• Посилання скопійовано

Як списати поворотну тару з балансу підприємства?

Підприємство надало покупцю при постачанні товарів поворотну тару (із заставною вартістю, яка не була внесена коштами). Тару не було повернено протягом 12 місяців. Як списати тару з балансу? Які податкові наслідки?

Бухоблік списання зворотної тари

Оскільки договором визначено, що така тара має заставну вартість, відповідно у разі не повернення такої тари покупцем у відповідний строк (який встановлено договором!), постачальник в обліку відображає списання такої тари з балансу і одночасно нараховує зобов’язання покупця у розмірі такої заставної вартості.

При цьому списання тари призводить до зменшення активів, а отже, вартість тари потрапляє до витрат підприємства. Нарахування зобов’язань покупця щодо відшкодування вартості тари своєю чергою призведе до виникнення доходу від такого відшкодування.

Згідно з Інструкцією №291 на субрахунку 943 "Собівартість реалізованих виробничих запасів" ведеться облік собівартості реалізованих виробничих запасів (сировини, матеріалів, відходів тощо) і необоротних активів та груп вибуття, утримуваних для продажу.

Зокрема, в бухобліку такі операції відображаються записами:

  • Дт 943 Кт 284 (22, 115).

При цьому, якщо зворотна тара обліковується на рахунку 115, додатково списується нарахована амортизація записом Дт 132 Кт 115).

  • Дт 377 Кт 715 «Одержані штрафи, пені, неустойки».

Якщо в подальшому таку заборгованість не буде сплачено, вона може бути списана з обліку підприємства (детальніше про це тут).

 

ПДВ

Відповідно до пп. 14.1.191 ПКУ постачання товарів - будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду.

При цьому, сума нарахованого зобов'язання у розмірі заставної вартості фактично є нарахуванням компенсації вартості такої тари. Таким чином, підприємство нараховує ПЗ з ПДВ на такого покупця у розмірі заставної тари, але не менше, ніж база оподаткування, визначена в абз. 2 п. 188.1 ПКУ.

 

Податок на прибуток

Відповідно до пп. 134.1.1 ПКУ, об’єкт оподаткування податком на прибуток визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінрезультату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінзвітності підприємства відповідно до НП(С)БО або МСФЗ, на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ.

При цьому, ПКУ не передбачено коригувань фінрезультату за операціями із списання запасів або МНМА. Відповідно такі операції впливають на фінрезультат за правилами бухобліку, що наведено вище.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Горбовцов Станіслав

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Запасні частини для комп'ютера: як відобразити в обліку?
    Який бухгалтерський облік та порядок списання придбаних запасних частин (фільтри, блоки живлення), призначених для ремонту та обслуговування комп'ютерної техніки підприємства?
    31.10.202519
  • Визнаємо заборгованість безнадійною за неоплачений експор: що в обліку та як оподаткувати?
    ТОВ (платник податку на прибуток застосовує різниці, ПДВ) експортувало зерно нерезиденту. Ставка ПДВ - 0%. Товар оплачено частково. На борг нараховано резерв сумнівних боргів (РСБ). Як вплине списання даної заборгованості на податок на прибуток та ПДВ?
    31.10.202511
  • Проєкт закрито, а залишки ТМЦ є: чи можна віднести до витрат?
    БО придбаває багато канцелярії та інших витратних матеріалів в рамках навчального проєкту для дітей. Проєкт закінчився, проте лишилися ножиці, підставки, книги, дитячі ігри тощо. Чи можна списувати витрати і такі матеріали по мірі їх передачі на навчальну локацію (не підрозділ) або після закриття проєкту?
    31.10.202534
  • Облік та списання дизельного палива для генератора підприємства
    Якими первинними документами правильно оформити списання дизельного палива, використаного для роботи генератора під час аварійних відключень електроенергії? Як відображається облік такого палива на бухгалтерських рахунках підприємства, зокрема, його придбання, зберігання та безпосереднє використання?
    31.10.202553
  • Як списати відсутні основні засоби?
    Яка коректна бухгалтерська та податкова процедура для списання з балансу основних засобів, які фактично відсутні на підприємстві (наприклад, викрадені, знищені або втрачені), але досі обліковуються?
    31.10.2025317