• Посилання скопійовано

Відображаємо в бухобліку витрати на пакувальні матеріали

Підприємство (загальна система оподаткування) придбає пакети з власним товарним знаком для упаковки товару, які реалізовуються безкоштовно без відображення у чеках РРО. Чи відноситься вартість цих пакетів до витрат? Чи потрібно нараховувати «умовний» ПДВ? Чи треба проводити через РРО за ціною, наприклад, 0,01 копійок?

Відповідно до п. 44.2 ПКУ для обрахунку об'єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухобліку та фінзвітності щодо доходів, витрат та фінрезультату до оподаткування.

У п. 19 П(С)БО 16 зазначено, що витрати на збут включають витрати, пов'язані з реалізацією (збутом) продукції (товарів, робіт, послуг), зокрема, витрати пакувальних матеріалів для затарювання готової продукції на складах готової продукції, а також витрати на передпродажну підготовку товарів.

У п. 23 Методичних рекомендацій з формування складу витрат та порядку їх планування в торговельній діяльності, затверджених наказом Мінекономіки від 22.05.2002 р. №145, наведено статті, за якими групуються витрати на збут.

До ст. 3.6 «Витрати на зберігання, підсортування, оброблення, пакування і передпродажну підготовку товарів (продукції)», зокрема, відносяться:

  • вартість матеріалів (пакувального та обгорткового паперу, пергаменту, плівки, пакетів, коробок, футлярів, клею, дроту, шпагату, цвяхів, дощок, фанери, стружки, тирси, соломи, вати, бісульфату, парафіну тощо), які використовують для зберігання, підсортування, оброблення, пакування і фасування товарів (продукції);
  • плата за послуги сторонніх підприємств, пов'язані з пакуванням і фасуванням товарів (продукції);
  • оплата послуг сторонніх підприємств та власні витрати на спеціальне маркування і нанесення кодів на товари;
  • інші витрати, пов'язані зі зберіганням, підсортуванням, обробленням, пакуванням і передпродажною підготовкою товарів (продукції).

Отже, вартість пакетів з власним товарним знаком для пакування товару, які надаються покупцям безоплатно, мають відноситися до складу витрат на збут такого товару.

Нараховувати «умовний» ПДВ на витрати пакувальних матеріалів, на нашу думку, не потрібно, оскільки вони використовуються у госпдіяльності платника ПДВ. Щодо нарахування ПДВ за поставкою таких пакетів, то можна скористатися роз’ясненням ДФСУ. Наприклад, у листі від 01.02.2018 р. №391/6/99-99-15-03-02-15/ІПК податківці вкотре наголошували: у разі, якщо вартість товарів (послуг), придбаних/виготовлених для проведення маркетингових/рекламних заходів (у т. ч. для безоплатного розповсюдження) безпосередньо заявником або через інших осіб, включається до вартості продажу готової продукції (товарів/послуг), які використовуються в оподатковуваних операціях, пов'язаних з отриманням доходів, то вважається, що такі товари (послуги) призначаються для використання в оподатковуваних операціях в межах госпдіяльності такого платника податку, а тому податкові зобов'язання з ПДВ під час здійснення операцій з безоплатного розповсюдження товарів (послуг) маркетингового/рекламного призначення відповідно до п. 185.1 та п. 198.5 ПКУ не нараховуються.

Головна проблема в тому, що якщо списати такі роздані покупцям пакети на витрати зі збуту,  то до вартості продажу товарів вартість таких пакетів навіть в бухобліку не потрапить. А отже, є ризик, що податківці вважатимуть надання таких пакетів покупцям безоплатно поставкою та вимагатимуть нарахування ПЗ з ПДВ на рівні ціни придбання (за п. 188.1 ПКУ). 

А ось якщо списати їх на собівартість реалізованої продукції (включити до вартості продажу) хоча б у бухобліку на підставі підрахунку виданих покупцям пакетів (аналітичного обліку), це буде підставою вважати, що вони були оплачені покупцями при придбанні товарів і пыдставою не нараховувати ПЗ з ПДВ на такі пакети окремо. 

Втім, який варіант бухобліку цих пакетів доцільно застосовувати, обирати Вам. 

У разі, якщо керівництво підприємства прийме рішення про продаж пакетів з власним товарним знаком для упаковки товару, то такі пакети необхідно оприбуткувати у складі супутніх товарів та відображати їх реалізацію в загальному порядку. Тобто, з нарахуванням податкових зобов’язань з ПДВ та відображенням у чеках РРО.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024121
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.202449
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202423
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202439
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    24.04.202412