• Посилання скопійовано

Відображаємо в бухобліку витрати на пакувальні матеріали

Підприємство (загальна система оподаткування) придбає пакети з власним товарним знаком для упаковки товару, які реалізовуються безкоштовно без відображення у чеках РРО. Чи відноситься вартість цих пакетів до витрат? Чи потрібно нараховувати «умовний» ПДВ? Чи треба проводити через РРО за ціною, наприклад, 0,01 копійок?

Відповідно до п. 44.2 ПКУ для обрахунку об'єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухобліку та фінзвітності щодо доходів, витрат та фінрезультату до оподаткування.

У п. 19 П(С)БО 16 зазначено, що витрати на збут включають витрати, пов'язані з реалізацією (збутом) продукції (товарів, робіт, послуг), зокрема, витрати пакувальних матеріалів для затарювання готової продукції на складах готової продукції, а також витрати на передпродажну підготовку товарів.

У п. 23 Методичних рекомендацій з формування складу витрат та порядку їх планування в торговельній діяльності, затверджених наказом Мінекономіки від 22.05.2002 р. №145, наведено статті, за якими групуються витрати на збут.

До ст. 3.6 «Витрати на зберігання, підсортування, оброблення, пакування і передпродажну підготовку товарів (продукції)», зокрема, відносяться:

  • вартість матеріалів (пакувального та обгорткового паперу, пергаменту, плівки, пакетів, коробок, футлярів, клею, дроту, шпагату, цвяхів, дощок, фанери, стружки, тирси, соломи, вати, бісульфату, парафіну тощо), які використовують для зберігання, підсортування, оброблення, пакування і фасування товарів (продукції);
  • плата за послуги сторонніх підприємств, пов'язані з пакуванням і фасуванням товарів (продукції);
  • оплата послуг сторонніх підприємств та власні витрати на спеціальне маркування і нанесення кодів на товари;
  • інші витрати, пов'язані зі зберіганням, підсортуванням, обробленням, пакуванням і передпродажною підготовкою товарів (продукції).

Отже, вартість пакетів з власним товарним знаком для пакування товару, які надаються покупцям безоплатно, мають відноситися до складу витрат на збут такого товару.

Нараховувати «умовний» ПДВ на витрати пакувальних матеріалів, на нашу думку, не потрібно, оскільки вони використовуються у госпдіяльності платника ПДВ. Щодо нарахування ПДВ за поставкою таких пакетів, то можна скористатися роз’ясненням ДФСУ. Наприклад, у листі від 01.02.2018 р. №391/6/99-99-15-03-02-15/ІПК податківці вкотре наголошували: у разі, якщо вартість товарів (послуг), придбаних/виготовлених для проведення маркетингових/рекламних заходів (у т. ч. для безоплатного розповсюдження) безпосередньо заявником або через інших осіб, включається до вартості продажу готової продукції (товарів/послуг), які використовуються в оподатковуваних операціях, пов'язаних з отриманням доходів, то вважається, що такі товари (послуги) призначаються для використання в оподатковуваних операціях в межах госпдіяльності такого платника податку, а тому податкові зобов'язання з ПДВ під час здійснення операцій з безоплатного розповсюдження товарів (послуг) маркетингового/рекламного призначення відповідно до п. 185.1 та п. 198.5 ПКУ не нараховуються.

Головна проблема в тому, що якщо списати такі роздані покупцям пакети на витрати зі збуту,  то до вартості продажу товарів вартість таких пакетів навіть в бухобліку не потрапить. А отже, є ризик, що податківці вважатимуть надання таких пакетів покупцям безоплатно поставкою та вимагатимуть нарахування ПЗ з ПДВ на рівні ціни придбання (за п. 188.1 ПКУ). 

А ось якщо списати їх на собівартість реалізованої продукції (включити до вартості продажу) хоча б у бухобліку на підставі підрахунку виданих покупцям пакетів (аналітичного обліку), це буде підставою вважати, що вони були оплачені покупцями при придбанні товарів і пыдставою не нараховувати ПЗ з ПДВ на такі пакети окремо. 

Втім, який варіант бухобліку цих пакетів доцільно застосовувати, обирати Вам. 

У разі, якщо керівництво підприємства прийме рішення про продаж пакетів з власним товарним знаком для упаковки товару, то такі пакети необхідно оприбуткувати у складі супутніх товарів та відображати їх реалізацію в загальному порядку. Тобто, з нарахуванням податкових зобов’язань з ПДВ та відображенням у чеках РРО.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Чи дисконтувати заборгованість, яка щорічно подовжується?
    Підприємство – резидент України отримало від нерезидента в 2019 році позику на один рік, яку потім щорічно подовжували, і яку планується повернути в 2024 році. Чи вважається заборгованість за такою позикою довгостроковою і чи слід її дисконтувати?
    Сьогодні 14:454
  • Оренда паркомісць для працівників: облік та податки
    Юрособа орендує паркомісця у юрособи для працівників біля орендованого офісу. Як це провести в обліку? Чи є право на податковий кредит? Чи потрібно утримувати із працівників податки ПДФО, ВЗ та нараховувати ЄСВ?
    Сьогодні 12:047
  • Облік гарантійного ремонту експортованого обладнання
    Юрособа, платник податку на прибуток і ПДВ, мікропідприємство, виробник, експортувало обладнання. Згідно з контрактом на обладнання діє гарантія 12 місяців з дня відвантаження. Покупець виявив брак і повернув обладнання для гарантійного ремонту. Юрособа безоплатно зробила ремонт, замінила браковані деталі. Які особливості обліку та оподаткування?
    Сьогодні 10:1210
  • ТОВ отримує від фізособи маркетингові послуги з оплатою реклами у Facebook: як оформити та обліковувати?
    ТОВ, середнє підприємство, платник ПДВ та податку на прибуток, хоче замовити рекламу у Facebook. Сплачувати за рекламу буде фізоосба, яка надає ТОВ маркетингові послуги за ЦПД (ФОП у ФО немає), зі своєї гривневої картки. Чи може сплачувати за рекламу підприємства така фізособа своєю гривневою карткою в межах ЦПД? Якими документами, окрім акту наданих послуг за ЦПД, ТОВ може підтвердити ці витрати?
    03.05.202426
  • Наказ про придбання ОЗ та введення його в експлуатацію
    Як скласти наказ про придбання ОЗ та введення його в експлуатацію?
    03.05.202448