• Посилання скопійовано

Витрати на розробку програмного забезпечення – нематеріальний актив

Підприємство уклало договір на надання послуг з розробки та доопрацювання програмного забезпечення, за допомогою якого надається доступ до веб-сайту. За умовами договору до підприємства переходить право власності на таке програмне забезпечення. Як обліковувати витрати?

Нематеріальні активи — право власності на результати інтелектуальної діяльності, у т. ч. промислової власності, а також інші аналогічні права, визнані об'єктом права власності (інтелектуальної власності), право користування майном та майновими правами платника податку в установленому законодавством порядку, у т. ч. набуті в установленому законодавством порядку права користування природними ресурсами, майном та майновими правами (пп. 14.1.120 ПКУ).

Згідно з п. 4 П(С)БО 8, нематеріальний актив — немонетарний актив, який не має матеріальної форми та може бути ідентифікований.

До нематеріальних активів, враховуючи п. 4 та 6 П(С)БО 8, може бути віднесено актив із такими ознаками:

  • актив не має матеріальної форми;
  • може бути ідентифікований (підприємство здійснює його контроль);
  • є імовірність одержання майбутніх економічних вигід;
  • вартість може бути достовірно визначена.

Отже, придбані за договором послуги мають бути ідентифіковані як витрати на створення нематеріального активу з подальшим його введенням в експлуатацію та нарахуванням амортизації.

Бухоблік отриманих послуг виглядатиме так:

  1. Витрати на придбання (створення та удосконалення) об'єктів НА відображають на субрахунку 154 «Придбання (створення) нематеріальних активів» з кредитом субрахунку 631;
  2. Введення в експлуатацію програмного забезпечення в бухобліку відображається за дебетом субрахунка 127 «Інші нематеріальні активи» у кореспонденції з субрахунком 154, на якому відображаються витрати підприємства на придбання або створення власними силами такого активу;
  3. Нарахування амортизації НА відображається за кредитом субрахунка 133 «Накопичена амортизація нематеріальних активів»  у кореспонденції з субрахунком витрат.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Іноземний банк повернув платіж у валюті: як відобразити в обліку?
    У підприємства за контрактом з нерезидентом оплата за товар здійснюється після отримання товару. Підприємство провело оплату за раніше отриманий товар, але іноземний банк не зарахував платіж постачальнику і повернув валюту платнику. Одразу після повернення валюта була продана банком. Як все це відобразити в обліку?
    Сьогодні 10:135
  • Бухгалтерський облік гарантійного та реєстраційного внеску
    Підприємство приймає участь в декількох аукціонах щодо оренди та придбання нерухомості державної та комунальної власності. Як відобразити в обліку сплату реєстраційного та гарантійного внеску?
    26.04.202419
  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024181
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.2024589
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202431