• Посилання скопійовано

МНМА використовуються в неоподатковуваних операціях: як їх списати?

Підприємство в січні 2018 р. придбало офісний стілець з ПДВ. Амортизація нараховувалася за методом «100%». Підприємство здійснює неоподатковувані операції та оподатковувані операції, частка яких 0.01%. Також нараховано ПЗ з ПДВ. Чи потрібно нараховувати ПЗ з ПДВ у разі списання таких МНМА?

За загальним правилом при списанні МНМА податківці наполягають (підкатегорія 101.04, «ЗІР»), що такі МНМА не можуть бути використані у межах госпдіяльності платника податку.

Отже, при списанні МНМА, придбаних з ПДВ для використання в оподатковуваних операціях, (для списання МНМА, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, – у разі, якщо під час такого придбання суми податку були включені до складу податкового кредиту), податкові зобов’язання з ПДВ на підставі п. 198.5 ПКУ:

  • нараховуються, якщо вартість таких МНМА не включається до вартості іншої готової продукції, операції з постачання якої підлягають оподаткуванню;
  • не нараховуються, якщо вартість таких МНМА включається до вартості іншої готової продукції, операції з постачання якої підлягають оподаткуванню.

Проте в даному випадку нараховувати ПЗ з ПДВ не потрібно і ось чому. Оскільки у разі здійснення операцій відповідно до п. 198.5 ПКУ база оподаткування за необоротними активами визначається виходячи з балансової (залишкової) вартості, яка склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів – виходячи із звичайної ціни).

Зважаючи на те, що амортизація згідно з умовами запитання нараховувалася за методом «100%», відповідно на дату списання балансова вартість таких МНМА становить 0%, тож  база для нарахування ПДВ при їх ліквідації відсутня.

 

Документальне оформлення списання МНМА

Відповідно до п. 5.2.2 П(С)БО 7 МНМА відноситься до складу основних засобів з метою бухобліку.

Зокрема, списання основних засобів на приватних підприємствах може бути оформлено Актом списання основних засобів, за типовою формою №ОЗ-3, затвердженою наказом Мінстату №352. При цьому, обов’язок дотримання саме такої форми встановлено лише для бюджетних підприємства, але при цьому варто пам’ятати, що такий акт повинен містити всі обов’язкові реквізити первинних документів, зазначених у ст. 9 Закону про бухоблік.

Акт складається у двох примірниках комісією, призначеною керівником підприємства, та затверджується керівником підприємства або особою, на те уповноваженою. Перший примірник акту передають до бухгалтерії, другий залишається в особи, відповідальної за зберігання основних засобів, та є підставою для здачі на склад запчастин, які залишилися у результаті їх списання, а також матеріалів, металобрухту тощо.

 

Бухоблік списання МНМА

У випадку, якщо підприємство застосовує метод нарахування амортизації «100% у місяці введення в експлуатацію» при списанні таких МНМА в бухобліку виникне запис: Дт субрахунку 132 «Знос інших необоротних матеріальних активів» та Кт рахунку 11.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Формулювання в Акті на списання та безоплатну передачу комп’ютерної техніки
    Комунальне підприємство має на балансі повністю замортизовану та морально застарілу комп’ютерну техніку. За рішенням засновника (місцевої ради) ця техніка буде або списана з балансу, або безоплатно передана іншому підприємству. Яке обґрунтування писати в актах на списання, на передачу?
    21.11.202413
  • Як привести у відповідність показники рівнемірів-лічильників з даними бухобліку пального?
    Підприємство є платником акцизного податку, має ліцензію на зберігання пального (дизпаливо) виключно для власного споживання у своїй виробничій діяльності. В результаті інвентаризації виявлені розбіжності між даними бухобліку та даними рівнемірів – лічильників на акцизних складах підприємства. Як привести у відповідність дані бухобліку з показниками витратомірів-лічильників? Якими документами оформити?
    20.11.202421
  • Виготовлення та безоплатна передача продукції ЗСУ за благодійні кошти
    Підприємство на загальній системі оподаткування отримало кошти благодійної допомоги, за які виготовило запчастини для БПЛА (що є видом діяльності підприємства), і передало безоплатно військовій частині за актом приймання-передачі. Як обліковувати благодійну допомогу та безоплатну передачу запчастин?
    19.11.202426
  • Бухоблік «держдивідендів» у комунальному підприємстві
    Комунальне підприємство виплачує частину чистого прибутку засновнику – міськраді. Який порядок відображення в бухобліку комунального підприємства?
    15.11.202413
  • Що робити з активом утримуваним для продажу, коли минув рік?
    На балансі компанії на рахунку 286 обліковується об'єкт нерухомості, який було придбано шляхом реалізації права заставоутримувача. Підприємство здійснило оцінку майна. Результат - необхідність дооцінки. В найближчий рік об'єкт реалізовувати не планується. Як відобразити дооцінку об'єкта? Які податкові наслідки?
    14.11.202442