Документальне оформлення
Згідно з п. 1 ст. 9 Закону про бухоблік, підставою для бухобліку господарських операцій є первинні документи. При цьому первинними документами є документи, що мають всі обов’язкові реквізити первинних документів:
- назву документа (форми);
- дату складання;
- назву підприємства, від імені якого складено документ;
- зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;
- посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;
- особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
При цьому, законодавчо не зазначено, якими саме документами підприємство повинно підтверджувати ті чи інші понесені витрати, головна вимога – щоб такий документ мав всі обов’язкові реквізити.
Зокрема, про первинні документи щодо списання палива ми писали тут та тут>>
Облік витрат
Господарська діяльність - діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами (14.1.36 ПКУ).
При цьому, як повернення порожнього вантажного автомобіля з місця доставки до місця його постійного перебування, так і витрати на буксування та ремонт технічно несправного авто, підпадають під визначення витрат, що пов’язані з господарською діяльністю підприємства, оскільки такі витрати цілком і повністю виникають у процесі звичайної господарської діяльності такого підприємства.
Згідно з п. 11 П(С)БО 16 до виробничої собівартості робіт чи послуг включаються:
- прямі матеріальні витрати;
- прямі витрати на оплату праці;
- інші прямі витрати;
- змінні загальновиробничі та постійні розподілені загальновиробничі витрати.
До складу прямих матеріальних витрат включається вартість сировини та основних матеріалів, що утворюють основу вироблюваної продукції, купівельних напівфабрикатів та комплектуючих виробів, допоміжних та інших матеріалів, які можуть бути безпосередньо віднесені до конкретного об'єкта витрат (п. 12 П(С)БО 16). Таким чином, витрати, пов’язані з поверненням порожнього автомобіля після рейсу включаються до складу прямих матеріальних витрат.
До складу загальновиробничих витрат, зокрема, включаються витрати на утримання, експлуатацію та ремонт, страхування, операційну оренду основних засобів, інших необоротних активів загальновиробничого призначення (п. 15.4 П(С)БО 16). Отже, витрати, пов’язані з несправністю автомобіля (в тому числі його буксування до місця проведення ремонту), включаються до складу загальновиробничих витрат.
Відповідно до зазначеного вище, як витрати пов’язані з поверненням порожнього авто, так і витрати пов’язані з буксуванням несправного авто, включаються до собівартості наданих послуг.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити