• Посилання скопійовано

Генпідрядник частково використовує власні матеріали та субпідрядника: як відобразити в обліку?

Будівельна компанія надає послуги як генпідрядник, використовуючи частково власні матеріали та субпідрядника. Після закінчення робіт генпідрядником перераховано остаточну суму розрахунку за роботи на поточний рахунок субпідрядника. Як ведеться бухгалтерський та податковий облік та документальне оформлення капітального ремонту?

Запитання:

Будівельна компанія надає послуги як генпідрядник, використовуючи частково власні матеріали та субпідрядника. Наприклад, у січні 2019 р. генпідрядником сплачено на поточний рахунок субпідрядника аванс у розмірі 25% загальної суми ціни договору. У лютому субпідрядником було виконано роботи з облаштування перетинок на металевому каркасі з монтажем гіпсокартону на загальну вартість (умовно) 5000,00 грн з використанням матеріалів субпідрядника (ціни та кількість умовно):

  • гіпсокартон у кількості 53 м за ціною 11,00 грн з ПДВ на загальну суму 583,00 грн;

З використанням матеріалів генпідрядника (ціни та кількість умовно):

  • у кількості 120 м за ціною 9,50 грн з ПДВ на загальну суму 1140,00 грн;
  • «перегородка» у кількості 105 м за ціною 10,50 грн з ПДВ на загальну суму 1102,50 грн;
  • саморіз у кількості 1300 шт за ціною 0,03 грн з ПДВ на загальну суму 39,00 грн;
  • дюбель у кількості 200 шт за ціною 0,08 грн з ПДВ на загальну суму 1140,00 грн.

У лютому після закінчення робіт генпідрядником було перераховано остаточну повну суму розрахунку за роботи згідно з договором на поточний рахунок субпідрядника. Як ведеться бухгалтерський та податковий облік та документальне оформлення капітального ремонту?

 

Відповідь:

Щодо передання будівельних матеріалів субпідряднику для монтажу, то в пп. 14.1.41 ПКУ давальницька сировина визначена як сировина, матеріали, напівфабрикати, комплектуючі вироби, енергоносії, що є власністю одного суб’єкта господарювання (замовника) і передаються іншому суб’єкту господарювання (виробнику) для виробництва готової продукції, з подальшим переданням або поверненням такої продукції або її частини їх власникові або за його дорученням іншій особі.

Оскільки давальницька сировина є власністю замовника і при передачі її для переробки виконавцю право власності на неї до виконавця не переходить, то за операцією з передачі давальницької сировини виконавцю, а також при отриманні замовником готової продукції, податкові зобов’язання з ПДВ не нараховуються (лист ДФС від 16.02.2017 р. №3238/6/99-95-42-03-15).

Виконавець нараховує ПДВ на послуги з переробки давальницької сировини на загальних підставах за основною ставкою.

У бухобліку операції з монтажу гіпсокартону субпідрядником з матеріалів генпідрядника відображаються з урахуванням Методичних рекомендацій №573п. 26 Кореспонденції рахунків бухобліку операцій із запасами, наведеної в додатку 3 до Методичних рекомендацій №2 та Інструкції №291.

 

Зміст господарської операції

Бухгалтерський облік

Сума, грн

Дебет

Кредит

Сплачено аванс субпідряднику у розмірі 25% суми договору

371

311

120000,00

Відображено податковий кредит з ПДВ на підставі зареєстрованої в ЄРПН податкової накладної

641

644

20000,00

Відпущено зі складу запаси у переробку стороннім організаціям (субпідряднику для монтажу) на підставі накладної-вимоги
на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів
(ф. № М-11) без ПДВ

206

201

150000,00

Отримано від субпідрядника виконані підрядні роботи за Актом приймання виконаних будівельних робіт (примірна форма № КБ-2в)

23

631

400000,00

Відображено податковий кредит з ПДВ на підставі зареєстрованої в ЄРПН податкової накладної (80000 - 20000)

641

631

60000,00

Зараховано аванс

631

371

120000,00

Зараховано ПДВ

644

631

20000,00

Включено до прямих витрат використані субпідрядником будівельні матеріали, що були  надані для монтажу, на підставі Акту про витрату давальницьких матеріалів (ф. № М-23)

23

206

138000,00

Отримано залишки матеріалів від субпідрядника

підставі накладної-вимоги на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів (ф. № М-11) без ПДВ

201

206

12000,00

Сплачено субпідряднику за виконані роботи

631

311

360000,00

 

Нагадаємо, що відповідно до п. 4.1 Національного стандарту України (ДСТУ) із ціноутворення в будівництві, зокрема ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», система ціноутворення в будівництві базується на нормативно-розрахункових показниках і поточних цінах трудових та матеріально-технічних ресурсів. Нормативними показниками є ресурсні елементні кошторисні норми (РЕКН). На підставі цих норм і поточних цін на трудові та матеріально-технічні ресурси визначаються прямі витрати у вартості будівництва. Прямі витрати у вартості будівництва визначаються за Настановою щодо визначення прямих витрат у вартості будівництва ДСТУ-Н Б Д.1.1-2:2013.

Згідно з пп. 4.4.1 ДСТУ Б Д.1.1-2:2013 кошторисна вартість будівельних матеріалів, виробів та конструкцій у прямих витратах визначається на підставі нормативної потреби в них, розрахованої виходячи з обсягів робіт, передбачених проектною документацією, та відповідних поточних цін. Поточні ціни на матеріальні ресурси для будівництва визначає франко-приоб'єктний склад будівельного майданчика і на встановлену одиницю виміру враховують елементи вартості, що встановлені в пп. 4.4.2 ДСТУ Б Д.1.1-2:2013.

***

Читайте також:

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Поставка основного засобу резиденту за трьохстороннім договором, де платник-нерезидент: облік та оподаткування
    Підприємство уклало трьохсторонній договір на поставку автобусів дитячому садку, де платником є нерезидент. Оплата в євро. Перша частина оплати 10% - 02.01.2024 р., друга 90% - 14.02.2024 р. ПДВ у складі ціни. Поставка автобуса відбулася 15.02.2024 р. Який порядок відображення в обліку та складання ПН?
    27.03.202411
  • Як повернути ОЗ з рахунку 286 знову на рахунок 10?
    Підприємство у вересні 2021 р. прийняло рішення продати основні засоби (меблі). Активи було переведено до складу необоротних активів, утримуваних для продажу за найменшою з вартостей, зокрема, балансовою. У зв'язку з війною ці ОЗ не були продані. У 2024 р. прийнято рішення не продавати їх та продовжити використовувати у госпдіяльності. Скоригована балансова вартість (балансова вартість зменшена на суму амортизації, яка була б нарахована за період жовтень 2021 - грудень 2023 рр.) дорівнює нулю. За якою вартістю зараховувати об'єкт до складу основних засобів?
    26.03.202460
  • Облік компенсації за працевлаштування ВПО
    Які бухгалтерські проведення слід здійснити при компенсації роботодавцю за працевлаштування ВПО?
    26.03.202434
  • Чи збільшують первісну вартість ОЗ витрати на його монтаж на новому місці використання?
    Підприємство має об’єкт ОЗ, який використовувався в орендованому магазині. Після закінчення договору оренди, об'єкт ОЗ демонтований за старою адресою використання та переміщений в інший орендований магазин за іншою адресою. Для використання ОЗ за новою адресою підприємство понесло витрати на демонтаж за старою адресою та монтаж ОЗ на новому місці. Як обліковувати послуги демонтажу і монтажу старого (що уже був у використанні) об'єкту ОЗ за новою адресою? Чи можна збільшити первісну вартість ОЗ на суму витрат на його монтаж на новому місці?
    25.03.202442
  • Облік придбання ОЗ в кредит за програмою 5-7-9
    Підприємство придбаває обладнання, сплачуючи 30% коштів, а 70% сплачує банк за кредитним договором на 5 років за програмою 5-7-9. Частину відсотків за кредитом сплачує підприємство, а частину - держава. Обладнання ще не виготовлене. За договором, поставка буде на 71-й день від дати оплати, яка була 08.02.2024 р. Як відображати ці операції в бухобліку?
    21.03.202442