• Посилання скопійовано

Ремонт орендованого приміщення у фізособи: що в обліку?

ТОВ орендує у фізособи приміщення під аптеку. В приміщенні зробили ремонт, замінили вікна, встановили газовий котел, замінили труби. Які проведення необхідно зробити?

Відповідно до ч. 1 ст. 776 ЦКУ поточний ремонт, як правило, здійснюється за рахунок орендаря, а капітальний ремонт покладається на орендодавця, якщо інше не встановлено договором.

Крім того, згідно з ч. 1 ст. 778 ЦКУ орендар має право покращувати орендоване майно тільки з відома орендодавця (модернізувати, добудовувати дообладнувати, тощо). Поліпшення орендованого об’єкта можуть бути відокремлюваними і невідокремлюваними. Невідокремлюваним вважається поліпшення, яке не може бути відокремлене від об’єкта без його пошкодження або істотного знецінення (ст. 187 ЦКУ).

Для того, щоб чітко визначити, який ремонт відносяться до поточного, а який до капітального можна керуватися Наказом Держкомітету України з питань житлово-комунального господарства №150.

Витрати на поліпшення орендованих об’єктів ОЗ відповідно до  п. 8 П(С)БО 14 незалежно від суми орендар відображає як капітальні інвестиції у створення (будівництво) інших НМА, тобто акумулює на субрахунку 153.

Крім того, згідно з П(С)БО 16 сума ремонту орендованих ОЗ ураховується у витратах підприємства, а вартість поліпшень, які призводять до зростання майбутніх економічних вигід (переобладнання, модернізація, реконструкція тощо), підлягають амортизації в складі інших необоротних активів згідно з п. 6 П(С)БО 14 та обліковуються на субрахунку 117.

Керуючись вищезазначеним та враховуючи  інформацію з питання виходить, що проведена заміна вікон та труб є поточним ремонтом, оскільки це вважається підприманням будівлі в придатному для використання стані, а встановлення газового котла - поліпшенням будівлі.

Отже, витрати за проведений ремонт в орендованому приміщенні, орендар враховує у періоді здійснення таких витрат і залежно від функції приміщення відображають на рахунку 93, тому що аптека є приміщення  для збуту товарів.

Витрати за проведене поліпшення орендованого об’єкта, орендар відображає як капітальні інвестиції за дебетом субрахунку 153 з подальшою амортизацією на субрахунок 117 за самостійно обраним методом (п. 27 П(С)БО 7). Суми амортизації відображають на аналогічних витратних рахунках, що й орендні платежі (Дт 93 Кт 132).

 

Приклад. В орендованому приміщенні зробили ремонт, замінили вікна, встановили газовий котел, замінили труби. Відобразимо дану операцію в бухгалтерському обліку (суми умовні).

 

№з/п

Зміст господарської операції

Бухгалтерський облік

Сума, грн.

дебет

кредит

  1.  

Проведено ремонтні роботи

93

631

4000,00

  1.  

Відображено ПК з ПДВ

641

644

800,00

  1.  

Отримано податкову накладну

644

631

800,00

  1.  

Оплачені роботи згідно акту виконаних робіт

631

311

4800,00

  1.  

Встановлено вікна, котел та замінено труби

153

631

30000,00

  1.  

Відображено ПК з ПДВ

641

644

6000,00

  1.  

Отримано податкову накладну

644

631

6000,00

  1.  

Оплачені роботи по установці згідно акту виконаних робіт

631

311

36000,00

  1.  

Зібрані витрати по поліпшенню для подальшої амортизації

117

153

30000,00

  1.  

Нарахування подальшої амортизації за вибраним методом

93

132

500,00

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік комплекту меблів: деталізація та оприбуткування
    Чи допускається бухоблік комплекту офісних меблів (наприклад, стіл, шафа, тумба) як єдиного об'єкта основних засобів (або МНМА) без деталізації кожної складової (стіл окремо, шафа окремо) у первинних документах та бухобліку?
    13.10.202534
  • Особливості обліку та оподаткування виплати дивідендів автомобілем
    Учасник ТОВ хоче отримати дивіденди у негрошовій формі (автомобіль). Розмір нерозподіленого прибутку та балансова вартість автомобіля дозволяють це зробити. Як правильно це оформити документально? Які податки сплатити?
    13.10.202529
  • Розподіл нерозподілених загальновиробничих витрат (ЗВВ)
    Як коректно віднести суму нерозподілених постійних загальновиробничих витрат (залишок Дт 91 при виробництві нижче нормальної потужності) на рахунок 901 "Собівартість реалізованої готової продукції": на собівартість якої саме номенклатури готової продукції (виробленої чи реалізованої у звітному місяці) слід списувати ці витрати згідно з НП(С)БО 16?
    09.10.202581
  • Як відобразити в обліку систему зберігання енергії контейнерного виконання?
    ТОВ придбало обладнання для накопичення та зберігання електричної енергії: систему зберігання електричної енергії контейнерного виконання. Це контейнер, у якому розміщується основне обладнання, яке не створює простору для входу та перебування всередині, і слугує захистом від негативного впливу природного середовища. Для встановлення обладнання були виготовлення бетонні опори, на які розмістили обладнання. Як обліковувати даний контейнер - на рахунку 103 чи 104?
    09.10.202525
  • Бухоблік та ПДВ підписки ChatGPT: дата, валюта та курс
    Підприємство отримує послуги ChatGPT (OpenAI, LLC) щомісяця 1-го числа, отримуючи інвойс та квитанцію про оплату. Списання коштів з гривневої корпоративної картки відбувається пізніше (4-5 числа). Яку дату вважати першою подією для визначення податкових зобов'язань з ПДВ (складання ПН та застосування курсу НБУ)? Якою датою та в якій валюті (доларах чи гривні) коректно оформити Авансовий звіт для обліку витрат, якщо операція відбувається через гривневу корпоративну картку без купівлі валюти?
    09.10.202569