• Посилання скопійовано

Заміна радіатора опалення в орендованому приміщенні: відображення в бухобліку

Підприємство замінило радіатор опалення в орендованому приміщенні. Вартість нового радіатора не перевищує 1 000 грн. Використання або утилізація старого радіатора не планується. Як обліковувати цю операцію?

По-перше, слід з’ясувати умови договору оренди приміщення щодо його поточного ремонту. Якщо у договорі передбачено поточний ремонт за рахунок орендаря, то витрати на заміну радіатора відносяться до статті «Витрати на поточний ремонт орендованого приміщення». Якщо у договорі порядок ремонту орендованого приміщення не передбачено взагалі, то витрати на заміну радіатора можна віднести до статті «Витрати на оренду та утримання приміщень». Назви статей умовні, вони можуть застосовуватися на розсуд підприємства.

Вибір витратного рахунку буде залежати від того, з якою метою використовується приміщення:

  • Якщо це виробниче приміщення, то дебетується рахунок 23 або 91;
  • Якщо це адміністративне приміщення, то дебетується рахунок 92;
  • Якщо приміщення використовується з метою збуту - то дебетується рахунок 93;
  • Якщо приміщення використовується з іншою метою, ніж перелічені вище, то дебетується рахунок 949.

По-друге, новий радіатор слід оприбуткувати на рахунок обліку запасів 20. Автор рекомендує оприбуткувати його на субрахунок 207 «Запасні частини», на якому ведеться облік придбаних чи виготовлених запасних частин, готових деталей, вузлів, агрегатів, які використовуються для проведення ремонтів, заміни зношених частин машин, обладнання, транспортних засобів, інструменту, а також автомобільних шин у запасі та обороті.

Таким чином, бухгалтерський запис буде таким: Дт 23, 91-94, Кт 207.

Коригування фінрезультату з метою оподаткування в даному випадку не передбачено. Право на податковий кредит з ПДВ визнається у загальному порядку.

 

Документальне оформлення

Працівник, який відповідає за утримання цього приміщення в належному стані, повинен скласти доповідну записку керівнику підприємства, у якій буде викладено суть проблеми: вихід з ладу старого радіатора та необхідність його заміни на новий.

На підставі цієї записки керівник видає наказ про закупівлю та встановлення нового радиатора на заміну старому.

Операція заміни радіатора оформлюється актом. Затвердженої форми такого акту немає, тож він складається за вільною формою з урахуванням вимог ст. 9 Закону про бухоблік та п. 2.4 Положення №88. Обов’язку утилізувати старий радіатор законодавством не передбачено.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік безоплатно отриманого акційного товару
    Підприємство в рамках акції отримало від постачальника товар з нульовою вартістю для подальшого продажу. Як коректно оприбуткувати такий безоплатно отриманий товар у бухгалтерському обліку? Як відобразити в бухобліку його подальшу реалізацію?
    03.07.202514
  • Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    На територію України були ввезені інструменти від постачальника-нерезидента в режимі тимчасового ввезення на 3 місяці та сплачено 12% при розмитненні. На сьогодні переведено інструменти з режиму тимчасового ввезення в режим імпорту. При імпорті сплатили суму ПДВ за вирахуванням %, які було сплачено в режимі тимчасового ввезення та проценти за користування податковою пільгою (код митних платежів 057 ). Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    01.07.202529
  • Імпорт за договором комісії: які витрати включати до собівартості?
    Товари імпортуються за договором комісії. В звіті комісіонера зазначено такі витрати до початку імпорту: висновок експертизи, дозвіл на імпорт, комісія банку, витрати на доставку документів за кордон. В момент імпорту: дозвіл на імпорт, висновок експертизи , послуги транспортування, пломбування і комісія банку, окрім того - комісійна винагорода комісіонеру. Чи всі ці витрати можна віднести на собівартість товару як додаткові витрати?
    30.06.2025227
  • Як орендарю списати ОЗ, знищені внаслідок влучання шахеда?
    ТОВ орендує офісне приміщення. У приміщення влучив шахед. Унаслідок цього зруйновано стіни, перекриття між поверхами, вибито вікна та пошкоджено двері. ТОВ-орендар втратило власну комп’ютерну техніку, меблі та обладнання. Як списати знищені основні засоби?
    30.06.2025686
  • Які суми коштів з держбюджету відображати в рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва?
    У рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва слід зазначати суми одержаних з держбюджету коштів фінансової підтримки. Які саме суми слід там відображати, бо в податковій службі отримали відповідь, що зараз цей рядок взагалі не заповнюється?
    30.06.202542