• Посилання скопійовано

Документ про оплату оформлено на працівника: чи можна компенсувати понесені витрати?

Підтверджуючим документом при вчиненні нотаріальних дій є довідка, яку видано на ім'я директора з описом дій нотаріуса, розміром оплати за це та записом, що плату за вчинення даних дій проведено. Довідка містить дату, вихідний номер, підпис, прізвище і печатку нотаріуса. Чи можна на підставі довідки та авансового звіту відшкодувати кошти директору?

З суті запитання випливає, що директор власними коштами розрахувався з нотаріусом  за вчинення нотаріальних дій. Своєю чергою, документи про оплату було оформлено на нього як на фізособу без вказівки на підприємство.

Відповідно  до ст. 1159 ЦКУ особа, яка вчинила дії в інтересах іншої особи без її доручення, зобов'язана негайно після закінчення цих дій надати особі, в майнових інтересах якої були вчинені дії, звіт про ці дії і передати їй усе, що при цьому було одержано.

Згідно із ч. 1 ст. 1160 ЦКУ, працівнику, який учинив дії в майнових інтересах підприємства без його доручення, надано право вимагати відшкодування фактично зроблених витрат. Проте, якщо працівник за першої ж нагоди не повідомив керівнику про свої дії, то він своє право втрачає (ч. 2 ст. 1160 ЦКУ).

Тобто, працівник, який витратив свої гроші на потреби підприємства, повинен при першій нагоді повідомити про свої дії роботодавця. Зробити він це може за допомогою авансового звіту з доданими до нього оригіналами документів, які підтверджують понесені витрати. При цьому важливо, щоб документи містили відомості про те, що покупцем товарів (робіт/послуг) є саме підприємство (а не працівник).

Отже, в оптимальному випадку оформлюється договір доручення, працівник виконує цивільно-правову дію, надає документи, які оформлено на підприємство, підприємство компенсує йому витрачені кошти. Якщо ж документи оформлено персонально на фізособу, а не на підприємство, то у випадку компенсації понесених працівником витрат, підприємство формує оподатковуваний дохід для такого працівника з відповідним оподаткуванням ПДФО та ВЗ.

Таким чином, підтверджуючі документи, які надано з авансовим звітом, мають бути оформлено саме на підприємство. При цьому,  якщо аванс не видавався бажано при цьому складати договір доручення. У такому випадку підприємство може відшкодувати понесені працівником витрати без виникнення ризику нарахування ПДФО та ВЗ.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Степанов Михайло

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Чи можливо виправити помилку у ТТН коректурним способом?
    У паперовій товарно-транспортній накладній було допущено помилку: неправильно зазначено найменування перевізника. Чи можливо внести виправлення до такого документа коректурним способом і який порядок таких дій?
    18.11.202531
  • Оформлення місячного подорожнього листа для вантажного автомобіля: періодичність та обов'язкові реквізити
    Чи можна вести один подорожній лист на місяць для вантажного автомобіля, який щодня їздить за сировиною по Україні (переважно одноденні поїздки, іноді 2 дні)? Які дані обов'язково повинні бути відображені в подорожньому листі?
    17.11.2025313
  • Оформлення ТТН при наданні послуг евакуатора
    Чи обов'язково оформлювати товарно-транспортну накладну при наданні послуг евакуатора? Хто відповідальний за її складання та які дані про вантаж слід зазначати у документі відповідно до вимог законодавства?
    17.11.202533
  • Обов'язковість дати складання в акті звірки розрахунків
    Чи є обов'язковою дата складання акта звірки взаєморозрахунків з контрагентами (крім періоду звірки та дати, станом на яку відображено дані)? Програма BAS під час друку акта звірки не формує дату складання документа
    13.11.2025805
  • Печатка на різних примірниках ТТН перевізника
    Підприємство-перевізник після виконання послуг з перевезення проставляє печатку «для документів» на своєму примірнику ТТН, але не на примірнику замовника. Чи обов'язково повідомляти замовника про печатку і проставляти її на його примірнику? Чи є порушенням відсутність печатки на примірнику замовника, коли вона є на примірнику перевізника? Чи вважаються такі примірники неідентичними? Чи достатньо співпадіння обов'язкових реквізитів?
    06.11.2025805