• Посилання скопійовано

Як списати поворотну тару з балансу підприємства?

Підприємство надало покупцю при постачанні товарів поворотну тару (із заставною вартістю, яка не була внесена коштами). Тару не було повернено протягом 12 місяців. Як списати тару з балансу? Які податкові наслідки?

Бухоблік списання зворотної тари

Оскільки договором визначено, що така тара має заставну вартість, відповідно у разі не повернення такої тари покупцем у відповідний строк (який встановлено договором!), постачальник в обліку відображає списання такої тари з балансу і одночасно нараховує зобов’язання покупця у розмірі такої заставної вартості.

При цьому списання тари призводить до зменшення активів, а отже, вартість тари потрапляє до витрат підприємства. Нарахування зобов’язань покупця щодо відшкодування вартості тари своєю чергою призведе до виникнення доходу від такого відшкодування.

Згідно з Інструкцією №291 на субрахунку 943 "Собівартість реалізованих виробничих запасів" ведеться облік собівартості реалізованих виробничих запасів (сировини, матеріалів, відходів тощо) і необоротних активів та груп вибуття, утримуваних для продажу.

Зокрема, в бухобліку такі операції відображаються записами:

  • Дт 943 Кт 284 (22, 115).

При цьому, якщо зворотна тара обліковується на рахунку 115, додатково списується нарахована амортизація записом Дт 132 Кт 115).

  • Дт 377 Кт 715 «Одержані штрафи, пені, неустойки».

Якщо в подальшому таку заборгованість не буде сплачено, вона може бути списана з обліку підприємства (детальніше про це тут).

 

ПДВ

Відповідно до пп. 14.1.191 ПКУ постачання товарів - будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду.

При цьому, сума нарахованого зобов'язання у розмірі заставної вартості фактично є нарахуванням компенсації вартості такої тари. Таким чином, підприємство нараховує ПЗ з ПДВ на такого покупця у розмірі заставної тари, але не менше, ніж база оподаткування, визначена в абз. 2 п. 188.1 ПКУ.

 

Податок на прибуток

Відповідно до пп. 134.1.1 ПКУ, об’єкт оподаткування податком на прибуток визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінрезультату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінзвітності підприємства відповідно до НП(С)БО або МСФЗ, на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ.

При цьому, ПКУ не передбачено коригувань фінрезультату за операціями із списання запасів або МНМА. Відповідно такі операції впливають на фінрезультат за правилами бухобліку, що наведено вище.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    Сьогодні 11:0335
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202547
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202533
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025245
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554