• Посилання скопійовано

Документ про оплату оформлено на працівника: чи можна компенсувати понесені витрати?

Підтверджуючим документом при вчиненні нотаріальних дій є довідка, яку видано на ім'я директора з описом дій нотаріуса, розміром оплати за це та записом, що плату за вчинення даних дій проведено. Довідка містить дату, вихідний номер, підпис, прізвище і печатку нотаріуса. Чи можна на підставі довідки та авансового звіту відшкодувати кошти директору?

З суті запитання випливає, що директор власними коштами розрахувався з нотаріусом  за вчинення нотаріальних дій. Своєю чергою, документи про оплату було оформлено на нього як на фізособу без вказівки на підприємство.

Відповідно  до ст. 1159 ЦКУ особа, яка вчинила дії в інтересах іншої особи без її доручення, зобов'язана негайно після закінчення цих дій надати особі, в майнових інтересах якої були вчинені дії, звіт про ці дії і передати їй усе, що при цьому було одержано.

Згідно із ч. 1 ст. 1160 ЦКУ, працівнику, який учинив дії в майнових інтересах підприємства без його доручення, надано право вимагати відшкодування фактично зроблених витрат. Проте, якщо працівник за першої ж нагоди не повідомив керівнику про свої дії, то він своє право втрачає (ч. 2 ст. 1160 ЦКУ).

Тобто, працівник, який витратив свої гроші на потреби підприємства, повинен при першій нагоді повідомити про свої дії роботодавця. Зробити він це може за допомогою авансового звіту з доданими до нього оригіналами документів, які підтверджують понесені витрати. При цьому важливо, щоб документи містили відомості про те, що покупцем товарів (робіт/послуг) є саме підприємство (а не працівник).

Отже, в оптимальному випадку оформлюється договір доручення, працівник виконує цивільно-правову дію, надає документи, які оформлено на підприємство, підприємство компенсує йому витрачені кошти. Якщо ж документи оформлено персонально на фізособу, а не на підприємство, то у випадку компенсації понесених працівником витрат, підприємство формує оподатковуваний дохід для такого працівника з відповідним оподаткуванням ПДФО та ВЗ.

Таким чином, підтверджуючі документи, які надано з авансовим звітом, мають бути оформлено саме на підприємство. При цьому,  якщо аванс не видавався бажано при цьому складати договір доручення. У такому випадку підприємство може відшкодувати понесені працівником витрати без виникнення ризику нарахування ПДФО та ВЗ.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Степанов Михайло

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Неповернення покупцем примірника видаткової накладної
    Постачальник відвантажив товар покупцеві разом із двома примірниками видаткової накладної. Покупець фактично отримав товар, але не повернув підписаний другий примірник накладної постачальнику. Як у такій ситуації підтвердити факт отримання товару та здійснити облік господарської операції за відсутності належним чином оформленого первинного документа?
    Сьогодні 12:02287
  • Чи допускається отримання послуг від нерезидента без укладення окремого письмового договору?
    Отримання послуг від нерезидента можливе без укладення окремого письмового договору, якщо, зокрема існує первинний документ, який містить обов’язкові реквізити, здійснено фактичну оплату таких послуг, форма правочину не суперечить вимогам законодавства
    Сьогодні 11:1627
  • Відшкодування турзбору у відрядженні без документа
    Працівник під час закордонного відрядження до м. Мілан (Італія) сплатив місцевий туристичний збір, але втратив підтвердний документ. Як підприємству відшкодувати ці витрати працівнику та відобразити їх в обліку за відсутності первинного документа?
    Сьогодні 07:5921
  • Використання печатки №2 завідуючим складом при оформленні документів на ТМЦ
    Чи може завідуючий складом приватного підприємства ставити печатку №2 з реквізитами підприємства на свій підпис при відпуску та прийманні ТМЦ, якщо багато контрагентів цього вимагають?
    24.11.202546
  • Зразок наказу про введення генератора в експлуатацію
    Підприємству необхідно оформити введення в експлуатацію генератора. Який зразок наказу використовувати для оформлення введення генератора в експлуатацію як основного засобу? Які обов'язкові реквізити та пункти має містити такий наказ?
    24.11.2025860