• Посилання скопійовано

Бетонна огорожа навколо території: як відобразити в бухобліку?

Виробниче підприємство (платник податку на прибуток, високодохідник) має у власності земельну ділянку на якій розташовано виробничі будівлі. Навколо ділянки вирішено звести бетонну огорожу. Яким чином обліковувати таку бетонну огорожу? Чи нараховувати амортизацію? До якої групи ОЗ відносити її в податковому обліку?

Відповідно до п. 4 Розділу ІІ Наказу №127 огорожі відносяться до споруд і підлягають технічній інвентаризації в складі основної будівлі.

Однак, тут варто звернути увагу, що в даному випадку огорожа не прив’язана до певної споруди, тому вважаємо, що тут слід діяти таким чином, який зазначено у п. 11 Розділ ІІІ Методрекомендацій №11, зокрема, якщо допоміжні будівлі та споруди обслуговують два і більше приміщень, вони вважаються самостійними інвентарними об'єктами.

І хоча Методрекомендації №11 обов’язкові лише для суб'єктів державного сектору, однак вважаємо, що платник податку може прописати аналогічний порядок в своїй обліковій політиці і діяти за ним. Методрекомендації №561 нажаль не містять алгоритму обліку таких споруд.

В такому разі всі витрати, що було понесено в зв’язку із спорудженням такого паркану акумулюються на субрахунку 152 «Придбання (виготовлення) основних засобів». Після закінчення спорудження об’єкт вводиться в експлуатацію як окремий об’єкт ОЗ, а в обліку сума витрат з субрахунку 152 переноситься на субрахунок 103 «Будинки та споруди», з подальшим щомісячним нарахуванням амортизації відповідно до встановленого строку корисного використання.

В бухгалтерському обліку підприємство самостійно визначає та встановлює строк експлуатації об’єкту ОЗ. При цьому, варто звернути увагу, що оскільки підприємство коригує ФР до оподаткування на різниці, то необхідно враховувати мінімально допустимі строки корисного використання, що встановлено пп. 138.3.3 ПКУ при нарахуванні «податкової» амортизації. Як було зазначено вище, огорожа являє собою споруду тому в податковому обліку відноситься до 3 групи з мінімально допустимим строком корисного використання 15 років. 

Мінімально допустимі строки амортизації основних засобів та інших необоротних активів використовуються з урахуванням наступного:

  • у разі коли строки корисного використання (експлуатації) об’єкта основних засобів в бухгалтерському обліку менше ніж мінімально допустимі строки амортизації основних засобів та інших необоротних активів, то для розрахунку амортизації використовуються строки, встановлені цим підпунктом;
  • у разі коли строки корисного використання (експлуатації) об’єкта основних засобів в бухгалтерському обліку дорівнюють або є більшими, ніж ті, що встановлені цим підпунктом, то для розрахунку амортизації використовуються строки корисного використання (експлуатації) об’єкта основних засобів, встановлені в бухгалтерському обліку.

Як варіант, підприємство може обрати і шлях обліковувати вартість такої огорожі як роботи з благоустрою території (цей варіант ми описували тут). При цьому, в обліку крім субрахунку не зміниться нічого, оскільки на такі ОЗ амортизація все одно буде нараховуватись, а мінімально допустимі строки амортизації в податковому обліку так само становлять 15 років (група 2 - капітальні витрати на поліпшення земель, не пов’язані з будівництвом).

Однак, все ж таки на думку автора доцільніше обліковувати такі витрати саме як окремий об’єкт ОЗ – споруда на субрахунку 103.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    На територію України були ввезені інструменти від постачальника-нерезидента в режимі тимчасового ввезення на 3 місяці та сплачено 12% при розмитненні. На сьогодні переведено інструменти з режиму тимчасового ввезення в режим імпорту. При імпорті сплатили суму ПДВ за вирахуванням %, які було сплачено в режимі тимчасового ввезення та проценти за користування податковою пільгою (код митних платежів 057 ). Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    01.07.202510
  • Імпорт за договором комісії: які витрати включати до собівартості?
    Товари імпортуються за договором комісії. В звіті комісіонера зазначено такі витрати до початку імпорту: висновок експертизи, дозвіл на імпорт, комісія банку, витрати на доставку документів за кордон. В момент імпорту: дозвіл на імпорт, висновок експертизи , послуги транспортування, пломбування і комісія банку, окрім того - комісійна винагорода комісіонеру. Чи всі ці витрати можна віднести на собівартість товару як додаткові витрати?
    30.06.202572
  • Як орендарю списати ОЗ, знищені внаслідок влучання шахеда?
    ТОВ орендує офісне приміщення. У приміщення влучив шахед. Унаслідок цього зруйновано стіни, перекриття між поверхами, вибито вікна та пошкоджено двері. ТОВ-орендар втратило власну комп’ютерну техніку, меблі та обладнання. Як списати знищені основні засоби?
    30.06.2025160
  • Які суми коштів з держбюджету відображати в рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва?
    У рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва слід зазначати суми одержаних з держбюджету коштів фінансової підтримки. Які саме суми слід там відображати, бо в податковій службі отримали відповідь, що зараз цей рядок взагалі не заповнюється?
    30.06.202533
  • Помилки у бухобліку через втрату даних: як виправити?
    Підприємство - платник податку на прибуток здає баланс малого підприємства. У 2021 р. внаслідок хакерської атаки була втрачена значна частина бухгалтерських даних. Майже усе відновили, але інколи при звірках з контрагентами виявляється, що не були проведені ті чи інші документи. Як виправляти помилки в бухобліку за минулі періоди? Чи потрібно уточнювати податок на прибуток? Що робити, якщо відсутня накладна на придбання ОЗ?
    27.06.2025250