• Посилання скопійовано

Нюанси бухобліку операцій за тристороннім договором

Підприємство А отримало від підприємства Б послуги вартістю 100 грн. Згідно з договором доручення оплату за надані послуги постачальнику здійснює підприємство В . Як відобразити таку операцію в бухобліку, враховуючи, що всі сторони є платниками ПДВ?

ПДВ

Згідно з п. 185.1 ПКУ об'єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку, зокрема з постачання товарів та послуг, місце постачання яких визначено на території України.

Податківці неодноразово надавали роз’яснення (зокрема, тут), що у випадку, якщо оплату за товар здійснює третя особа, податкова накладна складається саме на особу, яка є отримувачем (покупцем) таких товарів, незалежно від того хто здійснює оплату.

Таким чином, підприємство Б на дату першої події (або надання послуги підприємству А, або отримання оплати від підприємства В) складає податкову накладну саме на підприємство А, оскільки воно безпосередньо є покупцем таких товарів.

Підприємство В за такою оплатою права на податковий кредит не отримує і ПДВ не нараховує.

При цьому, якщо в подальшому підприємство А сплачує підприємству В грошовими коштами, ПДВ не виникає (оскільки не виникає об’єкта оподаткування ПДВ).

 

Бухоблік у отримувача послуг – підприємства А

Бухгалтерські записи у отримувача послуг виглядають так:

Операція

Дт

Кт

Сума

1

Отримано послуги від постачальника

23, 91-94 (рахунок витрат в залежності від напрямку використання послуги)

631

83,33

2

За наявності зареєстрованої ПН відображається податковий кредит

641

631

16,67

3

За договором поруки відображено заміну кредитора

631

685/Підприємство В

100,00

4

Погашення заборгованості перед підприємством В

685/Підприємство В

311

100,00

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    Сьогодні 11:0326
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202546
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202531
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025243
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554