• Посилання скопійовано

Купівля та повернення квитків для працівників, якщо відрядження скасовано: що в обліку?

Підприємство оплатило залізничні квитки для працівників, яких планувалося направити у відрядження. Відрядження скасовано, квитки були повернені в касу "Укрзалізниці". Протягом місяця буде отримано грошову компенсацію квитків. Як це відобразити в бухобліку?

Перш за все слід подбати про належне документальне оформлення цієї операції:

  • Видається наказ про направлення працівників у відрядження та про необхідність придбання для них квитків за рахунок підприємства;
  • Купівля квитків підтверджується банківською випискою, за якою видно списання коштів в рахунок оплати квитків;
  • Видається ще один наказ про скасування відрядження та про необхідність повернення квитків від імені підприємства, яке їх придбало;
  • Квитки повертаються до каси "Укрзалізниці";
  • Отримано кошти за повернені квитки за мінусом платежів, які не повертаються (більш докладно про це – тут).

Бухоблік придбання та повернення квитків показаний у таблиці (облік ПДВ не розглядається).

Зміст господарської операції та первинний документ

Бухгалтерський облік

Сума, грн

Дебет

Кредит

Оплата квитків (банківська виписка)

371

311

1000

Отримання квитків  (накладна на отримання паперових квитків або роздрукований електронний квиток)

331

631

1000

Зарахування заборгованостей

631

371

1000

Повернення квитків за мінусом тих сум, що не повертаються (наказ про скасування відрядження, документ від "Укрзалізниці" про повернення квитків)

631

331

750

Списання неповернених сум (наказ про скасування відрядження)

949

331

250

Отримання коштів за повернені квитки на рахунок (банківська виписка)

311

631

750

Суми, які не повертаються при поверненні квитків, списуються до складу інших операційних витрат. Фінрезультат з метою оподаткування на ці суми не коригується.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Різниця амортизації після дооцінки та зміни терміну використання ОЗ
    Проведено дооцінку основних засобів та збільшено термін корисного використання в бухгалтерському обліку. У податковому обліку терміни використання залишилися попередніми, тому податкова амортизація перевищує бухгалтерську. Чи є це помилкою та як виправити ситуацію?​
    Сьогодні 17:5014
  • Проведення з обліку з утримання за виконавчим провадженням
    Якими бухгалтерськими проведеннями слід відобразити утримання із заробітної плати працівника 20% від чистого доходу за постановою виконавця у межах виконавчого провадження? Які рахунки використовувати для відображення операцій утримання та перерахування коштів?
    Сьогодні 17:108
  • Товар, що мав бути експортований, знищено рф: наслідки для продавця
    ТОВ є експортером і 07.10.2025 р. було оформлено ВМД і за нею зареєстровано ПН за ставкою 0%. 09.10.2025 р. внаслідок ракетної атаки на порт товар було пошкоджено. 18.11.2025 р. анульовано ВМД аркушом коригування. Згідно з контрактом право власності переходить до покупця (нерезидента) на складі у продавця. Які ПДВ–наслідки для продавця? Як відобразити операцію в бухобліку?
    Сьогодні 16:5522
  • Придбання вантажного автомобіля у фізособи: бухоблік, проведення та оподаткування ПДФО та ВЗ
    Підприємство придбаває вантажний автомобіль у фізособи за договором на суму 600 000 грн. Фізособа здійснює перший продаж транспортного засобу протягом поточного року. Необхідно визначити бухгалтерські проведення для підприємства-покупця та порядок обчислення бази оподаткування ПДФО і військового збору
    Сьогодні 15:5417
  • Облік консультаційних послуг із суборенди нерухомості
    ТОВ-великодохідник, платник ПДВ, що займається суборендою нерухомості, отримує консультаційні послуги (КВЕД 68.31) щодо організації орендних відносин за фіксованою вартістю 60 000 грн/міс. Чи правомірне віднесення таких витрат за наявності власних менеджерів і бухгалтерів? Чи є ризик претензій податкової через відсутність деталізації послуг та однакову щомісячну суму? До якої категорії витрат відносити: адміністративні чи собівартість?
    Сьогодні 10:1334