• Посилання скопійовано

Придбання та надання в оренду моторного катера: як облікувати?

Підприємство, платник податку на прибуток та ПДВ, придбаває моторний катер для його подальшого надання в оренду. Який бухгалтерський облік та податкові наслідки такої операції?

Бухоблік моторного катеру

Відповідно до Інструкції №291 придбання або виготовлення власними силами матеріальних активів – основних засобів ведеться на рахунку бухгалтерського обліку 152 «Придбання (виготовлення) основних засобів».

Таким чином, придбання катеру в бухобліку відображається записом: Дт 152 Кт 631.

Після цього, такий катер необхідно ввести в експлуатацію як основний засіб. Для цього складається акт введення в експлуатацію на підставі наказу або розпорядження керівника. В обліку введення в експлуатацію транспортного засобу відображається записом Дт 105 Кт 152. Зверніть увагу, що до вартості також потрапляють витрати на доведення його до такого стану, у якому катер може використовуватися за своїм призначенням (в даному випадку надання в оренду).

З місяця наступного за місяцем введення в експлуатацію підприємство нараховує амортизацію згідно з порядком, викладеним у п. 22- 30 П(С)БО 7. Суми нарахованої амортизації включаються до витрат підприємства бухгалтерським записом Дт 91 Кт 131 (оскільки такий катер надається в оренду, то його амортизація потрапить до собівартості послуг з оренди).

 

Облік операцій з надання катеру в оренду

Відповідно до п. 10 П(С)БО 15  дохід, пов'язаний з наданням послуг, визнається, виходячи зі ступеня завершеності операції з надання послуг на дату балансу, якщо може бути достовірно оцінений результат цієї операції.

Результат операції з надання послуг може бути достовірно оцінений за наявності всіх наведених нижче умов:

  • можливості достовірної оцінки доходу;
  • імовірності надходження економічних вигід від надання послуг;
  • можливості достовірної  оцінки  ступеня  завершеності надання послуг на дату балансу;
  • можливості достовірної оцінки витрат,  здійснених для надання послуг та необхідних для їх завершення.

Отже, доходи від продажу послуг з надання персоналу у бухобліку виконавця виникають на дату підписання акту наданих послуг та відображаються згідно з Інструкцією №291 за кредитом субрахунку 703 «Дохід від реалізації робіт і послуг».

 

Податок на прибуток

Відповідно до пп. 134.1.1 ПКУ, об’єкт оподаткування податком на прибуток визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до НП(с)БО або МСФЗ, на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ.

В першу чергу зазначимо, що податкові різниці, що викладено у Розділі ІІІ ПКУ, не застосовують ті платники податку дохід яких за останній звітний рік не перевищив 20 млн грн і які прийняли рішення про незастосування податкових різниць.

Зважаючи на те, що ПКУ не передбачено податкових різниць за виконаними послугами з надання ОЗ в оренду, такі доходу враховуються лише за правилами бухобліку як було зазначено вище.

При цьому, податкові різниці виникають щодо нарахованої амортизації основних засобів, зокрема, моторного катера:

  • фінансовий результат до оподаткування збільшується (п. 138.1 ПКУ) на суму нарахованої амортизації основних засобів або нематеріальних активів відповідно до НП(С)БО або МСФЗ;
  • Фінансовий результат до оподаткування зменшується (п. 138.2 ПКУ) на суму розрахованої амортизації основних засобів або нематеріальних активів відповідно до п. 138.3 ПКУ.

 

ПДВ

Згідно з пп. «б» п. 185.1 ПКУ об'єктом оподаткування ПДВ є, зокрема, операції платників податку з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 ПКУ.

Своєю чергою, за пп. «ґ» п. 186.3 ПКУ місцем постачання послуг з надання в оренду (лізинг) рухомого майна вважається місце, в якому отримувач послуг зареєстрований як суб'єкт господарювання або - у разі відсутності такого місця - місце постійного чи переважного його проживання.

Отже, у разі надання послуг з оренди катера резидентам така операція оподатковується ПДВ за звичайною ставкою 20%.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Імпорт за договором комісії: які витрати включати до собівартості?
    Товари імпортуються за договором комісії. В звіті комісіонера зазначено такі витрати до початку імпорту: висновок експертизи, дозвіл на імпорт, комісія банку, витрати на доставку документів за кордон. В момент імпорту: дозвіл на імпорт, висновок експертизи , послуги транспортування, пломбування і комісія банку, окрім того - комісійна винагорода комісіонеру. Чи всі ці витрати можна віднести на собівартість товару як додаткові витрати?
    30.06.202515
  • Як орендарю списати ОЗ, знищені внаслідок влучання шахеда?
    ТОВ орендує офісне приміщення. У приміщення влучив шахед. Унаслідок цього зруйновано стіни, перекриття між поверхами, вибито вікна та пошкоджено двері. ТОВ-орендар втратило власну комп’ютерну техніку, меблі та обладнання. Як списати знищені основні засоби?
    30.06.202538
  • Які суми коштів з держбюджету відображати в рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва?
    У рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва слід зазначати суми одержаних з держбюджету коштів фінансової підтримки. Які саме суми слід там відображати, бо в податковій службі отримали відповідь, що зараз цей рядок взагалі не заповнюється?
    30.06.202516
  • Помилки у бухобліку через втрату даних: як виправити?
    Підприємство - платник податку на прибуток здає баланс малого підприємства. У 2021 р. внаслідок хакерської атаки була втрачена значна частина бухгалтерських даних. Майже усе відновили, але інколи при звірках з контрагентами виявляється, що не були проведені ті чи інші документи. Як виправляти помилки в бухобліку за минулі періоди? Чи потрібно уточнювати податок на прибуток? Що робити, якщо відсутня накладна на придбання ОЗ?
    27.06.2025225
  • Автомобіль замортизований, але працює: що робити бухгалтеру?
    На підприємстві є машини, які повністю замортизовані. Чи можна здійснювати перевезення товарів на замортизованих машинах? Як донарахувати вартість замортизованої машини?
    26.06.20252 751