• Посилання скопійовано

Яким критеріям у 2018 р. відповідає комунальне підприємство згідно з змінами до Закону про бухоблік?

Яким критеріям у 2018 р. відповідає комунальне підприємство згідно з змінами до Закону про бухоблік, якщо станом на 31.12.2017 р. балансова вартість активів становить 40 млн грн, чистий дохід 140 млн грн, а середня кількість працівників 240 осіб? Коли ці критерії потрібно застосовувати для складання фінзвітності за 2018 р.?

Для цілей Закону про бухоблік підприємства (крім бюджетних установ) можуть належати до мікропідприємств, малих, середніх або великих підприємств.

Категорії підприємств визначаються за показниками, які на дату складання річної фінансової звітності за рік, що передує звітному, відповідають щонайменше двом критеріям, встановленим ч. 2 ст. 2 Закону про бухоблік.

Для визначення відповідності критеріям, встановленим у євро, застосовується офіційний курс гривні щодо іноземних валют (середній за період), розрахований на підставі курсів Нацбанку, що встановлювалися для євро протягом відповідного року.

НБУ визначає офіційний середній курс валют за певний період.

Курс валют, визначений НБУ, можна переглянути тут у файлі «Офіційний курс гривні до іноземних валют (середній за період)». За цими даними, офіційний курс гривні щодо іноземних валют, середній за 2017 рік - 3000,42 грн/100 євро. 

Визначимо фактичні критерії комунального підприємства, що розглядається:

  • балансова вартість активів – 1,3 млн євро;
  • чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) – 4,7 млн євро;
  • середня кількість працівників – до 240 осіб.

Оскільки ці критерії значно перевищують критерії, встановлені для мікропідприємств, порівняємо їх з критеріями для малих та середніх підприємств у таблиці.

Таблиця

Критерії відповідності

Підприємство, що розглядається (фактичні)

Для малих підприємств

Для середніх підприємств

Балансова вартість активів

1,3 млн євро

до 4 млн євро

до 20 млн євро

Чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг)

4,7 млн євро

до 8 млн євро

до 40 млн євро

Середня кількість працівників

240 осіб

до 50 осіб

до 250 осіб

Виходячи з таблиці, комунальне підприємство у 2018 році належить до малих підприємств, оскільки відповідає двом критеріям та не належать до середніх через те, що відповідає лише одному критерію щодо середньої кількості працівників.

 

Частиною 3 ст. 11 Закону про бухоблік, визначено, що для малих підприємств, крім тих, що зобов'язані складати фінансову звітність за міжнародними стандартами (далі – МСФЗ), встановлюється скорочена за показниками фінансова звітність у складі балансу та звіту про фінансові результати.

Звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік. Проміжна фінансова звітність складається за результатами першого кварталу, першого півріччя, дев'яти місяців. Крім того, відповідно до облікової політики підприємства фінансова звітність може складатися за інші періоди (ч. 1 ст. 13 Закону про бухоблік).

Щодо застосування МСФЗ Мінфін у листі від 29.12.2017 р. №35210-06-5/37175 повідомляє, що з урахуванням змін, внесених до Закону про бухоблік для складання фінансової звітності та консолідованої фінансової звітності МСФЗ застосовують:

  • обов'язково – підприємства, що становлять суспільний інтерес (підприємства - емітенти цінних паперів, цінні папери яких допущені до біржових торгів, банки, страховики, недержавні пенсійні фонди, інші фінансові установи (крім інших фінансових установ та недержавних пенсійних фондів, що належать до мікропідприємств та малих підприємств) та підприємства, які відповідно до Закону про бухоблік належать до великих підприємств), публічні акціонерні товариства, підприємства, які здійснюють діяльність з видобутку корисних копалин загальнодержавного значення, а також підприємства, які провадять господарську діяльність за видами, перелік яких визначається КМУ (п. 2 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабміну від 28.02.2000 р. №419);
  • добровільно – інші підприємства (суб'єкти господарювання, крім бюджетних установ), які самостійно визначили доцільність застосування МСФЗ.

Докладніше про те, як подавати фінзвітність малим підприємствам у 2018 році, читайте тут>>

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Чи можна залишок рахунку 23 врахувати у складі собівартості продукції?
    Дохід сільгосппідприємства за минулий рік перевищив 40 млн грн, тому воно з цього року перейшло на квартальний податковий період. Станом на 31.03.2025 р. на рахунку 23 зібралися витрати, що стосуються урожаю поточного року, при отриманні якого планується реалізація готової продукції. Разом з цим, у I кварталі 2025 року отримано дохід від реалізації продукції, виробленої у минулому році. Чи можна залишок рахунку 23 відобразити у складі собівартості реалізованої продукції у I кварталі 2025 року?
    10.04.202539
  • Коли визнавати дохід при наданні пакету послуг з річного обслуговування авто?
    ТОВ реалізує річний комплексний пакет послуг з обслуговування вантажного авто за фіксованою ціною. Клієнт сплачує наперед і має право протягом року необмежено користуватись зазначеними послугами (діагностика, монтаж/демонтаж, балансування тощо) без додаткової оплати. Як у даному випадку визнати дохід та оподаткувати?
    10.04.202552
  • Коли можна списати арештоване майно?
    Під час проведення виконавчих дій проведено опис та арешт рухомого майна (автомобіль), належного ТОВ-боржнику. Як боржнику списати автомобіль? Чи виникає податкове зобов’язання з ПДВ?
    09.04.202529
  • Бухгалтерський облік зменшення статутного капіталу ТОВ
    ТОВ має статутний капітал 3 млн грн, з яких погашено 2359250 грн, а не погашено 640750 грн. Товариство прийняло рішення зменшити статутний капітал до 2 млн грн. Як правильно відобразити зменшення статутного капіталу в бухгобліку? Які бухгалтерські проведення необхідно здійснити для оформлення зменшення статутного капіталу з 3 млн грн до 2 млн грн?
    07.04.202599
  • Бухоблік природного убутку при транспортуванні автотранспортом
    Підприємство отримує хімічну сировину в автоцистернах. При прийманні в більшості випадків наявна нестача (0,5%), в результаті залишку на поверхні, в трубах, та в результаті погрішностей в вагах. Чи можна дану нестачу рахувати нормативною якщо договором передбачено нестачі 1%? Як оприбуткувати ТМЦ? Що з ПДВ?
    04.04.202546