснити та які податкові наслідки (зокрема, щодо ПДВ) виникають при такому списанні?
    Сьогодні 09:23273
  • Оформлення наказу та акту введення МНМА групою
    Підприємство придбало 10 одиниць МНМА однієї номенклатури. Чи можна оформити один наказ про введення в експлуатацію та один акт введення в експлуатацію на всі 10 одиниць, чи необхідно складати окремі наказ і акт на кожну одиницю МНМА?
    Сьогодні 09:2244