• Посилання скопійовано

Відображаємо в бухобліку витрати на пакувальні матеріали

Підприємство (загальна система оподаткування) придбає пакети з власним товарним знаком для упаковки товару, які реалізовуються безкоштовно без відображення у чеках РРО. Чи відноситься вартість цих пакетів до витрат? Чи потрібно нараховувати «умовний» ПДВ? Чи треба проводити через РРО за ціною, наприклад, 0,01 копійок?

Відповідно до п. 44.2 ПКУ для обрахунку об'єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухобліку та фінзвітності щодо доходів, витрат та фінрезультату до оподаткування.

У п. 19 П(С)БО 16 зазначено, що витрати на збут включають витрати, пов'язані з реалізацією (збутом) продукції (товарів, робіт, послуг), зокрема, витрати пакувальних матеріалів для затарювання готової продукції на складах готової продукції, а також витрати на передпродажну підготовку товарів.

У п. 23 Методичних рекомендацій з формування складу витрат та порядку їх планування в торговельній діяльності, затверджених наказом Мінекономіки від 22.05.2002 р. №145, наведено статті, за якими групуються витрати на збут.

До ст. 3.6 «Витрати на зберігання, підсортування, оброблення, пакування і передпродажну підготовку товарів (продукції)», зокрема, відносяться:

  • вартість матеріалів (пакувального та обгорткового паперу, пергаменту, плівки, пакетів, коробок, футлярів, клею, дроту, шпагату, цвяхів, дощок, фанери, стружки, тирси, соломи, вати, бісульфату, парафіну тощо), які використовують для зберігання, підсортування, оброблення, пакування і фасування товарів (продукції);
  • плата за послуги сторонніх підприємств, пов'язані з пакуванням і фасуванням товарів (продукції);
  • оплата послуг сторонніх підприємств та власні витрати на спеціальне маркування і нанесення кодів на товари;
  • інші витрати, пов'язані зі зберіганням, підсортуванням, обробленням, пакуванням і передпродажною підготовкою товарів (продукції).

Отже, вартість пакетів з власним товарним знаком для пакування товару, які надаються покупцям безоплатно, мають відноситися до складу витрат на збут такого товару.

Нараховувати «умовний» ПДВ на витрати пакувальних матеріалів, на нашу думку, не потрібно, оскільки вони використовуються у госпдіяльності платника ПДВ. Щодо нарахування ПДВ за поставкою таких пакетів, то можна скористатися роз’ясненням ДФСУ. Наприклад, у листі від 01.02.2018 р. №391/6/99-99-15-03-02-15/ІПК податківці вкотре наголошували: у разі, якщо вартість товарів (послуг), придбаних/виготовлених для проведення маркетингових/рекламних заходів (у т. ч. для безоплатного розповсюдження) безпосередньо заявником або через інших осіб, включається до вартості продажу готової продукції (товарів/послуг), які використовуються в оподатковуваних операціях, пов'язаних з отриманням доходів, то вважається, що такі товари (послуги) призначаються для використання в оподатковуваних операціях в межах госпдіяльності такого платника податку, а тому податкові зобов'язання з ПДВ під час здійснення операцій з безоплатного розповсюдження товарів (послуг) маркетингового/рекламного призначення відповідно до п. 185.1 та п. 198.5 ПКУ не нараховуються.

Головна проблема в тому, що якщо списати такі роздані покупцям пакети на витрати зі збуту,  то до вартості продажу товарів вартість таких пакетів навіть в бухобліку не потрапить. А отже, є ризик, що податківці вважатимуть надання таких пакетів покупцям безоплатно поставкою та вимагатимуть нарахування ПЗ з ПДВ на рівні ціни придбання (за п. 188.1 ПКУ). 

А ось якщо списати їх на собівартість реалізованої продукції (включити до вартості продажу) хоча б у бухобліку на підставі підрахунку виданих покупцям пакетів (аналітичного обліку), це буде підставою вважати, що вони були оплачені покупцями при придбанні товарів і пыдставою не нараховувати ПЗ з ПДВ на такі пакети окремо. 

Втім, який варіант бухобліку цих пакетів доцільно застосовувати, обирати Вам. 

У разі, якщо керівництво підприємства прийме рішення про продаж пакетів з власним товарним знаком для упаковки товару, то такі пакети необхідно оприбуткувати у складі супутніх товарів та відображати їх реалізацію в загальному порядку. Тобто, з нарахуванням податкових зобов’язань з ПДВ та відображенням у чеках РРО.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Відображення пільг із плати за землю на територіях активних бойових дій у бухобліку
    Яким чином середньому підприємству, що веде облік за НП(С)БО, відобразити податкові пільги з плати за земельні ділянки на територіях активних бойових дій, якщо пільга виникла після проведення нарахування та оплати або до цих операцій? Чи може підприємство самостійно передбачити облік пільг, якщо облік таких операцій не регламентовано нормативними документами?
    05.12.202522
  • Визначення собівартості при продажу вирощених курей
    Як визначити собівартість при продажу 15.11 частини живих курей, що вирощуються, якщо витрати обліковуються на рахунках 231 (витрати тваринництва) та 91 (загальновиробничі витрати)?
    05.12.202536
  • Відображення дозаправки палива в каністру в маршрутному листі
    Як правильно оформити та відобразити в маршрутному листі додаткову заправку дизельного палива водієм у каністру, щоб забезпечити коректне документальне підтвердження для списання ПММ?
    05.12.2025111
  • Списання повністю замортизованого ноутбука ТОВ на ЄП
    ТОВ на ЄП з ПДВ потребує списати з балансу повністю замортизований ноутбук (первісна вартість - 4483 грн, знос - 4483 грн, залишкова вартість - 0 грн, введений у експлуатацію 2015 року), який не підлягає ремонту, але фізично не утилізується. Які документи необхідно оформити для списання, які бухгалтерські проведення здійснити та які податкові наслідки (зокрема, щодо ПДВ) виникають при такому списанні?
    05.12.20251 182
  • Оформлення наказу та акту введення МНМА групою
    Підприємство придбало 10 одиниць МНМА однієї номенклатури. Чи можна оформити один наказ про введення в експлуатацію та один акт введення в експлуатацію на всі 10 одиниць, чи необхідно складати окремі наказ і акт на кожну одиницю МНМА?
    05.12.2025503