• Посилання скопійовано

Вихід учасника з ТОВ: відображення в бухобліку

Як в бухобліку відображається вихід одного з засновника ТОВ, частка в статутному капіталі якого складає 10%? Що робити з часткою статутного капіталу, яка була внесена даними засновником. Які бухгалтерські проведення?

Відповідно до норм ч. 1 ст. 88 ГКУ, п. 3 ч. 1 ст. 116 ЦКУ та п. «в» ст. 10 Закону про госптовариства наразі будь-який учасник товариства може вийти з нього без будь-яких дозволів. Для цього учасник ТОВ не пізніше ніж за 3 місяці має попередити Товариство про свій вихід, направивши йому відповідну письмову заяву (ч. 1 ст. 148 ЦКУ).

Учасник може розраховувати на (ч. 2 ст. 148 ЦКУ, ст. 54 Закону про госптовариства):

а) вартість частини майна Товариства пропорційно його частці в статутному капіталі;

б) частину прибутку, отриманого Товариством у році виходу такого учасника до дати виходу.

Вихід учасника з ТОВ в основному призводить до зменшення статутного капіталу ТОВ. Тому розглянемо саме цю ситуацію. Якщо обрано цей варіант, тоді будуть такі проведення:

  • Дт 452 Кт 672 - відображено заборгованість перед учасником, який вийшов із ТОВ, у сумі виплати, що йому належить;
  • Дт 401 Кт452 - відображено зменшення СК;
  • Дт 452 Кт 442 - відображено різницю між сумою вкладу до СК і виплатою, яка належить учасникові; 
  • Дт 672 Кт 311 – перераховано кошти учасникові.

Детально ці проведення із числовим прикладом ми розглядали тут>>

Також можливі й інші варіанти:

  • пропорційно розподілити частку учасника, який вийшов, у статутному капіталі між учасниками, які залишилися. Облік у цьому разі буде аналогічний до ситуації у разі виключення учасника з ТОВ й такого ж розподілу його частки між іншими учасниками. Детально про такий облік ми писали тут>>
  • учасник оплатно чи безоплатно передає свою частку новому учаснику. Про облік операції із дарування частки у статутному капіталі ТОВ ми писали тут>> 

Про те як та на яку дату розраховується частка учасника при його виході ми писали тут>> 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Катерина Калашян

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    Сьогодні 11:0334
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202547
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202533
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025245
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554