• Посилання скопійовано

Бетонна огорожа навколо території: як відобразити в бухобліку?

Виробниче підприємство (платник податку на прибуток, високодохідник) має у власності земельну ділянку на якій розташовано виробничі будівлі. Навколо ділянки вирішено звести бетонну огорожу. Яким чином обліковувати таку бетонну огорожу? Чи нараховувати амортизацію? До якої групи ОЗ відносити її в податковому обліку?

Відповідно до п. 4 Розділу ІІ Наказу №127 огорожі відносяться до споруд і підлягають технічній інвентаризації в складі основної будівлі.

Однак, тут варто звернути увагу, що в даному випадку огорожа не прив’язана до певної споруди, тому вважаємо, що тут слід діяти таким чином, який зазначено у п. 11 Розділ ІІІ Методрекомендацій №11, зокрема, якщо допоміжні будівлі та споруди обслуговують два і більше приміщень, вони вважаються самостійними інвентарними об'єктами.

І хоча Методрекомендації №11 обов’язкові лише для суб'єктів державного сектору, однак вважаємо, що платник податку може прописати аналогічний порядок в своїй обліковій політиці і діяти за ним. Методрекомендації №561 нажаль не містять алгоритму обліку таких споруд.

В такому разі всі витрати, що було понесено в зв’язку із спорудженням такого паркану акумулюються на субрахунку 152 «Придбання (виготовлення) основних засобів». Після закінчення спорудження об’єкт вводиться в експлуатацію як окремий об’єкт ОЗ, а в обліку сума витрат з субрахунку 152 переноситься на субрахунок 103 «Будинки та споруди», з подальшим щомісячним нарахуванням амортизації відповідно до встановленого строку корисного використання.

В бухгалтерському обліку підприємство самостійно визначає та встановлює строк експлуатації об’єкту ОЗ. При цьому, варто звернути увагу, що оскільки підприємство коригує ФР до оподаткування на різниці, то необхідно враховувати мінімально допустимі строки корисного використання, що встановлено пп. 138.3.3 ПКУ при нарахуванні «податкової» амортизації. Як було зазначено вище, огорожа являє собою споруду тому в податковому обліку відноситься до 3 групи з мінімально допустимим строком корисного використання 15 років. 

Мінімально допустимі строки амортизації основних засобів та інших необоротних активів використовуються з урахуванням наступного:

  • у разі коли строки корисного використання (експлуатації) об’єкта основних засобів в бухгалтерському обліку менше ніж мінімально допустимі строки амортизації основних засобів та інших необоротних активів, то для розрахунку амортизації використовуються строки, встановлені цим підпунктом;
  • у разі коли строки корисного використання (експлуатації) об’єкта основних засобів в бухгалтерському обліку дорівнюють або є більшими, ніж ті, що встановлені цим підпунктом, то для розрахунку амортизації використовуються строки корисного використання (експлуатації) об’єкта основних засобів, встановлені в бухгалтерському обліку.

Як варіант, підприємство може обрати і шлях обліковувати вартість такої огорожі як роботи з благоустрою території (цей варіант ми описували тут). При цьому, в обліку крім субрахунку не зміниться нічого, оскільки на такі ОЗ амортизація все одно буде нараховуватись, а мінімально допустимі строки амортизації в податковому обліку так само становлять 15 років (група 2 - капітальні витрати на поліпшення земель, не пов’язані з будівництвом).

Однак, все ж таки на думку автора доцільніше обліковувати такі витрати саме як окремий об’єкт ОЗ – споруда на субрахунку 103.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    Сьогодні 15:1820
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202545
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025145
  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202579
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    15.08.202539