• Посилання скопійовано

Придбання та надання в оренду моторного катера: як облікувати?

Підприємство, платник податку на прибуток та ПДВ, придбаває моторний катер для його подальшого надання в оренду. Який бухгалтерський облік та податкові наслідки такої операції?

Бухоблік моторного катеру

Відповідно до Інструкції №291 придбання або виготовлення власними силами матеріальних активів – основних засобів ведеться на рахунку бухгалтерського обліку 152 «Придбання (виготовлення) основних засобів».

Таким чином, придбання катеру в бухобліку відображається записом: Дт 152 Кт 631.

Після цього, такий катер необхідно ввести в експлуатацію як основний засіб. Для цього складається акт введення в експлуатацію на підставі наказу або розпорядження керівника. В обліку введення в експлуатацію транспортного засобу відображається записом Дт 105 Кт 152. Зверніть увагу, що до вартості також потрапляють витрати на доведення його до такого стану, у якому катер може використовуватися за своїм призначенням (в даному випадку надання в оренду).

З місяця наступного за місяцем введення в експлуатацію підприємство нараховує амортизацію згідно з порядком, викладеним у п. 22- 30 П(С)БО 7. Суми нарахованої амортизації включаються до витрат підприємства бухгалтерським записом Дт 91 Кт 131 (оскільки такий катер надається в оренду, то його амортизація потрапить до собівартості послуг з оренди).

 

Облік операцій з надання катеру в оренду

Відповідно до п. 10 П(С)БО 15  дохід, пов'язаний з наданням послуг, визнається, виходячи зі ступеня завершеності операції з надання послуг на дату балансу, якщо може бути достовірно оцінений результат цієї операції.

Результат операції з надання послуг може бути достовірно оцінений за наявності всіх наведених нижче умов:

  • можливості достовірної оцінки доходу;
  • імовірності надходження економічних вигід від надання послуг;
  • можливості достовірної  оцінки  ступеня  завершеності надання послуг на дату балансу;
  • можливості достовірної оцінки витрат,  здійснених для надання послуг та необхідних для їх завершення.

Отже, доходи від продажу послуг з надання персоналу у бухобліку виконавця виникають на дату підписання акту наданих послуг та відображаються згідно з Інструкцією №291 за кредитом субрахунку 703 «Дохід від реалізації робіт і послуг».

 

Податок на прибуток

Відповідно до пп. 134.1.1 ПКУ, об’єкт оподаткування податком на прибуток визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до НП(с)БО або МСФЗ, на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ.

В першу чергу зазначимо, що податкові різниці, що викладено у Розділі ІІІ ПКУ, не застосовують ті платники податку дохід яких за останній звітний рік не перевищив 20 млн грн і які прийняли рішення про незастосування податкових різниць.

Зважаючи на те, що ПКУ не передбачено податкових різниць за виконаними послугами з надання ОЗ в оренду, такі доходу враховуються лише за правилами бухобліку як було зазначено вище.

При цьому, податкові різниці виникають щодо нарахованої амортизації основних засобів, зокрема, моторного катера:

  • фінансовий результат до оподаткування збільшується (п. 138.1 ПКУ) на суму нарахованої амортизації основних засобів або нематеріальних активів відповідно до НП(С)БО або МСФЗ;
  • Фінансовий результат до оподаткування зменшується (п. 138.2 ПКУ) на суму розрахованої амортизації основних засобів або нематеріальних активів відповідно до п. 138.3 ПКУ.

 

ПДВ

Згідно з пп. «б» п. 185.1 ПКУ об'єктом оподаткування ПДВ є, зокрема, операції платників податку з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 ПКУ.

Своєю чергою, за пп. «ґ» п. 186.3 ПКУ місцем постачання послуг з надання в оренду (лізинг) рухомого майна вважається місце, в якому отримувач послуг зареєстрований як суб'єкт господарювання або - у разі відсутності такого місця - місце постійного чи переважного його проживання.

Отже, у разі надання послуг з оренди катера резидентам така операція оподатковується ПДВ за звичайною ставкою 20%.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухгалтерський облік гарантійного та реєстраційного внеску
    Підприємство приймає участь в декількох аукціонах щодо оренди та придбання нерухомості державної та комунальної власності. Як відобразити в обліку сплату реєстраційного та гарантійного внеску?
    26.04.20246
  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024171
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.2024171
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202425
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202450