Перш за все в обліку підприємства слід відобразити ліквідацію ОЗ - старих складів.
На підставі акта на списання об’єкта ОЗ в бухобліку виконують такі дії:
- припиняють нараховувати амортизацію з місяця, наступного за місяцем ліквідації об’єкта ОЗ (п. 29 НП(С)БО 7);
- зменшують первісну вартість об’єкта ОЗ на суму накопиченого зносу (Дт 13 – Кт 10) та списують його залишкову вартість на інші витрати періоду, в якому відбулася ліквідація об’єкта ОЗ (Дт 976 – Кт 10);
- оприбутковують ТМЦ, утворені від ліквідації об’єкта ОЗ (Дт 20, 22, 28 – Кт 746): або за чистою вартістю реалізації (якщо підприємство планує їх продавати), або за ціною можливого використання (якщо підприємство планує використовувати їх у своїй господарській діяльності).
Що стосується витрат, пов’язаних з ліквідацією об’єкта ОЗ (зарплата, ЄСВ, послуги сторонніх організацій з демонтажу тощо) то зазвичай їх списують на інші витрати періоду (Дт 976 – Кт 66, 65, 631 тощо).
Але, у наведеній ситуації демонтаж старих складів здійснюється для того, щоб на їхньому місці збудувати нові приміщення (тобто відбувається розчищення та підготовка будівельного майданчика для нового будівництва). Тому такі витрати слід розглядати як складову частину вартості об’єкта будівництва, і вони потрібні для доведення такого об’єкта до стану, придатного для використання із запланованою метою (п. 8 НП(С)БО 7).
Тому витрати на знесення будівель слід відображати в обліку як капітальні інвестиції.
Згідно з пп. 49 Методичних рекомендацій №561, за підрядного способу виконання проектно-вишукувальних і будівельно-монтажних робіт вартість виконаних і оформлених в установленому порядку робіт відображають за дебетом рахунку обліку капітальних інвестицій у кореспонденції з рахунком обліку заборгованості підрядникам.
Отже, усі роботи, пов’язані з демонтажем будівлі, а також інші витрати, пов’язані із будівництвом (зарплата сторожа, вода, електроенергія тощо), а також земельний податок за землю під будівельним майданчиком будуть обліковувати за дебетом субрахунку 151 «Капітальне будівництво». Тобто робиться проводка: Дт 151 – Кт 66, 65, 64, 631 тощо.
Зарплата директора відноситься до адміністративних витрат (92 рахунок).
Щодо податку на нерухомість, то за старими будівлями його сплата припиняється з моменту внесення до Держреєстру прав на нерухоме майно інформації про їх ліквідацію. За нову будівлю цей податок потрібно буде сплачувати із моменту її реєстрації за підприємством у зазначеному Держреєстрі.
Висновки:
- Витрати на знесення старих будівель слід відображати в обліку як капітальні інвестиції. Сюди ж відносяться й інші витрати, пов’язані з будівництвом, та податок на землю;
- Зарплата директора відноситься до адміністративних витрат;
- Податок на нерухомість сплачується за старими будівлями - до моменту внесення до Держреєстру прав на нерухоме майно інформації про їх ліквідацію. За нову будівлю цей податок потрібно буде сплачувати із моменту її реєстрації за підприємством у зазначеному Держреєстрі.
Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!
Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс
Передплатити