• Посилання скопійовано

МНМА використовуються в неоподатковуваних операціях: як їх списати?

Підприємство в січні 2018 р. придбало офісний стілець з ПДВ. Амортизація нараховувалася за методом «100%». Підприємство здійснює неоподатковувані операції та оподатковувані операції, частка яких 0.01%. Також нараховано ПЗ з ПДВ. Чи потрібно нараховувати ПЗ з ПДВ у разі списання таких МНМА?

За загальним правилом при списанні МНМА податківці наполягають (підкатегорія 101.04, «ЗІР»), що такі МНМА не можуть бути використані у межах госпдіяльності платника податку.

Отже, при списанні МНМА, придбаних з ПДВ для використання в оподатковуваних операціях, (для списання МНМА, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, – у разі, якщо під час такого придбання суми податку були включені до складу податкового кредиту), податкові зобов’язання з ПДВ на підставі п. 198.5 ПКУ:

  • нараховуються, якщо вартість таких МНМА не включається до вартості іншої готової продукції, операції з постачання якої підлягають оподаткуванню;
  • не нараховуються, якщо вартість таких МНМА включається до вартості іншої готової продукції, операції з постачання якої підлягають оподаткуванню.

Проте в даному випадку нараховувати ПЗ з ПДВ не потрібно і ось чому. Оскільки у разі здійснення операцій відповідно до п. 198.5 ПКУ база оподаткування за необоротними активами визначається виходячи з балансової (залишкової) вартості, яка склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів – виходячи із звичайної ціни).

Зважаючи на те, що амортизація згідно з умовами запитання нараховувалася за методом «100%», відповідно на дату списання балансова вартість таких МНМА становить 0%, тож  база для нарахування ПДВ при їх ліквідації відсутня.

 

Документальне оформлення списання МНМА

Відповідно до п. 5.2.2 П(С)БО 7 МНМА відноситься до складу основних засобів з метою бухобліку.

Зокрема, списання основних засобів на приватних підприємствах може бути оформлено Актом списання основних засобів, за типовою формою №ОЗ-3, затвердженою наказом Мінстату №352. При цьому, обов’язок дотримання саме такої форми встановлено лише для бюджетних підприємства, але при цьому варто пам’ятати, що такий акт повинен містити всі обов’язкові реквізити первинних документів, зазначених у ст. 9 Закону про бухоблік.

Акт складається у двох примірниках комісією, призначеною керівником підприємства, та затверджується керівником підприємства або особою, на те уповноваженою. Перший примірник акту передають до бухгалтерії, другий залишається в особи, відповідальної за зберігання основних засобів, та є підставою для здачі на склад запчастин, які залишилися у результаті їх списання, а також матеріалів, металобрухту тощо.

 

Бухоблік списання МНМА

У випадку, якщо підприємство застосовує метод нарахування амортизації «100% у місяці введення в експлуатацію» при списанні таких МНМА в бухобліку виникне запис: Дт субрахунку 132 «Знос інших необоротних матеріальних активів» та Кт рахунку 11.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Горбовцов Станіслав

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік придбання мобільного захисного укриття (модульної споруди)
    Як слід класифікувати та відображати в бухгалтерському обліку придбання підприємством мобільного (модульного) захисного укриття (бетонної споруди), призначеного для захисту працівників, та який порядок відображення його вартості у податковому обліку з податку на прибуток?
    Сьогодні 10:1016
  • Підтвердження витрат ТОВ на основі електронного акта від ФОП, отриманого електронною поштою
    Чи є електронний акт виконаних робіт, отриманий ТОВ (на загальній системі оподаткування) електронною поштою від ФОПа в архівному файлі та підписаний лише кваліфікованим електронним підписом (КЕП) ФОП, належним первинним документом для підтвердження витрат у податковому та бухгалтерському обліку? Яким чином ТОВ має оформити зустрічний підпис такого акта?
    Сьогодні 07:5743
  • Неповернена поворотна фінансова допомога: що в обліку?
    Підприємство отримало поворотну фіндопомогу за договором на 6 місяців. Після закінчення терміну дії договору допомога не була повернена, і договір не продовжувався. В якому податковому (звітному) періоді суму неповерненої допомоги слід включити до складу доходу платника податку: негайно (у місяці закінчення договору) чи після спливу строку позовної давності?
    28.10.202573
  • Бухоблік заміни двигуна в основному засобі: ремонт чи поліпшення?
    Як у бухобліку відобразити операції із заміни несправного двигуна (як частини виробничої лінії, що є основним засобом) на новий? Чи класифікується ця заміна як ремонт чи поліпшення і як обліковувати витрати на придбання нового двигуна та вартість ремонту старого (у разі його подальшого використання)?
    28.10.202556
  • Визначення балансової вартості частини нежитлового приміщення для продажу
    Юрособа – платник ПДВ на загальній системі придбала у 2022 році нежитлове приміщення за єдиною ціною. Приміщення функціонально поділене на складську та торговельну частини, але окрема вартість цих частин у документах відсутня. Як коректно розділити загальну балансову вартість придбаного об'єкта та визначити балансову вартість (первісну вартість) його частини (200 кв. м), що планується до продажу, для цілей бухгалтерського та податкового обліку?
    28.10.202537