• Посилання скопійовано

Немає конкретного строку повернення ПФД: як дисконтувати?

Як дисконтувати фіндопомогу, якщо за договором вказана суми фіндопомоги може надаватися частинами і повертається також частинами? Тобто немає граничного строку повернення ПФД. Сума договору 1 млн грн, початок договору 01.01.2019 р. - термін дії 2 роки. Допомога надається й повертається, коли у кожної із сторін є кошти

З огляду на те, що відповідно до умов питання у договорі не передбачено певного строку надання та повернення ПФД, то вважаємо, що можна скористатися нормою п. 2 ст. 1049 ЦКУ.

Так, правовою основою для отримання поворотної фінансової допомоги є договір позики. Відносини за договором позики регулюються ст. 1046 – 1053 ЦКУ. Строк, на який позикодавець передає позичальнику грошові кошти, встановлюється за згодою сторін і зазначається у договорі позики (ст. 1049 ЦКУ).

Відповідно абз.2 ст. 1049 ЦКУ, якщо договором не встановлений строк повернення позики або цей строк визначений моментом пред'явлення вимоги, позика має бути повернена позичальником протягом 30 днів від дня пред'явлення позикодавцем вимоги про це, якщо інше не встановлено договором.

Оскільки витребувати повернути назад кошти позикодавець може в будь-який момент, то:

  • по-перше, вважаємо, що у такому разі для цілей обліку така позика не може бути визнаною як довгостроковою, а отже, має обліковуватися як поточна заборгованість. Така поточна заборгованість відображається за сумою погашення, тобто номінальною вартістю (без дисконтування);

На замітку!

Для цілей визначення яка заборгованість: поточна чи довгострокова – слід зважати на терміни погашення, які прописані у договорі, а не на термін дії договору.

  • по-друге, навіть, якщо податківці якимось чином будуть її кваліфікувати як довгострокову (наприклад, якщо рік пройде, а так якусь суму й не було затребувано назад), то відповідно до формули розрахунку дисконтованої вартості слід знати строк до повернення ПФД, тоді як ми його, виходячи із договірних відносин не знаємо.  Що стосується судової практики, то вона тільки формується. Додатково про суди ми писали тут.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Калашян Катерина

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Перетворення складу на офіс: що в бухобліку?
    ТОВ на загальній системі орендує нежитлове приміщення, яке може викоритовувати як склад чи офіс. Частину приміщень, яку раніше використовували як складські, керівник хоче відремонтувати і використовувати як офісні. Які документи треба оформити, щоб перевести приміщення із складських в офісні? Як правильно оформити документи, щоб ремонт цих приміщень (заміна дверей, штаклювання, заміна підлового покриття) можна віднести на витрати? Які бухгалтерські проведення при переведенні складських кімнат в офісні?
    Сьогодні 11:1125
  • Відображення в обліку встановлення системи вентиляції за рахунок коштів гранту
    Підприємство - платник податку на прибуток отримало грант на встановлення нової системи вентиляції у виробничому приміщенні. Як відобразити в обліку дану операцію: як модернізацію чи новий об’єкт ОЗ?
    Сьогодні 10:0818
  • Облік валютного авансу на закордонне відрядження за курсом НБУ
    Чи потрібно щоденно перераховувати невикористаний залишок виданого валютного авансу на закордонне відрядження за офіційним курсом НБУ до моменту подання Звіту про використання коштів, чи достатньо застосувати курс НБУ на дату видачі авансу або на дату затвердження Звіту?
    Сьогодні 09:5922
  • Облік комплекту меблів: деталізація та оприбуткування
    Чи допускається бухоблік комплекту офісних меблів (наприклад, стіл, шафа, тумба) як єдиного об'єкта основних засобів (або МНМА) без деталізації кожної складової (стіл окремо, шафа окремо) у первинних документах та бухобліку?
    13.10.202541
  • Особливості обліку та оподаткування виплати дивідендів автомобілем
    Учасник ТОВ хоче отримати дивіденди у негрошовій формі (автомобіль). Розмір нерозподіленого прибутку та балансова вартість автомобіля дозволяють це зробити. Як правильно це оформити документально? Які податки сплатити?
    13.10.202533