• Посилання скопійовано

Куди в бухобліку віднести витрати на демонтаж старих будівель?

Підприємство вирішило знести складські приміщення, які раніше здавались в оренду, і побудувати на їх місці торгове приміщення. Демонтаж та будівництво здійснює підрядна організація. На який рахунок бухобліку відносити витрати на демонтаж, а також поточні витрати: зарплата сторожів (охороняють будівельний майданчик), зарплата директора, електроенергія, вода (використовуються на будівельному майданчику), податки на землю, нерухомість? Іншої діяльності підприємство не здійснює

Перш за все в обліку підприємства слід відобразити ліквідацію ОЗ - старих складів.

На підставі акта на списання об’єкта ОЗ в бухобліку виконують такі дії:

  • припиняють нараховувати амортизацію з місяця, наступного за місяцем ліквідації об’єкта ОЗ (п. 29 НП(С)БО 7);
  • зменшують первісну вартість об’єкта ОЗ на суму накопиченого зносу (Дт 13 – Кт 10) та списують його залишкову вартість на інші витрати періоду, в якому відбулася ліквідація об’єкта ОЗ (Дт 976 – Кт 10);
  • оприбутковують ТМЦ, утворені від ліквідації об’єкта ОЗ (Дт 20, 22, 28 – Кт 746): або за чистою вартістю реалізації (якщо підприємство планує їх продавати), або за ціною можливого використання (якщо підприємство планує використовувати їх у своїй господарській діяльності).

Що стосується витрат, пов’язаних з ліквідацією об’єкта ОЗ (зарплата, ЄСВ, послуги сторонніх організацій з демонтажу тощо) то зазвичай їх списують на інші витрати періоду (Дт 976 – Кт 66, 65, 631 тощо).

Але, у наведеній ситуації демонтаж старих складів здійснюється для того, щоб на їхньому місці збудувати нові приміщення (тобто відбувається розчищення та підготовка будівельного майданчика для нового будівництва). Тому такі витрати слід розглядати як складову частину вартості об’єкта будівництва, і вони потрібні для доведення такого об’єкта до стану, придатного для використання із запланованою метою (п. 8 НП(С)БО 7).

Тому витрати на знесення будівель слід відображати в обліку як капітальні інвестиції.

Згідно з пп. 49 Методичних рекомендацій №561, за підрядного способу виконання проектно-вишукувальних і будівельно-монтажних робіт вартість виконаних і оформлених в установленому порядку робіт відображають за дебетом рахунку обліку капітальних інвестицій у кореспонденції з рахунком обліку заборгованості підрядникам.

Отже, усі роботи, пов’язані з демонтажем будівлі, а також інші витрати, пов’язані із будівництвом (зарплата сторожа, вода, електроенергія тощо), а також земельний податок за землю під будівельним майданчиком будуть обліковувати за дебетом субрахунку 151 «Капітальне будівництво». Тобто робиться проводка: Дт 151 – Кт 66, 65, 64, 631 тощо.

Зарплата директора відноситься до адміністративних витрат (92 рахунок).

Щодо податку на нерухомість, то за старими будівлями його сплата припиняється з моменту внесення до Держреєстру прав на нерухоме майно інформації про їх ліквідацію. За нову будівлю цей податок потрібно буде сплачувати із моменту її реєстрації за підприємством у зазначеному Держреєстрі. 

Висновки:

  • Витрати на знесення старих будівель слід відображати в обліку як капітальні інвестиції. Сюди ж відносяться й інші витрати, пов’язані з будівництвом, та податок на землю;
  • Зарплата директора відноситься до адміністративних витрат; 
  • Податок на нерухомість сплачується за старими будівлями - до моменту внесення до Держреєстру прав на нерухоме майно інформації про їх ліквідацію. За нову будівлю цей податок потрібно буде сплачувати із моменту її реєстрації за підприємством у зазначеному Держреєстрі. 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Іваненко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухоблік та дисконтування довгострокової поворотної фінансової допомоги
    Підприємство отримало довгострокову поворотну фінансову допомогу (ПФД) на суму 1 000 000 грн терміном на 10 років. Як розрахувати суму дисконту згідно з вимогами НП(С)БО та якими бухгалтерськими записами відобразити операцію отримання та дисконтування зобов'язання за цією ПФД?
    14.11.202555
  • Бухгалтерські проведення при виконанні робіт з фарбування
    Які бухгалтерські проведення застосовуються для відображення операцій з виконання робіт з фарбування металовиробів, за умови, що придбана фарба обліковується на Рахунку 28 "Товари"?
    14.11.202537
  • Повернення ПДВ від іноземного постачальника: що в обліку?
    ТОВ (платник податку на прибуток та ПДВ) займається міжнародними вантажними перевезеннями. Оплату за дороги (автобан) здійснює у валюті зі свого разрахункового рахунку. Зараз компанія, якій оплачуються дані послуги, повертає суму сплаченого ПДВ. Як таку операцію показати в бухобліку?
    13.11.202519
  • Облік товару: від пачок до штук за одним кодом УКТ ЗЕД
    Підприємство оприбуткувало товар у пачках по 1000 штук у кожній (загалом 1 пачка = 3 одиниці товару, всього - 3000 одиниць). Реалізація планується поштучно. Як правильно відобразити в обліку та звітності перехід від пачок до штук за одним кодом УКТ ЗЕД, щоб уникнути розбіжностей при перевірці податковими органами?
    13.11.202541
  • Списання в бухобліку асфальтобетонного покриття
    Яка коректна методика бухгалтерського обліку та документальне оформлення списання (вибуття/ліквідації) асфальтобетонного покриття (дороги, майданчика), яке обліковується як об'єкт основних засобів відповідно до вимог НП(С)БО?
    13.11.202544